Maar dat had wel tijd (en veel geld

Maar daarna vloog hij weer net zo goed als eerst en was er niets meer van te zien.
Het kan dus zeker wel, maar dan moeten er geen infecties etc bij komen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Maanlicht schreef:Grote kans dat de dierenambulance alsnog het nekje heeft omgedraaid. Is geen doen zo’n klein ding met maar 1 vleugeltje.
Dat doen ze echt niet. Wat een onzin zie ik vaak nog voorbij komen.
Een dierenambulance zal een gewond dier eigenlijk altijd naar een DA brengen.
Ik heb nog nooit een dier de nek omgedraaid in de 7 jaar op de dierenambulance.
Dat mogen we ook niet en ik kan het niet.
Hier krijgen ze met gebroken poten of vleugels wel een spuitje.
Sabri schreef:Ja veel vogels worden dan ingeslapen hier in Nederland. Gebroken poten en gebroken vleugels en heel veel andere vogels gaan allemaal naar dierenarts, niet voor hulp(dat zou te duur worden) en dus worden ze dood gemaakt. Ook de vogelopvang maakt ze dood als ze er geen goede vooruitzicht inzien om terug naar de natuur te kunnen. Katten kun je beste een belletje omdoen. Ik vind eigenlijk ook dat mensen die hun kat een vogel laat vangen de dierenambulance wel zelf zou mogen betalen. Het is immers hun kat die de dierenambulance met kosten opzadeld. Beter is als die mensen zelf hun verantwoordelijkheid nemen en zo'n dier zelf zsm brengen naar de dierenarts of opvang of in ieder geval zal het netjes zijn de gemaakte kosten die de ambulance moet maken in ieder geval hiervoor zelf te betalen.
Cayenne schreef:Ik heb een valkparkiet gehad die een dubbele (!) open vleugelbreuk had en die is weer helemaal hersteld.
Maar dat had wel tijd (en veel geld) nodig. In totaal heeft hij 6 weken in de tape gezeten met een kraag om (want anders is het zo weer los) en zeker 5 maanden moeten revalideren.
Maar daarna vloog hij weer net zo goed als eerst en was er niets meer van te zien.
dees_daan schreef:Cayenne schreef:Ik heb een valkparkiet gehad die een dubbele (!) open vleugelbreuk had en die is weer helemaal hersteld.
Maar dat had wel tijd (en veel geld) nodig. In totaal heeft hij 6 weken in de tape gezeten met een kraag om (want anders is het zo weer los) en zeker 5 maanden moeten revalideren.
Probleem is alleen dat je met wilde vogels niet zoveel kan "prutsen" dan met een tamme vogel.. te vaak aanraken of langslopen geeft al teveel stress en als dat te lang duurt gaan ze meestal gewoon dood.. Een spalk om doen en ze verder met rust laten kan wel maar een kap omdoen waardoor je ze moet blijven voeren zou ik met een wilde vogel sowieso niet doen.
Naast het feit dat je als opvang niet voor elke vogel zoveel geld kan neerleggen natuurlijk want dan ben je binnen een jaar failliet terwijl het vaker niet zal lukken dan wel..
rockwitch schreef:Dat doet Zundert idd altijd, heb daar ook wel eens wat door de ambulance laten brengen en kreeg elke keer een brief, met een acceptgiro voor een eventuele donatie. Maar het is echt wel een goeie opvang. Toen ik nog op de ambulance reed kwam ik daar ook elke keer wel met vooral vogels, maar ze hadden ook wel eekhoorntjes etc zitten.
Altijd fijn dat ze die brief sturen, dan weet je toch hoe het afgelopen is.
rockwitch schreef:Dat doet Zundert idd altijd, heb daar ook wel eens wat door de ambulance laten brengen en kreeg elke keer een brief, met een acceptgiro voor een eventuele donatie. Maar het is echt wel een goeie opvang. Toen ik nog op de ambulance reed kwam ik daar ook elke keer wel met vooral vogels, maar ze hadden ook wel eekhoorntjes etc zitten.
Altijd fijn dat ze die brief sturen, dan weet je toch hoe het afgelopen is.
magda_90 schreef:dito schreef:Wauw vind het mooi te zien dat ze je nog laten weten hoe het is afgelopen! Dan weet je het en kun je het meer loslaten. Einde is minder. Maar wel iets wat we verwacht hadden.
Zeker. Al moest ik even lachen om de "definitief inslapen" alsof je inslapen ook nog ongedaan kunt maken.