Ervaringen pup zindelijk maken met plasmat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Ervaringen pup zindelijk maken met plasmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 22:08

Meggiemeg; lief dat je het vraagt! Met de kat gaat het redelijk goed, de ene dag is hij wat actiever en heeft ie praatjes, de andere dag slaapt hij voornamelijk. Ik heb wel de indruk dat hij langzamerhand achteruit gaat maar of dat aan de kanker ligt of dat ie gewoon oud wordt... Zolang hij tevreden is kijken we het nog aan. Onze pup komt zondag, we zijn er vandaag nog geweest om de definitieve keuze te maken en de gedragstest te bespreken. De pup waar we eerder een goed gevoel bij hadden is het geworden! We hebben er heel veel zin in!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:40

Fijn te horen dat de kat er nog is! Aftellen is begonnen, kan niet snel genoeg zondag zijn!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:05

Echt wel, ik voel me net een kind met Sinterklaas :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:54

Nog 1 nachtje!!!!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:25

Anna79 schreef:
Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het zindelijk maken van een pup m.b.v. plasmatjes.

Onze situatie is als volgt: wij krijgen over twee weken een koningspoedelpup, zij is dan 9,5 week oud.
We zijn aan het nadenken over hoe we de zindelijkheidstraining aan gaan pakken. Er is een probleem, ik heb epilepsie en dan vooral als ik er s nachts uit moet/ korte nachten maak. Ben nu heel stabiel, maar wil dit ook graag zo houden. Mijn man werkt in ploegendienst, dus die is er niet altijd s nachts. Hoe gaan we dit dus aanpakken?
We zijn nu uitgekomen op de optie om zindelijkheidsmatjes te gebruiken.

Graag hoor ik ervaringen hoe anderen dit aangepakt hebben. Alvast bedankt!

Als je een tuin heb., dan ken je haar daar laten plassen zo maak je makkelijk zindelijk een pup mag in de tuin. Dat is makkelijk voor je. Heeft de pup geslapen zet haar ff in de tuin. Heeft de pup gespeeld dan doe je het zelfde. Op gegeven moment is de pup gewend om buiten te plassen , Mocht ie daar je tuindeur lopen dat geeft ze het aan dat ze naar buiten moet. Til dr op en ga naar buiten . de zogenaamde zindelijkheidsmatje slaan nergens op .

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 09:07

Freggle_Edge schreef:
Nog 1 nachtje!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* nog een paar uurtjes

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 09:11

Pompadour, ik vraag me af of je de OP hebt gelezen of alleen de titel?
Wat betreft in de tuin plassen, dat lijkt me veel lastiger om later weer af te leren...

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:51

3 jaar terug hebben we onze pup het met kranten willen aanleren maar was niet echt een succes.
Savonds laat en smorgens wordt ze direct buiten gelaten. Ook na iedere maaltijd enzo.
We begonnen met de krant snachts te leggen waar meestal het ongelukje gebeurde, en schoven die dan telkens op richting achterdeur. Dat ging goed tot halverwege, dan lagen de plasjes terug op het beginpunt -O- .
Ondertussen zijn we 3 jaar verder en vaak is er een maand zonder ongelukjes en dan soms weer 2 of 3 nachten wel. Overdag overigens nooit problemen.
Onze 2 andere honden waren op een paar weken zindelijk.

Een kennis van me leerde het haar pup ook met puppymatjes en dat ging goed bij haar thuis. Helaas had haar pup de link gemaakt tussen elke mat = plasmat dus in andere huizen/winkels zette de pup zich 'braaf' op de matten die ze zag :=

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 09:54

Nayla; bedankt voor het delen van je ervaring. We gaan op advies van de fokker het proberen met een kleine bench. Mijn man slaapt de eerste nachten bij haar, we zien wel hoe het gaat...

