Hond vers vlees maar blijft iel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:26

pompadour schreef:
Barbet schreef:
Je schrijft dat je hondje ook wel blikvoer kreeg, is hij daar niet zo ziek van?
Er is ook goede blikvoeding te koop.

In blikvoer zit niks in qua voedingswaarde.
Mijn hond is ook zeikerd met brok en ik doe er aan beetje blik voer in. Gewoon voor de lekkere

In blikvoer zit zat voedingswaarde, mits je maar kiest voor goed blikvoer. Blikvoer, of eigenlijk natvoer, is op eenzelfde manier samengesteld als droogvoer, alleen in plaats van dat het tot een brok geperst/gebakken is, is het, eventueel met wat extra water (indien er met meel gewerkt is), in een blik/kuipje/worst/pouche/bakje gestopt. Van goede natvoeren moet je ongeveer 2x zoveel voeren als van brok, dat is vergelijkbaar met kvv.

De gestoomde kvv's zijn ook gewoon natvoeren, oftewel blikvoer. Blikvoer heeft door de lage kwaliteit in het verleden een slechte naam gekregen, maar is in principe niet meer dan een verwerkingsmethode. Brok is toch ook niet per definitie slecht omdat er Bonzo en Frolic te koop is?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:30

Mijn bull terriër teef van nu 10 maanden bleef ook slank. Niet te dun, maar zag haar graag iets steviger. Op 800gram kivo deed ze het niet goed. Diarree en zeker 4x per dag een grote boodschap.

Toen verschillende brok geprobeerd. Daar ging ze enorme scheten van laten en je hoorde haar buik elke keer allemaal geluid maken.

Nu sinds 4 maanden op KVV van Lotgering en daar doet ze het goed op. Ze is stevig, 2x per dag een mooie stevige boodschap. Ze krijgt verschillende soorten. Service van lotgering vind ik ook goed. Ze at op een gegeven moment een bepaalde smaak niet en die mocht ik meteen omruilen.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:37

owens-mama schreef:
Dank je wel voor de reacties.

Vandaag heeft hij eten gekregen uit een schrokbak... En het is er in gebleven!!!? Hij deed er ook een stuk langer over. Hopelijk hebben we nu "de" oplossing.

Dat is fijn om te horen! Hopelijk blijft het goed gaan en komt hij een beetje aan :) Laat je nog een keertje horen hoe het gaat?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:41

Als ik mijn kat voer naar het gewicht vergelijking met portie op de zak, dan mest ik hem echt vet. Je moet kijken naar wat je hond normaal zou moeten wegen, daar de portie bij zoeken en vervolgens om hem aan te laten komen wat meer geven. Een voedingsadviseur kan je daar heel goed bij helpen. Tenminste die heeft bij mij ook bij de katten erg goed geholpen en zijn beide op een ideaal gewicht nu. Staan ook op vers vlees. Ieder dier is weer anders in zijn voedingsopname, dit kun je niet altijd met de voedingswijzer van de verpakking halen.

JesdaJinn

Re: Hond vers vlees maar blijft iel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:02

Mijn Duitse Herder van nu 10 jaar was ook een drama met eten toen ze jong was, maar zij was net een skeletje. Echt mager.
Heb toen ook lotgering geprobeerd en daar zitten ze nu nog op.

Mijn Border Collie van 5 staat er ook op en hij beweegt heel veel dus doordat lotgering iets vetter is blijft hij ook mooi op gewicht.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 19:05

Het gaat nu met de schrokbak hartstikke goed. Hij heeft niet meer overgeven!!! Dank jullie wel voor al jullie tips

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:17

Dat is super TS! Hopelijk komt hij ook snel weer een beetje op gewicht.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 20:41

