Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Ja, volgens mij wel... Ik draai ze nu niet meer, omdat ik begrepen het dat de laatste week niet gedraaid moet worden... Ga van de week de boel zo in orde maken dat ze bij mij zouden kunnen blijven, maar ik twijfel nog wel of ik ze ga houden.
DeMolenhoek schreef:Agossie schreef:Ja, volgens mij wel... Ik draai ze nu niet meer, omdat ik begrepen het dat de laatste week niet gedraaid moet worden... Ga van de week de boel zo in orde maken dat ze bij mij zouden kunnen blijven, maar ik twijfel nog wel of ik ze ga houden.
Laatste 2-3 dagen niet meer draaien. Maar zelfs draaien tot aanpikken kan geen kwaad. Bij aanpikken wel direct stoppen. Te vroeg stoppen met draaien doet meer kwaad dan te laat.
dito schreef:Fijn de Molenhoek dat je tips weet!
Wat is het gene waardoor je twijfelt om te houden?
Rivendell schreef:Ik weet 't niet meer, maar zijn dit wilde eenden? Want om die te mogen houden, moeten ze officieel geringd zijn.
Agossie schreef:Je zou ze wel nog kunnen openen om te kijken hoever ze nog gekomen zijn/wanneer het is misgegaan.Ik ben helaas bang dat het niet meer gaat lukken.
Ik heb net de eitjes tóch nog even geschouwd, om zeker te zijn dat ze helemaal vol zijn, maar dat is niet het geval. Ik zie ook geen adertjes meer lopen. De 'luchtbel' die onderop zou moeten zitten, zit er wel, maar daarboven zie je ook nog licht doorschijnen, wat nu niet meer zou mogen. De eitjes zijn dus niet 'gevuld' en ergens onderweg is het dus niet gelukt.
Ik ga straks heel veel moeite hebben om de eitjes straks weg te doen...