Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Voor degenen die zo blijven doorhameren op het loslopende hondje: wat denken jullie dat er was gebeurd als het hondje wel aan de lijn had gelopen? Denken jullie dat het dan niet was gebeurd?
Kortom: is het feit dat het hondje losliep überhaupt relevant voor het verhaal? Of wordt er nu een manier gezocht om te kunnen 'victim blamen'?
Divers schreef:Jolien87 schreef:Voor degenen die zo blijven doorhameren op het loslopende hondje: wat denken jullie dat er was gebeurd als het hondje wel aan de lijn had gelopen? Denken jullie dat het dan niet was gebeurd?
Kortom: is het feit dat het hondje losliep überhaupt relevant voor het verhaal? Of wordt er nu een manier gezocht om te kunnen 'victim blamen'?
Maar als die Mastiff aan een riem liep had hij niet bij dat kleine hondje gekomen, toch?
xDarkness schreef:+, als ik loslopende honden in een dierenartsenpraktijk wachtkamer tegenkom, spreek ik direct de eigenaren en de betreffende praktijk aan. Ik leg direct uit waarom dit niet wenselijk is, namelijk vanwege de veiligheid van ieder dier en mens in de praktijk. Dat zou de dierenartsenpraktijk ook in oog moeten houden imo. Honden aan de lijn, klaar. (Ik heb het nu dus NIET over het hondje wat niet eens in de buurt kwam).
JustMe8484 schreef:xDarkness schreef:+, als ik loslopende honden in een dierenartsenpraktijk wachtkamer tegenkom, spreek ik direct de eigenaren en de betreffende praktijk aan. Ik leg direct uit waarom dit niet wenselijk is, namelijk vanwege de veiligheid van ieder dier en mens in de praktijk. Dat zou de dierenartsenpraktijk ook in oog moeten houden imo. Honden aan de lijn, klaar. (Ik heb het nu dus NIET over het hondje wat niet eens in de buurt kwam).
Maar buiten get feit dat het niet voorkomen was als dit hondje aan de lijn had gezeten, vinden we allemaal sowieso dat hondje niet aangelijnd hoeft? Kun je dan je klanten aanspreken als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
Vind ik nml niet. Ik vind dat je als da dan dus ook een voorbeeldfunctie hebt. Hoewel ik mijn hond nooit los zou mee nemen zou ik het niet waarderen aangesproken te worden ergens op als je het zelf ook niet doet...
JustMe8484 schreef:xDarkness schreef:+, als ik loslopende honden in een dierenartsenpraktijk wachtkamer tegenkom, spreek ik direct de eigenaren en de betreffende praktijk aan. Ik leg direct uit waarom dit niet wenselijk is, namelijk vanwege de veiligheid van ieder dier en mens in de praktijk. Dat zou de dierenartsenpraktijk ook in oog moeten houden imo. Honden aan de lijn, klaar. (Ik heb het nu dus NIET over het hondje wat niet eens in de buurt kwam).
Maar buiten get feit dat het niet voorkomen was als dit hondje aan de lijn had gezeten, vinden we allemaal sowieso dat hondje niet aangelijnd hoeft? Kun je dan je klanten aanspreken als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
Vind ik nml niet. Ik vind dat je als da dan dus ook een voorbeeldfunctie hebt. Hoewel ik mijn hond nooit los zou mee nemen zou ik het niet waarderen aangesproken te worden ergens op als je het zelf ook niet doet...
JustMe8484 schreef:Maar buiten get feit dat het niet voorkomen was als dit hondje aan de lijn had gezeten, vinden we allemaal sowieso dat hondje niet aangelijnd hoeft? Kun je dan je klanten aanspreken als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
Sjong schreef:Honden en kinderen niet alle mensen kunnen daar objectief naar kijken.
Bij de dierenarts ben ik sowieso tegen sociaal contact tussen dieren.
De eigenaar van de mastif zou zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen, maar aangezien dit al de tweede keer is verwacht ik niets.
dees_daan schreef:Sjong schreef:Honden en kinderen niet alle mensen kunnen daar objectief naar kijken.
Bij de dierenarts ben ik sowieso tegen sociaal contact tussen dieren.
De eigenaar van de mastif zou zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen, maar aangezien dit al de tweede keer is verwacht ik niets.
