Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:17

Volgens mij is deze aflevering niet vanuit België te bekijken? Wel spijtig, ik was erg benieuwd.. :') Van wat ik hier allemaal lees klinkt het nogal als een speciaal verhaal.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:38

Cayenne schreef:
Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.

Helaas er worden nog steeds gezonde dieren ingeslapen zonder grote gedrag of gezondheid problemen puur omdat dit door een net overleden baas zo beslist is en vastgelegd. Er zijn dierenartsen die dat gewoon uitvoeren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:49

verootjoo schreef:
alice0cullen schreef:
En dan willen die mensen ook nog een soort omgangsregeling :') .

Ja Whahaha. 4 dagen bij de baasjes en 3 dagen bij hun :')
Tijdens die hoorzitting... eerst hadden ze het over een dagdeel bij hun.

Ohhh dit waren echt speciaaltjes hé? Bizar :')

Scoren een 8 op de Connie&Tilly schaal.

dierenfan schreef:
Cayenne schreef:
Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.

Helaas er worden nog steeds gezonde dieren ingeslapen zonder grote gedrag of gezondheid problemen puur omdat dit door een net overleden baas zo beslist is en vastgelegd. Er zijn dierenartsen die dat gewoon uitvoeren

Zolang de asiels overvol zitten vind ik dit geen slecht idee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:05

DezeNaam schreef:
Volgens mij is deze aflevering niet vanuit België te bekijken? Wel spijtig, ik was erg benieuwd.. :') Van wat ik hier allemaal lees klinkt het nogal als een speciaal verhaal.

Alles wat bij mr Frank Visser komt is een speciaal verhaal :+

Hier kan je online kijken: https://www.kijk.nl
Volgens mij kan dat ook wel vanuit België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:13

Palmera schreef:
Dan is mijn eerste vraag toch of die kat rondloopt bij de buurvrouw in de tuin?

Ga je met een loslopend kind in je tuin ook naar het ziekenhuis? En geef je 'm dan ook een andere naam?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:50

Wat een drama zeg :')

Ik zou blij zijn als mijn buuf mijn hond iedere keer mee naar de DA zou nemen, denk alleen dat ze er zo klaar mee is als ze die rekeningen krijgt :') . In ruil daarvoor mag ze daar best een dagdeel zijn hoor, kan ik rustig mijn huis schoonmaken :j

Vond het ook erg grappig dat Victor iedere keer zijn lach niet kon houden als hij "uw poes" zei _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:58

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:05

Houd je kat gewoon binnen, dan heb je dat probleem niet :)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:17

Ik heb mn ogen uit gekeken.. wat een drama en wat een bizarre situatie :')
Ik vond wel dat de rechter gelijk had. Blijf gewoon van andermans dieren af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 03:40

Maar die mensen waren ook gewoon bloedserieus bij het voorstellen van de omgangsregeling :')
Jammer dat ze in dit programma niet op de zaken terug komen. Ik geloof nooit dat de buren die kat nu met rust laten en niet meer binnen laten :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:08

pompadour schreef:
Mijn over buren hadden een sfinx , chinese naaktkat.

Hij was kwijt, hij was de tuin in geglipt
zonder dat zijn baasjes het wisten.

Zij hadden overal in de wijk affiche's op gehangen van de kat, niemand reageerde

aantal maanden erna wandelde met de hond en toevallig bij andere buren langs hun huis en ik zag de kat zitten.

sommige buren stelen rustig je kat.
vooral als het raskatten zijn

Die waarschuwing kreeg ik al van mijn vorige en huidige dierenarts. Wij hebben een Bengaal geadopteerd en die mag van ons gewoon lekker de tuin in. Dat arme beestje kan er ook niets aan doen dat de mens er een speciaal labeltje aan gehangen heeft. Maar het is toch wel elke keer een raar gevoel om haar los te laten, vooral omdat dit ras in deze omgeving helemaal niet voorkomt. De dierenarts hier was helemaal hoteldebotel van haar (iedere medewerker werd opgetrommeld om te komen kijken hoe een Bengaal er in het echt uit zou zien) en ik kreeg van alle kanten waarschuwingen. Gelukkig woon ik op een deel waar het heel erg ons kent ons is, maar sinds die reacties is het toch elke keer weer duimen dat ze thuiskomt. Toch wil ik haar deze vrijheid niet ontnemen, vooral omdat je ziet dat ze er zo gelukkig bij is om haar natuurlijke behoeften te uiten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:12

dierenfan schreef:
Cayenne schreef:

