Neonlight schreef:anjali schreef:Sorry,maar in niet-losloopgebieden verwacht ik geen loslopende honden tegen te komen. Dat mag daar niet.
Als je mij tegen komt zul je ook geen loslopende hond tegen komen. Mijn hond staat goed onder appèl en ik let heel goed op. Mijn hond zit altijd aan de riem als ik iemand tegen kom. Ik zie of hoor de mensen eerder dan hun mij gezien of gehoord hebben. Bovendien weet ik ook waar ik het doe, een bos wat niet overspoeld is met wandelaars.
Dit geldt ook voor mij. Liever loop ik in een losloopgebied, maar die heeft mijn gemeente niet. Maar mijn honden gaan aan de lijn zodra ik een andere hond in de verte zie aankomen, en op onoverzichtelijke plekken sowieso.
Los van of je het hier mee eens bent, dit ga je nooit waterdicht kunnen controleren.
Stonedromy dan wordt een hond alleen een optie voor de rijken?
Ik heb nu in mijn directe omgeving twee voorbeelden van honden die van een fokker komen en imo niet goed geplaatst zijn. De ene komt van een fokker die het normaal vindt om honden "op te voeden" door ze met flesjes die gevuld zijn met stenen op hun hoofd te slaan.
Het feit dat iemand fokker is zegt mij dus helemaal niets.