Waarom ben je in het algemeen tegen het contact? Mijn herder maakt wel contact en laat ik ook wel even kijken als de andere partij dat goed vind. Meestal ben ik juist degene die afwacht maar mijn herder is zo open qua houding dat mensen het wel aandurven. (Eeuwige kleuter is het, niet handig met artrose.) Hij heeft zo al een tijdje bij een labrador pup gelegen en "gespeeld". Ik vind daar niks mis mee als beide partijen het goed vinden en blijven kijken naar de honden.. De andere kant is dan weer dat mensen met minder sociale honden het bij hem vaak ook wel aandurven en dan ga ik er toch even tussen staan en haal hem weg, maar als het gewoon vriendelijke honden zijn mag die van mij best even sociaal doen hoor, duurt het wachten ook niet zo lang.
Mijn kleintjes hebben daar geen zin in dus die zitten bij mij en dan blijf ik sowieso al uit de buurt van andere honden.
Femke_Tweety schreef:Bij een dierenarts, nee.
Buiten stress, invloed van een dier dat later binnenkomt of wat ook, bij de dierenarts is de kans me net even te groot dat er ook besmettelijke ziektes zijn.
En die kunnen via neuscontact toch even te gemakkelijk overgedragen worden.
Nope, dierenarts is hond tussen mijn benen zittend, of onder de stoel liggend in de wachtkamer.
Daar moet ze t gewoon maar even mee doen.
Andere gelegenheden zat die wél gewoon geschikt zijn.
anjali schreef:Divers schreef:Hoewel ik het heel sneu vind, verbaas ik me dat zo veel mensen het normaal vinden om je hond los te laten lopen in een praktijk. Ik kom ook bij de dierenarts maar ik heb een konijn, dan hoop ik echt dat er geen losse honden ineens hun neus in mijn reismand steken. Beest is al gestrest/ziek genoeg.
Je komt er niet alleen met honden maar ook met vogeltjes, katten en ander klein gespuis.
Dit dacht ik ook al steeds.Eigenaren van gevaarlijke dieren kunnen ook een priveafspraak maken,of de DA thuis laten komen.Als deze dieren een gevaar opleveren voor anderen in de praktijk.
pinkie87 schreef:@Waves omdat juist dan de honden vaak veel feller gaan reageren. wat je hond wordt "belangrijker" dan de andere hond. als ik zie dat jij jou hond vast hebt. doe ik mijn hond ook netjes vast. maar als jij je hond los hebt en tilt hem op dan ga ik mijn hond er niet voor vast doen. alleen tegenwoordig zeg ik dan maar dat hij even bij mijn moet blijven en ik zal jou dan echt dood negeren... omdat ik het echt super vervelend vind. loop hier zelfs met mijn grote hond met die mini teckels en er gebeurt helemaal niet. geen grote poten of druk gedoe.
@blokje ow daar kan ik mijn ook echt aan opvreten. ik speur met onze hond. dus dan zit hij vast aan een lange lijn als we klaar zijn heb ik zo vaak mensen die denken van kom ik laat mijn "aangelijnde" hond contact maken met jou hond. waarbij ik altijd weer zeg dat ik niet Wil dat als mijn hond aangelijnd is contact maakt met andere aangelijnde hond. reactie "hij doet niets" krijg ik standaard te horen. ik leg tegenwoordig mijn hond dan naast mijn neer ga er tussen staan en zeg dan nee deze toevallig ook niet. maar een andere hond misschien wel en dan vertel ik gewoon even het waargebeurde verhaal van vriendin die dus met een bij ter loopt en zorgvuldig haar uitlaatplekken, tijden opzoekt. zijn ze gelijk stil daarnamoet wel zegen dat ik trots ben op hoe netjes mijn hond luisterd
mijn buurvrouw noemt mijn altijd de 2de ceasar Milan niet dat ik daar mee vergeleken wil worden
maar ik ben gewoon erg nuchter en kijk naar mijn hond wat hij wel en niet fijn vind. heb er 2jaar lang veel tijd ingestoken en dat is nu gewoon te zien. en stop er nog steeds veel tijd in.
Sjong schreef:Femke_Tweety schreef:Bij een dierenarts, nee.
Buiten stress, invloed van een dier dat later binnenkomt of wat ook, bij de dierenarts is de kans me net even te groot dat er ook besmettelijke ziektes zijn.
En die kunnen via neuscontact toch even te gemakkelijk overgedragen worden.
Nope, dierenarts is hond tussen mijn benen zittend, of onder de stoel liggend in de wachtkamer.
Daar moet ze t gewoon maar even mee doen.
Andere gelegenheden zat die wél gewoon geschikt zijn.
Dat dus.