Bij t type stafford van mijn reutje is het vrij normaal dat de buiklijn gewoon niet oploopt. Bij mijn teefje loopt die lijn ook nog op als ze vetter word

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MDJ schreef:Avalanche81 schreef:Ik blijf bij mijn advies: vet eraf, spieren erop
Ga ik aan werken. Jouw advies was ook een hoogwaardigere voeding he? Is de combi wolf of wilderness met energique daarvoor een goede denk je?
Kaus schreef:Poeh TS, ik zou eerlijk gezegd deze hond niet naast de fiets durven laten lopen. Zijn achterpoten zijn enorm recht wat betekent dat er weinig op te vangen valt aan klappen. Ook qua ellebogen vind ik hem niet optimaal.
Het is natuurlijk volledig aan jou wat je ermee doet maar dit is niet een hond die lichamelijk veel gaat kunnen verduren. Nu heeft mijn hond enorme springveren als poten maar misschien dat je het hiermee wat kan vergelijken.
[ [url=m/B14shb.jpg]Afbeelding[/url] ]
MDJ schreef:Jij zou het houden bij grotere afstanden wandelen? Puur interesse hoor aangezien hij op lichamelijk vlak geen “mankementen” vertoont. (Maar ik dit ook niet in de hand wil werken natuurlijk.)
.
Kaus schreef:Nee natuurlijk is hij niet te vergelijken met een Kelpie. Dat is ook niet wat ik bedoelde. Het ging mij erom dat mijn hond een goed zichtbare knie heeft en flinke springveren. Als je nooit op een specifieke manier naar je hond gekeken hebt kan het best lastig zijn te zien wat iemand bedoelt. Maar hier ter vergelijking een foto van wat ik een goeie rottweiler vind (want dat is het ten slotte 50%).
[ [url=m/RkstJn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook bij deze hond zie je een duidelijke knie en buiging in de achterhand. TS haar hond is zeker niet correct gebouwd. En juist voor zware/grote honden is een goede bouw belangrijk ivm het gewicht dat hoe dan ook op de gewrichten aankomt.
Maar aangezien het topic ging over afvallen en niet over de bouw van de hond laat ik het hier ook bij.
MDJ schreef:Zolang hij niet laat merken ergens last van te hebben met fietsen ga ik hier ook wel mee door, uiteraard wel rekening houdend met zijn kunnen! Daarbij zei ik net al, 5 km vind ik meer dan genoeg.Op dit moment fietsen we 3 a 3,5 km per keer.
Een topatleet zal het niet worden maar dat hoeft ook niet. Een beetje fitter en lekkerder in zijn lijf en ik ben blij. (En hij ook hoop ik.) Wellicht dat de verandering van voeding hier ook al wat in doet.
Kaus schreef:Nee natuurlijk is hij niet te vergelijken met een Kelpie. Dat is ook niet wat ik bedoelde. Het ging mij erom dat mijn hond een goed zichtbare knie heeft en flinke springveren. Als je nooit op een specifieke manier naar je hond gekeken hebt kan het best lastig zijn te zien wat iemand bedoelt. Maar hier ter vergelijking een foto van wat ik een goeie rottweiler vind (want dat is het ten slotte 50%).
[ [url=m/RkstJn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook bij deze hond zie je een duidelijke knie en buiging in de achterhand. TS haar hond is zeker niet correct gebouwd. En juist voor zware/grote honden is een goede bouw belangrijk ivm het gewicht dat hoe dan ook op de gewrichten aankomt.
Maar aangezien het topic ging over afvallen en niet over de bouw van de hond laat ik het hier ook bij.
Ianthe schreef:Ik las het eerste berichtje en dacht al 250 gram..jeetje.. Mijn hond weegt 24kg en eet 1kg vlees per dag![]()
![]()
Goed dat je er in ieder geval zo aan gaat werken.
MDJ schreef:Er bestaan veel soorten vers vlees? Wat heeft daarin jullie voorkeur? Ook evt goede brok adviezen hoor ik graag.
loulou schreef:Ianthe schreef:Ik las het eerste berichtje en dacht al 250 gram..jeetje.. Mijn hond weegt 24kg en eet 1kg vlees per dag![]()
![]()
Goed dat je er in ieder geval zo aan gaat werken.
Dat is dan ook wel weer heel veel. Ik heb honden van over de 50 kilo en die eten ook een kilo vlees per dag.
Lastig TS. Ik zou nog even kritisch naar je voer kijken en verder denk ik dat je goed bezig bent met rechtlijnig draf beweging aanbieden. Gewoon goed naar je hond blijven kijken. Liever te rustig opbouwen en minder snel afvallen, dan een blessure