wat sneu van Digger zijn piemel, kan me voorstellen dat je er als eigenaar frustraties over hebt hoe dat gegaan is. Hopelijk kan dat snel opgelost worden nu Digger in betere handen is. Ben benieuwd naar zijn vorderingen en straks eerste zwemlessen en hydrosessies!
Ps: hoe hebben jullie hem nu in en uit de auto gekregen?
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 11:43
Bedankt voor alle positieve woorden!
Palmera, dat is voor ons ook het belangrijkst.
Hannanas, in Utrecht met een brancard die omhoog en omlaag kan. 2 man bij zijn achterpoten en zelf gebruikt hij zijn voorpoten om binnen te komen. België er uit was voorpoten op de grond (dan is een grote hond wel handig) en de achterhand weer met 2 man tillen.
Gisterenavond laat ben ik nog gebeld door Het Waterhof met hun eerste bevindingen na het neurologisch onderzoek. Ze gaf aan positief gestemd te zijn! Hij heeft helaas niet de juiste hulp in Utrecht gehad. Zij hielden zijn achterhand omhoog met een handdoek waardoor zijn rug krom komt te staan en de bekken kantelen. Dit geeft volgens België een zithouding waardoor de hond niet mee kan werken proberen te lopen bijv. Zij hebben een speciaal harnas waardoor de rug recht blijft. Digger zijn resultaten gingen daarmee enorm omhoog. Hij corrigeert het verkeerd buigen van de rechterpoot in 99% van de gevallen. Dit heeft hij in Utrecht maar 1x gedaan. Ook ziet zij de linkerheup een loopbeweging maken en zijn er meerdere spieren die zij kan stimuleren tot een betere/juiste beweging.
Geen garanties maar zij heeft er vertrouwen in hem weer aan het lopen te krijgen.
Ze heeft nog geprobeerd de arts in Utrecht te spreken maar die kon geen tijd voor haar vrijmaken en zou terugbellen... niet gedaan natuurlijk. Toen heeft ze besloten dat de katheter meer slecht dan goed doet en hem 's avonds verwijderd. Vandaag is even spannend of hij weer zelfstandig gaat plassen maar ze houden mij op de hoogte.
Wat een goed nieuws zeg Selka!! Wat goed van je dat je de keuze hebt gemaakt om hem naar België te verhuizen!! Hoop zo dat het goed komt met 'm.. Ik duim voor jullie!
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 17:26
Hij plast zelfstandig
Weer een positieve update. We hopen dat deze stijgende lijn doorzet.
Vanavond komt meneer naar huis. Maandagochtend gaat hij weer naar België. Ik denk dat het mentaal goed voor hem is om weer even thuis te zijn. Het is zeker goed voor onze andere hond. Die mist zijn maatje duidelijk.
He wat naar. Ik zie dat je inmiddels in het revalidatie traject zit. Dat is mooi! Ik lees dat er positieve signalen zijn, wat goed! Hier ook een Duitse Dog, afgelopen weekend 9 geworden en begin februari had zij ook een ruggenmerg infarct. Ze ging gelukkig als een speer vooruit en rent nu al weer rond zoals ervoor. Dit was voor haar de tweede keer in haar leven dat ze verlamd was, helaas al eerder ook soortgelijk iets gehad. Beide keren knapte ze vrij snel weer op. Ze kunnen dus wel gewoon herstellen. Wat ik nog het meest merk is dat ze zelf het vertrouwen in haar lijf weer moet krijgen. Maar daar zal revalidatie ook goed bij helpen.
Dus succes en hopelijk lukt de zorg goed dit weekend!
Hopelijk knapt Digger ook zo snel op. Veel succes met de zorg komend weekend. Digger mag zijn poten dichtknijpen met zulke baasjes.
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 10:02
Wat een verhaal J508 en wat een pech. Mij is verteld dat het een zeldzaam iets is en dat een hond die het eenmaal gehad heeft geen verhoogde kans heeft op een nieuw infarct. Wat sneu voor jullie hond! Fijn dat jullie hond 2x goed is hersteld! Vertrouwen is inderdaad een dingetje maar dat lijkt hij juist te hebben. Zodra zij hem op zijn poten zetten laat hij er gewicht op rusten. Hopelijk blijft dit zo.
Lief [***] Wij kunnen hem gewoon nog niet missen. Ik heb nog nooit zo'n makkelijke en lieve hond gehad.
Jessix
Geplaatst: 08-03-19 10:49
Wat een zorg voor jullie lieve hond! En inderdaad, zijn omvang maakt het er dan niet makkelijker op. Maar geweldig dat jullie zo naar oplossingen zoeken en nu een mooi revalidatie traject zijn gestart. Hopelijk komt hij er weer helemaal boven op.
Voor jullie ook veel sterkte. Zorgen om je dier is (emotioneel) zwaar. Geniet van hem tijdens zijn weekendje thuis.
Ben een stille meelezer Selka maar wat een positief nieuws al waar ze nu zit. Geniet lekker van het weekend en zijn maatje gaat ook blij zijn.
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 11:30
Bedankt! Ik merk vooral dat ik slecht slaap. Hopelijk kan ik dit weekend een beetje bij tanken. Wij hebben een speciaal matras van back on track gekocht voor meneer maar de grootste maat was 120x100 cm. Daarom heb ik ook nog een normaal tweepersoonsmatras gekocht dat weer onder het speciale matras ligt. Kan er altijd nog naast gaan liggen haha.
Genieten gaan wij zeker doen. De honden hebben zo'n 1000m2 privé weiland waar ze kunnen doen en laten wat zij willen. Daar gaan wij hem iedere 2-3 uur naartoe tillen zodat hij weer even kan snuffen en doen.
Hij kan nog niet zelf opstaan maar als je hem op zijn poten zet kan hij wel zelf lopen. Het zijn kleine stukjes en als hij moe wordt dan houdt links er mee op maar het is een enorme sprong vooruit
Ook kan hij sinds zondag zelf omdraaien op zijn matras. Wederom is de linkerpoot het meest lastige die draait hij zelf nog niet netjes mee. Hij kan die poot nog niet onder zijn lijf vouwen. Dit zorgt er ook voor dat hij niet kan opstaan. Toen ik thuis kwam van de bakker heeft meneer 3 seconden gestaan. Toen had hij zichzelf omhoog gehesen met zijn rechter achterpoot. Die kan hij wel onder zijn lijf vouwen. Zo graag wilde hij mij komen begroeten Hij doet zo zijn best!
België was erg positief gestemd en zij zijn ervan overtuigd dat zij hem ook weer kunnen laten opstaan. Het lijkt hem vooral aan kracht te ontbreken. 2 weken niks doen heeft voor best wat krachtverlies gezorgd en dat is helaas niet snel terug.