Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Goof schreef:Dank je wel linsxdot!
Die biofood koekjes heb ik ook al geprobeerd.
Een stroomband is serieus ook door me heen gegaan, maar is volgens mij inmiddels verboden.
Die discs gaan hem niet worden. Ten eerste omdat de hond grote afstand van mij neemt, dus ik kan rinkele wat ik wil maar dat gaat niet meer werken. En ten tweede omdat ik moet rinkelen om gedrag te voorkomen. Als hij hoog gras of bosjes induikt kan ik niet zien of hij daar enkel loopt, snuffelt, zit te kakken of kak staat te vreten. Ik zal dus nooit correct kunnen corrigeren.
WeCo schreef:Goof schreef:Dank je wel linsxdot!
Die biofood koekjes heb ik ook al geprobeerd.
Een stroomband is serieus ook door me heen gegaan, maar is volgens mij inmiddels verboden.
Die discs gaan hem niet worden. Ten eerste omdat de hond grote afstand van mij neemt, dus ik kan rinkele wat ik wil maar dat gaat niet meer werken. En ten tweede omdat ik moet rinkelen om gedrag te voorkomen. Als hij hoog gras of bosjes induikt kan ik niet zien of hij daar enkel loopt, snuffelt, zit te kakken of kak staat te vreten. Ik zal dus nooit correct kunnen corrigeren.
Je kent wel de juiste manier van aanleren van de Discs? Ik gebruik ze vooral om om ongewenst gedrag te doen stoppen. Ik gooi niet naar/tegen een hond dus ze hoeven ook niet op gooi afstand te zijn.