Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:11

Djali schreef:
Over de discussie wel of geen bench: het is niet de bench die het probleem is, het is het gebruik ervan.

Een bench gebruiken als rustpunt: goed idee.

Een bench gebruiken als hamsterhok/oppas: minder goed idee.

Als je écht niet anders kan dan je hond opsluiten in een bench, zorg er dan op zijn minst voor dat de hond telkens hij in de bench moet al zijn energie kwijt is.

De manier waarop de hond uit het raam kijkt vertelt dat ze ontzettend hoog in haar energie staat en weinig leiding ervaart. Kan natuurlijk maar een momentopname zijn. Neem het niet op als kritiek, maar eerder als een tip dat het huidige gedrag mogelijk een voorspeller is van een 'moeilijke' hond voor jullie.

De bench goed afsluiten is symptoombestrijding. Ik zou eerder werken aan de oorzaak en echt aan het werk gaan met deze Dobberman.

Tsja, jij bent TS niet, dus zal zij het anders doen. En dat is niet perse dus verkeerd ofzo, alleen maar anders!. En commentaar n.a.v. een foto, sorry hoor, Yomanda tijd is wel geweest inmiddels.

theadora99

Re: Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 08:35

Gang is helaas niet afgesloten dus dat gaat niet.
Ze heeft verder wat ik zo zie geen problemen met de bench, gaat er uit zichzelf vaak in liggen. Ik vermoed de combinatie met loopsheid dat ze dacht, misschien kom ik er wel uit. Vannacht is ze er met het nieuwe handvat niet uitgekomen.

Djali, ik vind het knap dat je mijn hond zo goed kent nav een foto. Mijn moeder was buiten en ze wilde even kijken waar ze was gebleven en daarbij moet ze wel zo staan, aangezien we plakplastic op het raam hebben zitten. Zodra ze mijn moeder zag ging ze rustig weer naar beneden en is ze gaan liggen slapen (in haar bench, overigens, die open was)

Daarnaast is voor ons de bench op dit moment geen probleem, voor haar verder ook niet. Hij is niet te klein en we werken genoeg met haar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:37

Ik vind het altijd zo makkelijk om te roepen dat slopen een kwestie van opvoeden en verveling is. Ik heb hier een Duitse Herder rondlopen die helaas ook in een bench moest, omdat die enorm sloopte (en om mijn andere hond wat rust te gunnen). Die had een bench met een ren eraan (waar hij met 9 weken al uit klom en nadat die verhoogd was een paar weken later weer := ). Die heeft gipsplaten van de muur getrokken, meubels gesloopt, noem maar op. Maar dat kan gebeuren bij een pup. Je krijgt advies over opvoeden en meer mentaal bezig zijn en dat het er bijhoort. Een keer kauwen op een zonnebril die ik niet goed genoeg opgeruimd had, ja dát kan gebeuren. Maar ik kon lastig de gipsplaten opruimen... Dat het gevaarlijk is voor de hond wordt compleet aan voorbij gegaan.

Hij is nu 6, we hebben jarenlang 3 dagen in de week gesport, dan daaromheen thuis getraind, fietsen, speuren en noem maar op. Geen verveling, geen overprikkeling. En raadt eens? Hij sloopt nog steeds als hij de kans krijgt. Een lekker kussen om op te liggen? Dat gaat maanden goed en ineens ligt het aan 1000 stukken. Hij heeft tegenwoordig een kennel (nee, dat heeft hij al sinds hij een jaar was, omdat ik de bench te klein vond en de ren sprong hij uit) waar niks meer in ligt. Bank die erin stond heeft hij gesloopt, de dekens en kussens. Toen lagen er rubber tegels om nog zacht te liggen en dat ging ook maanden goed, tot ik met spoed naar de DA mocht omdat hij ze gesloopt had en gedeeltelijk opgegeten. Hij krijgt af en toe een kartonnen doos om te slopen, wc en keuken rollen en dan blijft hij redelijk van andere spullen af. Kauwmateriaal krijgt hij regelmatig, maar dat is voor hem toch niet hetzelfde als iets uit elkaar mogen trekken.

En nee, dat was allemaal niet omdat hij te veel alleen was of niet alleen kon zijn. Ik ben bijna altijd thuis en er zit geen herkenbaar patroon in wat betreft slopen. Soms als ik op bed lig en hij binnen ligt. Hij slaapt binnen namelijk. Een andere keer als ik een half uurtje weg ben en hij zit in de kennel en de andere keer kan hij maanden gewoon alleen zijn en ligt heerlijk te slapen.

In de autokennel had ik ook van de raamdingen, maar dan met een knopje. Die moet je indrukken voordat de deur open kan en kan een hond dus niet zelf.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:07

viphorse schreef:
julius_juut schreef:
Ik bedenk opeens: M'n zus had gewoon van schapenhekjes een mega bench gebouwd voor haar hond toen die na een operatie verplicht rust moest hebben. Kan je zo iets ergens lenen?

Zo iets: [ Afbeelding ]

Die van haar hebben we in twee lagen op elkaar gezet en was toen zo niet-uitnodigend dat haar wandelende stoomwals er niet door- of overheen is gegaan.

Ik vind dit serieus waar echt een goed idee zo’n ren

Foto gevonden. :D
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:17

Zoiets hebben we net vorige week weg gedaan :+ maar fijn dat het nu met het nieuwe ding goed gaat +:)+
Wij hadden er ook 1 die van de ene op de andere dag zijn bed in miljoenen stukjes kon slopen. Hij sliep op een 2 persoons slaapbank :+ het was een turkse berenvechter dus nogal groot :') slaapbank had ie alleen het hout van heel gelaten, het schuimrubber lag in miljoenen stukjes. Zelf nu 2 jaar later vinden we soms nog een stukje ergens terug _O- hij sloopte ook complete kranen van de muur, houten deuren, zelfs een raam toen hij er tegenaan sprong. Werd geniet in zijn poot toen, nooit nietjes hoeven verwijderen, dat deed ie zelf tegen de tijd dat ze eruit mochten.