Mindim schreef:Adopteer altijd een hond die al in een gastgezin in nederland zit. Ze kunnen je dan heel wat meer vertellen over een hond en het gedrag van deze hond.
De meesten zijn honden met toch wel een rugzakje. Veel van deze honden kunnen ook uit angst en in paniek hele vreemde capriolen uithalen en ja soms gaan ze dan ook over een hek of schutting van 2 meter . Dus ik snap zo'n stichting wel.
Hoe veel uren werk je en hoeveel is zo'n hond alleen?
Ik kan je wel een goede stichting aanraden, maar ook daar wordt kritisch naar je situatie gekeken en dat moet ook en dat is uit ervaring geleerd. Loop maar eens mee met een stichting en zien wat je soms tegenkomt aan nonchalance. Men is niet voor niets zo strikt. Als je daarvoor geen begrip hebt, kreeg je van mij ook geen hond mee
En kijk naar een deugedelijke stichting en adopteer nooit op zicht een hond die nog in het buitenland verblijft.
Dit inderdaad! Onze eerste komt vanuit een gastgezin, hartstikke prima en goed informeerd over de hond. Hond 2 zat nog in het asiel in Spanje en bleek alles te zijn wat ze niet zou zijn. Ze zou erg sociaal zijn, totaal niet bang en een mastin mix.
T blijkt vermoedelijk een Kangal mix te zijn, totaal niet sociaal en schrikt al van het minste geringste. Nu zou het schrikken niet erg zijn opzich, maar haar eerste reactie is happen/ uitvallen. En vooral rennende kinderen en onverwachtse bewegingen geven haar schrik.
Dus een hond waar ik eigenlijk niet op voorbereid was