Doet me denken aan een uitspraak van de oma van mijn man, toen het zo slecht met haar ging. Ze zei toen: "Als ik eerder dood ga dan de kat, dan moeten jullie Moppie maar een spuitje geven". Daarop zei mijn schoonvader: "Oh, dus als Moppie eerder doodgaat, dan moeten we dat ook bij u doen?". :') Ze kon er gelukkig heel hard om lachen. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 09:48

@Shenaville: In sommige delen van India kwam en komt nog wel het gebruik voor dat ,als de man sterft,zijn vrouw mee op de brandstapel moet! Dat heet Sati. De Engelsen hebben dat verboden,toen zij daar de macht hadden.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:51

Moet een beetje aan mijn topic denken toen der tijd.

Over de kat die ik in huis had genomen en waarvan ik pas twee jaar later de eigenaar heb gevonden.

Ben toen naar de dierenarts ermee gegaan en aangezien ze niet gechipt was zo een nieuw paspoort meegekregen.

Poes zit trouwens nog steeds bij mij. De oude eigenaren deden er twee weken over steeds om te reageren. En toen ik aangaf dat ik geen reden meer zag haar terug te brengen kreeg ik ineens een dreigbericht waar ik niet echt van gediend was.

Heb de vrouw later ooit nog eens gezien (in het echt) ze wist wie ik was maar was vooral bezig met zichzelf vroeg ook niet eens hoe het met haar ging.

Ik heb serieuze afwegingen gemaakt en het eerste half jaar mijn best gedaan de eigenaar te vinden.

Toch zal ik mijzelf nooit zomaar andermans dier toe-eigenen en zou het ook niet accepteren als een ander dat zou doen.

Misschien had mevrouw wel preventieve acties kunnen uitvoeren zoals zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kon komen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:11

Mijn overburen hadden folie op hun ramen gedaan zodat men de sfinx niet zagen omdat de baasjes van de kat langs waren geweest. Nadat ik de baasjes had ingeseind dat hun kat daar zat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:32

Thenexttry schreef:
Moet een beetje aan mijn topic denken toen der tijd.

Over de kat die ik in huis had genomen en waarvan ik pas twee jaar later de eigenaar heb gevonden.

Ben toen naar de dierenarts ermee gegaan en aangezien ze niet gechipt was zo een nieuw paspoort meegekregen.

Poes zit trouwens nog steeds bij mij. De oude eigenaren deden er twee weken over steeds om te reageren. En toen ik aangaf dat ik geen reden meer zag haar terug te brengen kreeg ik ineens een dreigbericht waar ik niet echt van gediend was.

Heb de vrouw later ooit nog eens gezien (in het echt) ze wist wie ik was maar was vooral bezig met zichzelf vroeg ook niet eens hoe het met haar ging.

Ik heb serieuze afwegingen gemaakt en het eerste half jaar mijn best gedaan de eigenaar te vinden.

Toch zal ik mijzelf nooit zomaar andermans dier toe-eigenen en zou het ook niet accepteren als een ander dat zou doen.

Misschien had mevrouw wel preventieve acties kunnen uitvoeren zoals zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kon komen.

