beatje schreef:Alle spaanse mastin liefhebbers,waar komt die van julie vandaan? Ik zou als ik kleine kinderen had niet zomaar een hond uit spanje overlaten komen,het zijn best pittige wakers tegen vreemde.Ook al neem je een pup je weet niet uit welke lijnen hij gefokt is.
Ts hoe ga je de hond houden? Buiten in een hok? Los op het erf of is het een huishond die gewoon binnen mag.
Honden die heel kortharig zijn zoals een Duitse dog ,dobberman,of boxer achtige zijn niet geschikt om in de winter in een hok te houden.
Ik vind eerlijk gezegd ondanks de leeftijdsbeperking de Berner geen slechte keuze.
Ik heb nu drie honden uit Spanje en dat zijn alle drie naar mensen toe ongelooflijk zachtaardige en lieve honden.
Ze kijken daar ook wel naar hun karakter al zegt dat in zo'n groot asiel misschien onvoldoende. Toch was er onlangs een Mastin pup waar expliciet bij stond dat ze een stevig karakter had.
Mijn Mastin was zes maanden toen ze gekomen is. Haar broer en zus zijn ook in België en ook heel zachtaardig en kindvriendelijk.