De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:58

Unseen schreef:
Mijn kat jat (gedragen) ondergoed en t-shirts en sleept deze helemaal van zolder (waar de wasmand staat) mee naar beneden om daarop te gaan slapen en trappelen. Schone kleding laat hij gewoon liggen.

Beide katten grommen als de buurman niest (maar niet als wij zelf niezen).

Leuk, zit je met visite in de kamer, komt die kat binnen met een onderbroek met remspoor...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:15

Katten zijn toch wel bijzondere wezens, blijkt ook nu weer :D :D

Ik vraag mij af waarom mijn kat graag via de onderkant mijn ladenkast in kruipt om vervolgens alle zeven lades, via de achterkant, open te duwen..

Waarom hij het leuk vindt om over het wasrekje te lopen en schone kleding naar beneden te gooien..

Hoe hij ooit heeft bedacht dat ik van heel hard trekken aan mijn haar, met zijn tanden, wel wakker wordt.

hoikimmmy

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:20

Mijn kat rent miauwt altijd bij de achterdeur en dan laat ik hem eruit en dan gaat rent hij naar voren buitenom en gaat voor het raam miauwen dat hij er weer in wil.
Nouja niet echt miauwen meer mekkeren. :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:24

Ohja, juist om de malle toeren die ze uithalen vind ik katten zo leuk!

Ik heb er eentje met een plastic fettish, moet overal aan zakjes likken. Zak vd wc rollen, vuilniszak, broodzakjes, verpakkingen met knisperplastic, effe lekkah likken...

Andere poes loopt eerst de trap op, gaat dan linksaf over een zoldertje, springt op een kastje om vervolgens van dat kastje op de koelkast(tafelmodel) te springen, wat brokjes te eten en dan van de koelkast op de grond te springen... echt blond! 'Gewoon' op de heenweg al op de koelkast is een stuk korter.
Afbeelding

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:28

Ik heb een kat en die aporteerd propjes papier :Y)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:32

Dat mijn labradors dol zijn op zwemmen maar zodra het regent ze het maar niks vinden

Onze jongste labrador die totaal niet bang is voor paarden. Ik meermaals haar al op haar donder heb gegeven dat ze er niet onderdoor mag lopen maar zodra de paarden haar gaan besnuffelen ze het in 1 keer eng vind...

Onze oudste labrador alle dieren oké vind maar zodra 1 van onze konijnen onder haar door hupsen ze het maar 10 keer niets vind en ze het eng vind

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:35

Saskia9 schreef:

De mijne doet dat met bierdopjes :')

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:49

Waarom onze Noorse Boskat van 20 altijd de kattenbak moet gebruiken als die nét schoon is :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:51

Onze papegaai doet de 'Stevie Wonder shake' en niemand weet waarom. Er schijnen meer papegaaien te zijn die dit doen :') Hij doet het alleen wanneer hij ondersteboven hangt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:52

Morrie schreef:
mijn kat gaat bovenaan de trap staan kotsen....... een open wenteltrap met 20 treden.... -O- :r

NNNEEEEEEEE!!!!! -O-

Die van mij moet tegenwoordig per se na het douchen op mijn rug zitten en mijn haren aflikken >;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:54

Mijn kat sabbelt aan mijn wasgoed als het net uit de wasmachine komt en dus nog nat is.
Zodra ik de wasmand neerzet om de was op te hangen zit mevrouw er al bij.
Ze trekt er dan wat uit en dan kijkt ze superverliefd en gaat dan kneden en sabbbelen.
Raar beest.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:58

Onze katten gaan midden in de nacht rennen?
Mijn paard die rolt in de poep.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:59

De kat van m'n ouders loopt standaard een rondje om de bank als de deur naar buiten open gaat.. Zelfs als ie voor de deur zit

Mijn kat gaat altijd onder de dekens liggen als ze gegeten heeft. Dan zie je ineens een bult liggen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:01

Veraaaaah schreef:
Onze katten gaan midden in de nacht rennen?
Mijn paard die rolt in de poep.

Katten zijn van origine 's nachts pas echt actief :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:03

Mijn kat adoreert m’n vriend maar in bed wil ze alleen bij mij liggen. En ze verplaatst ook mee.. draai ik naar links, gaat ze aan die kant liggen en draai ik weer naar rechts verplaatst ze weer.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:04

De hond van mijn oma heeft een sterke voorkeur om tegen een muur te poepen.

