Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:12

‘S morgens greenfield brokken lam&rijst

‘S avonds Renske.

Betreft een 6 jr boerenfox die in haar eerste 1,5 levensjaar veel problemen met haar anaalklieren heeft gehad. Sinds ik dit voer nergens meer last van.

Blazy

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:23

Als pup BARF: bij KVV weet ik niet exact wat er in zit. Bij een volwassen hond vind ik dat niet erg. Bij een pup zit ik er bovenop omdat erfelijkheid maar max 1/3 rol speelt bij het ontwikkelen van ED/HD.
Daarna overgestapt op lotgering. Nette prijsverhouding, minder bewerkelijk dan KVV, mijn dames deden het er goed op.
Echter kregen we het altijd op de woensdag bezorgd en sinds de zomer ben ik op de woensdag en vrijdag niet meer thuis. Nu krijgen ze eukenuba. Bij ons eerste labrador was ik hier altijd tevreden over (hij was heel gevoelig wb darmstelsel en daarnaast een moeilijke eter) dat dit voor ons een logische stap in brok was.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:49

Met wat proberen waar de hond tegen kan - en waar de hond van mijn ouders die regelmatig bij mij is tegen kan - voer ik nu ofwel Renske, ofwel Edgar & Cooper, ofwel Wolf of Wilderness taste of ... (een van de drie versies van taste of die ze bij WoW hebben, de reguliere en de soft versies gingen minder goed). Soms bestel ik ook voer met insectenproteinen als alternatieve eiwitbron.
De hond van mijn ouders krijgt lukkulus als 'dagelijks voer', maar voor elke dag verdraagt mijn hond dat niet ideaal (veel ontlasting, ook wat zachter). Tussendoor regelmatig Renske gestoomd vers. En dagelijks een kopje karnemelk 'tegen de beestjes' (vlooien, teken).

Echt uitgebreid nagedacht: tot op zekere hoogte. Goedkoop voer dat puur op graanbasis gemaakt is, komt er niet in. Maar het moet ook praktisch, betaalbaar en werkbaar blijven voor mezelf.

De eiwitbron 'hert' doet het hier helaas minder goed, en ook lamsvlees is niet ideaal. Dat geeft meer en dunnere ontlasting, dus het is primair gevogelte, konijn of vis wat ze hier krijgen als eiwitbron.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:59

Dogs lover brokjes

En tussen de middag wat Griekse yoghurt om vlooien en teken tegen te gaan

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:47

Mijn oudste met gewrichtsproblemen krijgt Hills J/D reduced calorie met extra supplementen.
Supplementen zijn in poedervorm, dus vaak wordt er wat yoghurt/soep/ei/natvoer door de brokken gemengd.

De jongste krijg Hill's voor actieve honden, en natuurlijk ook iets over de brokken 's ochtends.

's Avonds krijgen ze ook brokken, met vaak wat overschotjes van ons eten (groentjes, vlees), of krijgen ze natvoer. Het natvoer is zonder granen. Af en toe krijgen ze diepvriesvlees.

De snacks zijn vooral gedroogde snacks zoals konijnenoren (met vacht is de favoriet), bullenpezen, kippenpoten... Net wat ze lekker vinden en niet te hard stinkt. In de zomer krijgen ze buiten de meer stinkende dingen zoals zalmhuid.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:52

Chihuahua 4 jaar
Krijgt Royal Canin Veterinary Diet Hypoallergenic Small Dog
's ochtends rond 10 - 's middags rond 2 - en 's avonds rond 7
Kleine beetjes verspreid over de dag dus

Verder gaat hij mee naar het werk en is hij met de pauzes in de kantine te vinden. Dus dan weet je het wel dan krijgt hij vaak wat lekkers.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:55

Hier krijgen ze taste of the wild. Wissel af tussen high prairie, wetlands en southwest canyon geloof ik. Heb toendertijd (5 jaar geleden?) via voerwijzer en hondenforums uitgezocht wat ik het beste vond passen, en deze kwam er onder andere uit. Ze doen het er goed op dus geen reden om te wisselen. Deze smaken en niet de andere omdat deze het hoogste in eiwit/vet zitten en de oudste heel lang moeite heeft gehad om genoeg te eten om op gewicht te blijven. Met dit voer en na zijn castratie gaat dat gelukkig super.

Daarvoor hebben we een tijdje dogloversgold en DLG passion gevoerd maar dat at Gizmo op een gegeven moment niet graag meer.

Tot een jaar geleden kregen ze sochtends brok en savonds Kivo maar met een kind in huis vond ik dat toch minder, zeker toen ze begon te kruipen. Er valt best wel eens iets naast de voerbak en qua hygiene vond ik dat voor mijn eigen gevoel niet fijn.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:50

Skippy01 schreef:
En dagelijks een kopje karnemelk 'tegen de beestjes' (vlooien, teken).
joyce_eddy schreef:

Is dit een oude wijsheid of is het (wetenschappelijk) bewezen dat dit werkt?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:52

Mijn rottie van 10 maanden krijgt dog lovers gold

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:53

Mijn hond krijgt Acana prairy poultry, in de ochtend en avond 250 gram met wat schapenvet erdoor.
Daarnaast een handje Frolic brokjes als beloning en een dentastick.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:54

Proplan, en soms cavon. We wisselen af, zeker aangezien ze best snel dik worden op cavon en onze fransjes kunnen dan maar een heel klein beetje krijgen. Teven die net bevallen zijn krijgen vaak ook pens met ei en pups voeren we vers vlees

We hebben ook fish for dogs geprobeerd maar daar deden ze het niet zo goed op

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:31

_Christina schreef:
Skippy01 schreef:
En dagelijks een kopje karnemelk 'tegen de beestjes' (vlooien, teken).
joyce_eddy schreef:

Is dit een oude wijsheid of is het (wetenschappelijk) bewezen dat dit werkt?