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:03

Ik doe het altijd als volgt; om 12u 's avonds nog uitlaten. Net zo lang wachten tot ze iets gedaan hebben. (Mijn jongste hond wilde dan vooral spelen :+ maar dat negeer je dan) En dan zette ik de eerste week de wekker om 5 uur en dan ging hij weer terug in de bench tot bijv. 7u. Na 1,5 kon ik de wekker van 5u wel laten en liet ik ze gewoon om 7u uit. Inmiddels gaan ze om 22.30 uit als laatste ronde doordeweeks (weekend later) en laat ik ze om 6.45 uit. Jongste hond is 8 maanden.
Mijn ervaring is dat het niet veel tijd kost voordat er een normaal ritme is 's nachts. Overdag moet je meer opletten ;-)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:10

Anna79 schreef:
Pompadour, ik vraag me af of je de OP hebt gelezen of alleen de titel?
Wat betreft in de tuin plassen, dat lijkt me veel lastiger om later weer af te leren...
zodra ze ouder zijn doen ze niks meer in de tuin. Maar op zo manier leert ie buiten moet plassen. Op een kleedje laten plassen wordt hij niet zindelijk van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:02

Veel plezier vandaag!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 14:44

Dankjewel Meggiemeg! We zijn onderweg om haar op te halen <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:11

Foto’s !!!!!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 11:14

Afbeelding Mila <3

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:18

Wat is ze al groot!!! Mooie dame hoor!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:39

Ahhhh!
Inderdaad al een grote hond zeg.

Geniet ervan.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:02

Wat een lieverd

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:05

Dank jullie wel :D
Misschien vertekend de foto wat, ze is ongeveer 6 kg.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:58

Zo hier maar eens even een update:
Het gaat eigenlijk heel goed met de zindelijkheid! De eerste nacht wou ze er om half drie en half zes uit, de tweede nacht om 6 uur en vanmorgen lag ze om half acht nog te pitten :j
Als het zo doorgaat teken ik ervoor! Mijn man slaapt nog wel naast haar op de bank, maar ze vindt het al heel logisch om s avonds in de bench te gaan. Overdag ligt ze altijd bij ons in de buurt te slapen. Ik ben nu bezig met de bench overdag ook interessant te maken, steeds wat brokjes en snoepjes erin gooien, en haar voer geef ik haar daar nu ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:03

Super dat het zo gaat, wat je kunt proberen als ze heel vast ligt te slapen haar te verplaatsen en in de bench te leggen, dan wordt ze vanzelf wakker in de bench. Het is heel belangrijk om dat ze de bench als een prettige en veilige plek zien en niet van moeten.
Onze oudste zwarte wilde nooit uit de bench, dat was zijn plek maar de grootste bench is best een bakbeest in je huiskamer. Dus ik was na 2 jaar wel klaar met dat ding in huis. Wilde m weg hebben maar dat is een hele strijd geweest. Hij ging er zelf in liggen als we weg gingen, deurtje moest altijd dicht anders blafte hij alles bij elkaar.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 12:36

Ja inderdaad dat is het proberen waard, maar ze is wel gauw weer wakker als je haar aanraakt. Ze wil s avonds wel in de bench, dan vindt ze het blijkbaar echt tijd om te slapen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:10

Ze weet nu al hoe ze het hebben wil :))

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 20:55

Hahaha ja ze weet precies wat ze wil. Verder zo lief en makkelijk ik weet niet wat ik meemaak <3

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:17

Pas maar op die poedels zijn super slim! Ze heeft je voor je het weet in haar binnenzak zitten.
Ze zijn geweldig, heerlijk karakter en reuze slim. Ik heb met onze Siep veel cursussen gevolgd, tot ik helaas een ongeluk kreeg en niet meer verder kon. Hij vond het geweldig, wist precies wanneer we samen op pad gingen naar club. Alle diploma's met alleen maar 8 - 9 - 10 op de lijst. Was altijd erg leuk om te doen.