Haaks barf vind hij dus helemaal niets.. dus die rollen moet mijn alleseter opeten.. nou die klaagt niet. Die vind het zalig. Energique maar weer gehaald, in de schrokbak. En dat gaat goed. Van de week krijgt hij een keer smuldier, kijken hoe hij dat vind. Hij krijgt nu als tussendoortje Rodi worst. Hij begint wat aan te komen.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:25

De mijne is ook een alles-eter, is soms toch wel fijn he :')

Mooi dat hij aankomt en dat brokjes ook goed gaat met de antischrokbak!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:31

owens-mama schreef:
Haaks barf vind hij dus helemaal niets.. dus die rollen moet mijn alleseter opeten.. nou die klaagt niet. Die vind het zalig. Energique maar weer gehaald, in de schrokbak. En dat gaat goed. Van de week krijgt hij een keer smuldier, kijken hoe hij dat vind. Hij krijgt nu als tussendoortje Rodi worst. Hij begint wat aan te komen.

Geef alsjeblieft geen Smuldier. Prijstechnisch is het erg aantrekkelijk maar ik heb mijn hond bijna doodgemaakt met dat voer omdat zij er nekken en halzen in verwerken (maar dat niet vermelden) waardoor je dier een aanzienlijke kans loopt op schildklier problemen. Doe het alsjeblieft niet.
Hier zijn ook tv uitzendingen van gemaakt die je op internet kunt terug zien.

Je kunt dan beter geheel overgaan op Rodi, zij hebben ook kvv en zijn ook prijsvriendelijk, maar verwerken geen nekken en halzen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:45

Mijn honden doen het al meer dan 10 jaar prima op smuldier.. .

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:52

Wat een onzin over Smuldier. Googlee maar eens en je vindt het tegendeel.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:54

Arabiansp schreef:
Wat een onzin over Smuldier. Googlee maar eens en je vindt het tegendeel.

Was het maar onzin.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 07:03

Ik zal eens gaan googlen. Ik wil hem ook eens wat anders geven, dan alleen energique.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:21

Ik ben het deels eens over Smuldier. Dat je hond er dood van gaat als het een paar keer per week Smuldier krijgt is zeer grote onzin! Dan had Skip al 10x dood geweest want hij krijgt vanaf februari bijna alleen maar Smuldier te eten!

Wel ben ik het eens dat Smuldier niet de beste keuze is kwa kvv en omdat er zo weinig varianten zijn, moet je goed opletten dat er geen tekorten ontstaan op de langere termijn.
De schildklier problemen ontstonden trouwens bij honden die al jaren uitsluitend op de Smuldier stonden en dan voornamelijk de Vlees Compleet versie.

Als je Smuldier afwisselend voert met brok en/ of andere merken ckv is er helemaal niets aan de hand.

Ik heb nu een leverancier van kvv en barf gevonden die redelijk betaalbaar is, helaas is de meest budget site net gestopt met bestaan -:(- waarschijnlijk omdat het niet rendabel genoeg is. Wel één groot voordeel: ik hoef het vlees niet te laten verzenden, kan het zo komen ophalen bij het bedrijf. Ben stom toevallig naar het dorp verhuisd waar Best4dogs/ Dogmeat is gevestigd.

Daarnaast ben ik dus echt geen fan van Rodi, wat een troep is dat. Één keer gevoerd, ziet eruit als geweekt karton en er zit meer groente en pasta in dan dat er rauw vers vlees in zat. Skip had ook gelijk slechte ontlasting ervan.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:07

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:08

mvdende schreef:
Wel ben ik het eens dat Smuldier niet de beste keuze is kwa kvv en omdat er zo weinig varianten zijn, moet je goed opletten dat er geen tekorten ontstaan op de langere termijn.
De schildklier problemen ontstonden trouwens bij honden die al jaren uitsluitend op de Smuldier stonden en dan voornamelijk de Vlees Compleet versie.

Wat voor tekorten? Vitamines en mineralen worden ondervangen door de premix….

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:22

Billy schreef:
mvdende schreef:

Wat voor tekorten? Vitamines en mineralen worden ondervangen door de premix….

