Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chamion schreef:Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)
Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
[ [url=m/Q538uu.jpg]Afbeelding[/url] ]
WeCo schreef:chamion schreef:Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)
Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
Wat asociaal om een hond als deze in de openbare ruimte neer te leggen zonder toezicht.
Door mensen zoals jij krijgen molossers een slechte naam en zijn ze op de HR lijst terecht gekomen. Dankjewel daarvoor.Wees maar trots op jezelf.
WeCo schreef:chamion schreef:Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)
Wat asociaal om een hond als deze in de openbare ruimte neer te leggen zonder toezicht.
Door mensen zoals jij krijgen molossers een slechte naam en zijn ze op de HR lijst terecht gekomen. Dankjewel daarvoor.Wees maar trots op jezelf.
Hevonen schreef:Jammer dat ze hier niet kennen wat je in Finland ziet. Daar staan bij de grotere winkelcentra buiten grote stalen hondenhokken. Er staat en bak schoon water in en er is een voerbak. Het werkt als de meeste kluisjes, je gooit er een munt in en krijgt de sleutel of een code. Je zet je hond erin en sluit het voorhek. De hond zit beschut tegen regen, sneeuw en zon (hokken staan meestal onder een afdak) en niemand kan hem meenemen. Als je klaar bent met je boodschappen, haal je je hond er weer uit. Hokken worden steeds schoongemaakt.
RaafSmits schreef:Wat een timing voor een topic.
Ik leg dan meteen een link naar het veulen met tape rond zijn benen dat momenteel als topic actief is.
Een hond zet men nog niet vast aan een paal bij de buurtsuper ( als ik een hond had zou ik dat overigens ook niet doen ) en een paard staat ergens in een buitengebied achter een draadje en moet maar zelfredzaam zijn:D
En dan ben IK de gene met een rare gedachtegang!!
RaafSmits schreef:Wat een timing voor een topic.
Ik leg dan meteen een link naar het veulen met tape rond zijn benen dat momenteel als topic actief is.
Een hond zet men nog niet vast aan een paal bij de buurtsuper ( als ik een hond had zou ik dat overigens ook niet doen ) en een paard staat ergens in een buitengebied achter een draadje en moet maar zelfredzaam zijn:D
En dan ben IK de gene met een rare gedachtegang!!