Jammer dat je niet bij de rijdende rechter mocht komen :(

Katnapper!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:38

Nope maar er is ook geen handhaving hier op.[/quote]
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw bron dat katten wettelijk niet vrij rond zouden mogen lopen.[/quote]

andersom, waar staat dat ze dat wel mogen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:39

Cayenne schreef:
Maar die mensen waren ook gewoon bloedserieus bij het voorstellen van de omgangsregeling :')
Jammer dat ze in dit programma niet op de zaken terug komen. Ik geloof nooit dat de buren die kat nu met rust laten en niet meer binnen laten :=

Jawel, maar dan in een ander programma:
meester Frank Visser: hoe is het nu met?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:40

anjali schreef:
@Shenaville: In sommige delen van India kwam en komt nog wel het gebruik voor dat ,als de man sterft,zijn vrouw mee op de brandstapel moet! Dat heet Sati. De Engelsen hebben dat verboden,toen zij daar de macht hadden.

Net zoiets als dat de Egyptenaren dieren meekregen in hun graf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:57

magda_90 schreef:
GDG schreef:
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw bron dat katten wettelijk niet vrij rond zouden mogen lopen.

Zoek zo'n beetje elke discussie over katten op Bokt maar op, het staat er zo vaak. Hint: Flora en Faunawet.
Niet dat het iets uitmaakt.

Ik denk dat je artikel 16.3 van de flora- en faunawet bedoelt? Dat artikel is vervallen per 1-1-17. Daarvoor zijn artikelen in het burgerlijk wetboek in de plaats gekomen, maar daar staat eigenlijk alleen in dat je aansprakelijk bent voor schade die het dier veroorzaakt. Niet dat ze niet los mogen lopen. Ik hoor graag in welk artikel dat precies zou moeten staan volgens jou.

Ik zou het enorm jammer vinden als ik nooit meer katten zou zien lopen in de stad, of dat de buurkatten nooit meer kopjes komen geven als ik mijn fiets weg zet. Als een buurkat echt veel overlast geeft moet je dat gewoon proberen op te lossen natuurlijk, maar mensen tolereren niets meer van elkaar lijkt wel.

Katten horen lekker buiten wat mij betreft, en hebben zich heel goed aangepast naar onze drukke woonomgeving. Wat een saai land wordt het anders, alles binnen schuttingen, hekken en afzettingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:00

Katten horen buiten, op de boerderij, niet in een woonwijk. Er zijn veel te veel katten en ze kakken overal alles onder. Als ik in de tuin werk vind ik heel veel kattendrollen en dat irriteert me mateloos.
Maar dat is een hele andere discussie. Want in dit programma ging het om een heel andere kwestie.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:07

In dat geval mag ik voortaan mijn hond ook wel lekker overal los laten. En mijn ponys gaan ook wel graag op onderzoek uit in de buurt Oh nee. Dat mag niet.

Ik vind het zo debiel dat katten overal maar mogen lopen terwijl je bij andere dieren als eigenaar verplicht wordt om de overlast zo klein mogelijk te maken voor je omgeving. Honden alleen los op daarvoor bestemde plekken, poep opruimen.

Bij ons stikt het van de katten. In tuinen en op stoepen staan overal brokjes en voer. Lekker hygiënisch. Ze liggen op auto's. Snachts kun je niet met je raam open slapen omdat ze aan het vechten zijn of krols zijn. En ze poepen in andermans tuinen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:12

Weet niet of de kat gechipt was, maar voor hetzelfde geld had de buurvrouw hem laten chippen en een nieuw paspoort gekregen.Ben benieuwd of je hem dan nog terug krijgt :n ! Nu bleef het dan nog alleen bij enten.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:14

Het zal je nog verbazen hoe vaak dit soort dingen gebeuren.. Ik heb het tijdens mijn werk in de dierenartspraktijk heel veel gezien, dat mensen met de kat van de buren willen komen, of het inderdaad niet eens zeggen, maar dat de chip dan onder een hele andere naam staat..
Soms is het ook lastig hoor, afhankelijk van het verhaal lieten we ze wel of niet komen. Soms hadden de dieren namelijk ook echt zorg nodig en tsja, dan maakte het ons niet uit wie er kwam, als er maar zorg geboden werd (en betaald werd) :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:14

Dan moet je ook wel geld teveel hebben. Ik zou dat geld liever aan iets anders besteden dan aan een dier dat niet van mij is. Want ik geloof niet dat ze dat besef niet hebben.