Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lukasje schreef:gerpiegorp schreef:- Nijlpaarden kunnen niet zwemmen, ze lopen over de bodem heen.
- Giraffes zijn de enige dieren die zowel met de voor als achterbenen gericht kunnen trappen, paarden bijvoorbeeld kunnen niet gericht trappen.
- Lammetjes van bijvoorbeeld geiten en schapen hebben allebei een 'eigen' speen, en drinken vaak alleen uit die speen.
- naakte molratten kunnen even snel voor- als achteruit lopen.
- olifanten wisselen hun tanden 6 keer in hun leven.
Zal nog even verder denken, ben dierenverzorger geweest maar net nu kan ik op niks komen
Mmm, een koe kan toch ook aardig gericht trappen met de achterbenen. Anders dan een paard die enkel achteruit kan trappen, kan ook koe ook (deels?) zijwaarts.
sanso schreef:- Spinnenweb is een van de sterkste dingen ter wereld. Ook eet een spin wel eens zijn eigen web.
Celestial schreef:Hoi iedereen!
Voor een spel met mijn studenten sportvereniging ben ik op zoek naar een heleboel grappige dierenfeitjes. Uiteraard ben ik heel internet al aan het afstruinen, maar ik dacht dat mensen van bokt misschien nog mooie aanvullingen hadden?
Hier paar voorbeeldjes van weetjes:
- Clownvissen kunnen van geslacht veranderen
- Vrouwelijke kangoeroes hebben drie vagina's
- Eekhoorns kunnen niet boeren
- Waterschildpadden kunnen door hun anus ademen
- Kangeroes zijn de enige zoogdieren die niet achteruit kunnen lopen
- Kolibries kunnen niet lopen
- Garnalen kunnen alleen achterwaarts zwemmen
- Olifanten zijn de enige zoogdieren die niet kunnen springen
Daarnaast, als mensen heel creatief zijn en feitjes willen verzinnen, mijn inbox staat zeker open.Hoe gekker, hoe beter!