Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bo_Y schreef:Ik kan max 5 weken vrij en niet achter elkaar...
Maar dat is de issue niet.
Mijn hond is kantoor hond, die neem ik al vanaf 12 weken mijn werkuren (27) mee naar het advocatenkantoor waar ik werk en meer honden rondlopeb
xDominique schreef:KimD schreef:Ik heb even iets dikgedrukt wat je niet gelezen hebt, of niet begrijpt. In overleg kan vrij veel namelijk.
Voor zo'n jonge pup is anderhalf uur alleen nog teveel. Dat kun je echt niet in twee weken opbouwen.
Alleen is inderdaad meer werk dan samen, maar dat had TS van tevoren kunnen weten, zeker als ze al vijf jaar aan het plannen is.
Ik hoop van harte dat ze iets geregeld heeft, anders gaat het, zeker met zo'n ras, hard bergafwaarts.
Daarom gevraagd of TS al contact heeft gehad met de fokker, en geopperd dat de pup misschien terug moet. Net zoals een paar anderen. Maar daar reageert TS niet op.
Haar terug brengen naar de fokker is geen optie, ik heb een keuze gemaakt en ga hier volledig voor. Ik ben al gerustgesteld door de anderen, dat de puppy blues niet iets geks is. Er komt veel op je af.
Gelukkig werk ik ook 5 minuten van mijn huis vandaan en mag ik in me pauzes terugkomen. Er is ook zeker overleg geweest met de werkgever, ik had 7 weken vakantie opgespaard. Maar de werkgever vond het onzin om verlof te geven voor een pup. Hierom ben ik best blij met de 2 weken die ik gekregen heb en de 2 weken dat ik daarna halve dagen mag werken.
bigone schreef:Iedereen moet doen wat hij zelf wil maar uit veel reacties blijkt ook dat het perse willen van een hond soms voorbij gaat aan wat goed is voor de hond. Imo is in de nacht in de bench en dan ook nog de ochtend gewoon niet goed. Natuurlijk went de hond er aan, je zal hem niet horen klagen maar toch. Ik vind het egoistisch om een hond te nemen wanneer er niet het overgrote deel iemand thuis is.
bigone schreef:Iedereen moet doen wat hij zelf wil maar uit veel reacties blijkt ook dat het perse willen van een hond soms voorbij gaat aan wat goed is voor de hond. Imo is in de nacht in de bench en dan ook nog de ochtend gewoon niet goed. Natuurlijk went de hond er aan, je zal hem niet horen klagen maar toch. Ik vind het egoistisch om een hond te nemen wanneer er niet het overgrote deel iemand thuis is.
xDominique schreef:BeFunny schreef:Wat gebeurd er daarna? Blijft de hond dan alleen thuis de hele week of ga je tussendoor in de pauze naar huis? Maak je gebruik van een Hus? Of gaat hij naar een pension? Of kan hij mee naar je werk?
Ik ga tussendoor in de pauze naar huis
Amandavd schreef:Er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar sommige mensen denken dat hun weg de enige goede weg is en dan sla je imo ook te ver door.
Liesje1611 schreef:Amandavd schreef:Er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar sommige mensen denken dat hun weg de enige goede weg is en dan sla je imo ook te ver door.
Dat is ook zo, maar vind je niet dat er in deze situatie meerdere “risico”factoren zijn? Dan beter nu alvast hulp qua opvoeding en oppas inschakelen.