Maakt dat uit? ;) Mijn ervaring is dat het wel degelijk iets uitmaakt. Of dat dan wetenschappelijk onderbouwd is of niet... ik woon tegen de bosrand aan, en de hond kan slecht tegen banden (wordt hij kaal van). Afgelopen jaar slechts een stuk of 3 teken in het hele seizoen eraf gehaald, met enkel karnemelk elke dag jaarrond in het rantsoen :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:53

Nee dat maakt niet per se uit, ik ben slechts nieuwsgierig :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:55

Hij krijgt brok van de Welkoop, maar ik weet niet precies welke.. De senior variant. Wij noemen het thuis pepernootjes :') . Hier krijgt hij afwisselend wat orgaanvlees, een ei of vers vlees bij en elke week krijgt hij een kluifbot met vlees eraan. Op dit moment heeft hij een half onderbeen van een koe maar hij krijgt ook wel eens bv schaap etc.
Het vlees is niet echt rauw maar krijgt de kook eroverheen, omdat hij van rauw vlees hondsberoerd wordt.

Als toetje krijgt hij na het eten 1 lik yoghurt of karnemelk want dat vindt hij nog lekkerder dan al het andere dat hij krijgt.

Hij is iets van 9 jaar oud en ziet er top uit, al ziet zn snuit wel wat grijs hij kan nog steeds urenlang doorspelen en heeft nog nooit tandsteen gehad.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:00

_Christina schreef:
Nee dat maakt niet per se uit, ik ben slechts nieuwsgierig :)

Dat mag natuurlijk altijd :) met dit soort dingen in de categorie 'baat het niet, schaadt het niet', durf ik de gok te wagen dat het niet onderbouwd is, en voor ons werkt het echt goed!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:19

Hier een kleine hond.

In de ochtend een beetje animonda vlees.
In de avond kvv, barfmenu afgewisseld met smuldier.
Op vakantie gebruiken wij renske i.v.m. makkelijker meenemen.

Overgestapt van brok naar kvv na een lange ellendige periode met een continue kotsende hond.
Met de overstap van brok naar vlees was het continue overgeven binnen 2 dagen over.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:28

Hier kvv nu shaweca, haaksbarf of prins wisselend.

Straks als wij verhuisd zijn lotgering.

De reden is dat ze super actief is en brokken echt laat staan.

Ze stond op prins pro care super active, maar ze at het niet met smaak en haar ontlasting was ook 6x per dag wat ik teveel vond voor 220 gram p/ dag voer.

Wij hebben WoW gehad in puppyperiode, maar veel slappe ontlasting en nog meer dan op prins.

Nu 4 dagen op KVV en haar ontlasting is net zo vaak als ik haar voer 2x en het is zo op... Voorlopig ben ik dus zeker tevreden!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:33

ik voer sinds kort inbalance, 65% vlees en geen toevoegde troep. Ook prijs kwaliteit zeer goed (24 kg voor €32). Hiervoor orijen maar dat werd een beetje te gek aangezien we nog geen 1,5 week met een zak deden.
Afbeelding

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:51

Hond krijgt Orijen. Wil nog graag naar kvv maar niet veel te vinden hier in d buurt en niet genoeg plaats in diepvries om te stockeren.
Katten krijgen blikken van Terra Faelis.
Is toch een flink budget aan het einde van de maand maar dat zijn ze mij waard

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:41

Mijn hond krijgt Orijen Tundra. Erg dure brok, maar ze doet het er heel erg goed op.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:00

Ik voer Hill's aan onze pup. Gewoon omdat ik er hele goede ervaringen mee heb bij mijn vorige hond en mijn katten. Hij doet het er ook prima op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:14

Rodi of Smuldier. Vindt hij heerlijk en hij is kerngezond.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:17

Alaska zalm, lam of paard en heel af en toe Hert van buddy (KVV). Kost me een godsvermogen (moet 1 kg per dag voeren om mijn Rotti op gewicht te houden), maar hij krijgt epileptische insulten van Kip, Rund, Wild en Gevogelte (en alle varianten die ik vergeten ben) en ook van alle brok waar ook maar een spoortje ander vlees dan de drie die hij kan hebben in zit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:54

Mijn herder en Franse bull krijgen Bewi-dog mini sensitive lamm and rice.
Waarom...omdat de Bull van heel veel brokken aan de dunne gaat of jeuk krijgt of hij eet het niet.
De herder is heel erg kieskeurig.
Dit voer eten ze beide goed.
Voor de herder wel eens de big dog sensitive gehaald van dit merk omdat de mini erg kleine brokjes zijn, maar die eet ze dus niet :')
Af en toe krijgen ze een bakje smuldier, een ei of een aardappel wat over is van het avondeten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:04

Wolfsblut alaska salmon.
Versvlees geprobeerd maar hij bleef enorme honger houden en toen ik zwanger werd kon ik niet meer tegen de lucht.
Toen heel lang op farmfood met zalmolie maar toen hij rode oksels ging krijgen ben ik gaan proberen het met voer te verhelpen en kwamen we uiteindelijk uit op wolfsblut.

Mn andere hondje staat op royal canin urinary s/o small dog ivm struviet.
Had liever hills gehad maar met haar gebitje moest ik echt mini brokjes hebben.