Er zit wel een premix in, maar daar vertrouw ik niet helemaal op. Één goed vitamine supplement is nl per dag al bijna duurder dan wat Skip aan Smuldier krijgt.

Ik leg het altijd zo uit:

Sperziebonen met aardappelen en een kipfilet met een beetje yoghurt met een banaan als toetje is een gezonde maaltijd, zeker als je daar een multivitamine tabletje aan toe voegt.

Maar als je dit 365 dagen per jaar eet, ga je toch ergens tekorten van oplopen ondanks de vitamine en mineralen die je er los bij slikt.

Zo zie ik het ook voor honden. Altijd maar hetzelfde merk supergoedkoop vlees gaat ben ik bang toch tekorten geven ondanks dat het "compleet" heet.

Daarom krijgt Skip zo nu en dan brok en zodra de vriezer hier staat, gaat hij ook andere merken kvv krijgen.

Ik wissel trouwens de Smuldier zo goed als mogelijk toch af. Meestal één maaltijd per dag de Kip of Vlees en de andere maaltijd een pakje Vlees Compleet of Pens/ Vlees Compleet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:11

Lezen blijft moeilijk voor een aantal. :roll:

De schildklierproblemen bij mijn hond waren er niet na jaren maar begonnen na enkele maanden al.
Dat roken kanker veroorzaakt weet ook iedereen maar inderdaad; niet elke roker gaat er dood aan. Dat maakt het echter niet minder ongezond.

Ik heb in ieder geval gewaarschuwd, het is aan jullie of je daar wat mee doet en je in de materie verdiept of de struisvogel speelt en de risico's wel neemt.
I rest my case in ieder geval.
Oh en een beetje meer respect zou een aantal van jullie absoluut sieren. :r

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:52

Maar niet elk voer is goed voor elke hond. Mijn labradors deden het totaal niet op Eukanuba maar wel op selection croc wat de helft kostte. Ze willen Carnibest en Kivo niet eten, maar doen het prima op smuldier.
Dus je moet gewoon per hond kijken... Wat voor de een goed is werkt voor de andere niet

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:24

Strotten en nekken zijn natuurlijk lekker goedkoop en worden daarom vaak wel in kvv ingedaan. Als barfer hadden wij de regel maximaal 25% aan nekken/strotten voor de botten behoefte per week.

Ik zou inderdaad afwisselen of met brok of zelf maaltijden samenstellen (moet je wel eerst goed je huiswerk doen)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:50

Mijn hond krijgt regelmatig smuldier en die is al bijna 11 (voor een rottweiler een behoorlijke leeftijd) mijn pup de kleinste van het nest is nu ma 4 maanden de grootste van de nest... ik voer zelf regelmatig kippennekken of hele karkassen en ze doen het er super op.
Ze krijgen ook KVV verse zalm en boekmaag aangezien smuldier deze variant niet heeft maar er is zeker niks mis met het voer. Kan wel slechtere verhalen vertellen over de “top” merken hondenbrok waarvan wel wetenschappelijk bewezen is dat het hondenlevens kost.
Kijk niet teveel naar de hoeveelheid maar idd naar het oog ieder hond heeft een ander behoefte en de hoeveelheden zijn vaak gewoon het gemiddelde.
KVV zalm is een aanrader voor extra gezonde vetjes!
Hou er wel rekening mee dat een hondenmaag overstuur kan raken als je brokken en vlees in 1 maaltijd geeft dat kunnen ze niet goed verteren geef dan sochtends brok en savonds vlees.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 22:42

We hadden proefzakjes brok gekregen. Smolke en perfect fit. Geloof dat dit wel in de smaak valt... Dus nu krijgt hij kvv de ene dag en brokjes de andere dag.. hij lijkt nu toch wat dikker te worden, maar hij is er nog niet. Hij krijgt nu momenteel 200 gram kvv per dag..