Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.
verootjoo schreef:alice0cullen schreef:En dan willen die mensen ook nog een soort omgangsregeling.
Ja Whahaha. 4 dagen bij de baasjes en 3 dagen bij hun![]()
Tijdens die hoorzitting... eerst hadden ze het over een dagdeel bij hun.
dierenfan schreef:Cayenne schreef:Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.
Helaas er worden nog steeds gezonde dieren ingeslapen zonder grote gedrag of gezondheid problemen puur omdat dit door een net overleden baas zo beslist is en vastgelegd. Er zijn dierenartsen die dat gewoon uitvoeren
DezeNaam schreef:Volgens mij is deze aflevering niet vanuit België te bekijken? Wel spijtig, ik was erg benieuwd..Van wat ik hier allemaal lees klinkt het nogal als een speciaal verhaal.
pompadour schreef:Mijn over buren hadden een sfinx , chinese naaktkat.
Hij was kwijt, hij was de tuin in geglipt
zonder dat zijn baasjes het wisten.
Zij hadden overal in de wijk affiche's op gehangen van de kat, niemand reageerde
aantal maanden erna wandelde met de hond en toevallig bij andere buren langs hun huis en ik zag de kat zitten.
sommige buren stelen rustig je kat.
vooral als het raskatten zijn
dierenfan schreef:Cayenne schreef:Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.
Helaas er worden nog steeds gezonde dieren ingeslapen zonder grote gedrag of gezondheid problemen puur omdat dit door een net overleden baas zo beslist is en vastgelegd. Er zijn dierenartsen die dat gewoon uitvoeren
Thenexttry schreef:Moet een beetje aan mijn topic denken toen der tijd.
Over de kat die ik in huis had genomen en waarvan ik pas twee jaar later de eigenaar heb gevonden.
Ben toen naar de dierenarts ermee gegaan en aangezien ze niet gechipt was zo een nieuw paspoort meegekregen.
Poes zit trouwens nog steeds bij mij. De oude eigenaren deden er twee weken over steeds om te reageren. En toen ik aangaf dat ik geen reden meer zag haar terug te brengen kreeg ik ineens een dreigbericht waar ik niet echt van gediend was.
Heb de vrouw later ooit nog eens gezien (in het echt) ze wist wie ik was maar was vooral bezig met zichzelf vroeg ook niet eens hoe het met haar ging.
Ik heb serieuze afwegingen gemaakt en het eerste half jaar mijn best gedaan de eigenaar te vinden.
Toch zal ik mijzelf nooit zomaar andermans dier toe-eigenen en zou het ook niet accepteren als een ander dat zou doen.
Misschien had mevrouw wel preventieve acties kunnen uitvoeren zoals zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kon komen.
Cayenne schreef:Maar die mensen waren ook gewoon bloedserieus bij het voorstellen van de omgangsregeling
Jammer dat ze in dit programma niet op de zaken terug komen. Ik geloof nooit dat de buren die kat nu met rust laten en niet meer binnen laten
magda_90 schreef:GDG schreef:Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw bron dat katten wettelijk niet vrij rond zouden mogen lopen.
Zoek zo'n beetje elke discussie over katten op Bokt maar op, het staat er zo vaak. Hint: Flora en Faunawet.
Niet dat het iets uitmaakt.