Nu heeft diezelfde oma geen al te beste verhouding met haar buurvrouw, dus an sich ondervindt het hondje er geen hinder van :')

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:24

Ailill schreef:
De hond van mijn oma heeft een sterke voorkeur om tegen een muur te poepen.

Nu heeft diezelfde oma geen al te beste verhouding met haar buurvrouw, dus an sich ondervindt het hondje er geen hinder van :')

Mijn paard poept ook graag tegen de muur. En als ze al in het stro liggen begraaft ze ze daaronder en gaat erop liggen. Dus elke dag is een nieuwe zoektocht naar platte drollen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:32

Kwanyin schreef:
Dat mijn kat aan een deur kan staan om naar buiten te willen, ziet dat het regent, toch niet wilt gaan, om dan een minuut later aan een andere deur te staan. Alsof ze denkt "langs deze deur regent is, maar als ik hierlangs naar buiten ga is het misschien wel goed weer" :+ .

Mijn kat kan ook aandacht eisen en je de hele tijd willen meelokken..als je dan toegeeft, leidt ze rechtstreeks naar haar etensbak, waar gewoon eten in ligt, en begint ze rustig te eten terwijl jij er achter staat "maar wat was nu het probleem???" :+

Dat denken ze echt, dan gaan ze gewoon naar de ''andere buiten''

Katten met problemen met waterbakjes... staat hun voer naast hun water? Dat is instinct om niet te drinken want een dood beest (voer) in je water kan besmetting betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:09

Mijn kat heeft totaal geen interesse in mijn eten. Als ik hem een stukje aanbied eet hij het wel, maar hij kijkt niet eens op of om naar mijn bord, zelfs niet als ik die direct naast zijn hoofd neerzet.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:20

Eén van onze katten loopt graag onder de hond door, gewoon als ze er langs moet gaat ze er onder door ookal kan ze er langs. En ze graaft graag in de hond z’n staart en rolt er dan in
Ik snap niet dat ze nog zo lief naar ‘m doen, aangezien de hond gewoon op ze gaat liggen :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:23

Waarom mijn hond toch zo'n fan is van sokken :') En daar dan ook heel trots mee staat als ie er weer één heeft, 'Zie je die sok? Ja die half uit mijn mond hangt! :D Die ja!'

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:23

Mijn kat gaat random ergens opstaan (vensterbank, kast whatever) op 2 achterpoten omhoog en draait dan heel haar kop.
Allemaal van die rondjes links rechts naar achteren etc. Begrijp dat nog steeds niet

Ik begrijp 1 van mijn cavias niet, hij heeft de gewoontes van een hond, loopt los in huis (springt in en uit zijn hok) schooit bij mij samen met de hond , eet kattenbrokken, heeft de raarste gewoontes. In jaren cavias is dit de eerste die zo maf is. Van alle 23 die ik nu heb is hij de meest spraakmakende. De andere 22 zijn daarbij erg suf :')

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:35

Asvinia schreef:
Saskia9 schreef:

De mijne doet dat met bierdopjes :')

Mijn katten apporteren ook. Ze kunnen ook zitten op commando en 1 kent het commando voor 'pootje geven'.

Ik bedenk mij nu ook dat mijn ene kat eerst een rondje om ons vloerkleed heen loopt voordat hij bij ons op de bank sprint, waardoor hij dus eerst helemaal moet omlopen terwijl hij ook rechtstreeks op de bank kan springen. Hij is blijven hangen in de rage van 'kleed is lava' denk ik.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:42

Waarom honden graag in stinkende ganzen poep of op dooie dieren gaan rollen?

Echt sommige honden maken er serieus werk van en zijn dan enigszins teleurgesteld als het baasje al kokhalzend het luchtje er af probeert te wassen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:48

Waarom mijn oude, soms demente, kat elke keer gaat miauwen van zodra ze gaat slapen :roll: . Echt mega luid door heel het huis en zo een 10 keer per dag :O . Ze doet dit al jaren ....

En waarom mijn herder dood van schrik is van mijn stil vaatwasmachine :?
Ze begint mega te trillen en kruipt letterlijk op u schoot, kijkt extreem angstig enz...