Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Silver

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:43

Onze vorige hond ging naar mijn opa en oma of naar een collega van mijn moeder. Die is een keer naar pension geweest maar dat nooit meer. Het was een pittige terrier dame en werd dus bij de grootste honden gezet. Daarna liep ze weg en was niet zo vriendelijk.

De jonge hond die we hebben is dit jaar naar vrienden geweest, die hebben honden en veel ervaring. Daar heeft hij het super naar zijn zin gehad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:36

Hier gaat de hond mee op vakantie. Ergens anders laten is geen optie, hond heeft verlatingsangst op alle plekken behalve thuis. Enige optie zou iemand in huis dan zijn, maar dat ziet manlief niet zitten.
Ik herken je dilemma op vakantie wel, bepaalde dingen kun je niet doen met de hond erbij. Wij gaan tegenwoordig met een camper, en na een week of 2 kunnen we haar ook even alleen in de camper achterlaten zodat wij wel wat kunnen doen waar zij niet toegestaan is. Ik wil eigenlijk zelf een camper aanschaffen zodat het echt haar plekje is en we haar ook direct voor even alleen kunnen laten. Bovendien zijn we hopelijk nog zeker 10 jaar met haar op vakantie, dat is heel wat jaren huren.
Gelukkig hebben wij geen sloper, dus we kunnen haar wat dat betreft ook zonder probleem achter laten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:11

Ik kan ze niet meenemen. Het zijn er zes formaat cavia. Maar wel dus 6. En heb regelmatig gezocht naar een huisje waar ze mee kunnen maar de max is meestal 4.
Had voorheen thuis oppas en als ik wegga zal dat weer gebeuren, maar moet dus wel een nieuw slachtoffer gevonden worden. Er zijn namelijk nog 4 katten, 2 kippen, 5 papegaaien en een konijn.
Heb ze wel in pension gehad toen ik in het ziekenhuis lag. Was een goede oplossing en gelukkig konden ze daar blijven toen het veel langer duurde dan geplanned.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:20

Hier gaan de honden mee binnen nederland, dat komt meestal neer op 2 a 3x per jaar weekendje Landal. Wanneer wij een weekje (max 8 dagen ivm de paarden) wegggaan, gaat hij naar mijn schoonouders. Zij vinden het gezellig en nemen hem iedere dag mee naar strand of bos

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:23

Mijn honden gingen jaren mee op vakantie. Mijn schoonouders wonen in Oostenrijk, dus daar gaat de vakantie meestal naartoe en was de honden meenemen geen probleem. Totdat zij 2 honden van mijn schoonzus in huis namen waarmee mijn honden niet samen kunnen. Dus sindsdien blijven mijn honden bij mijn ouders, waar ze erg op hun gemak zijn. Ik kom vaak bij mijn ouders, dus dat gaat prima.
Ik hoop de jongste volgend jaar weer mee te kunnen nemen. Mijn schoonouders zijn sindskort hondloos, dus ik hoop dat dat weer kan.

black_kelpie schreef:
Ze gaat mee. Ze vindt het prachtig, en ik heb geen leuke vakantie als ik me de hele tijd afvraag hoe het met mijn hond is.

We gaan volgend voorjaar een paar dagen naar IJsland, dan kan ze echt niet mee, en ik baal er nu al van. Was ook niet mijn keuze. Ze gaat dan naar een goede kennis met heel veel ervaring met honden.

[ [url=m/cayO9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/juHQPN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PX3kw8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het bevallen om te vliegen met hond? Zit daar voor volgend jaar ook aan te denken, maar vindt het zelf ontzettend spannend en weet niet hoe mijn hond zal reageren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:35

Onze hond kan niet goed alleen zijn, gelukkig willen mijn ouders wel oppassen. In een pensioen zonder mens om hem heen zou hij niks vinden en meenemen is dus ook niet echt een optie want dan kunnen we buitenom wandelen eigenlijk niks doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:58

Heb 10 jaar gewerkt in een asiel en pension waar tussen 08.00 uur en 16.00 uur men continu bezig was met de honden maar 16 00 tm 8.00 zaten ze idd in de kennel. Geloof mij, verreweg de meeste honden werden om 8 uur pas wakker en waren gewoon zindelijk. Vergeet niet dat een hond normaal gerust 16 uur op een dag slaapt. Overdag in zo'n omgeving wordt niet geslapen.

Nu werk ik in een pension en 6 30 a 7.00 uur beginnen we met uitlaten en tot 18.00 uur zijn we non stop bezig en slapen de honden vrijwel niet. De meeste honden willen de laatste ronde om 21.00 de kennel niet uit.

In een pension zitten is echt enorm vermoeiend voor de gemiddelde hond. Ik zou mij dus absoluut niet ongerust maken qua tijden.

Overigens omdat de mijne al zo vaak in pension zitten gaan ze uiteraard altijd mee op vakantie die wij altijd uit zoeken speciaal voor onze roedel haha

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:16

Hier gaan ze ook altijd mee (2 aussies en we gaan ongeveer 3x per jaar op vakantie). We zoeken dus altijd een vakantieplek uit die fijn is voor de honden (vakantiehuisje en omgeving). Ze zijn van jongs af aan gewend om mee te gaan (zijn nu 6 en 7) en zijn heel makkelijk en relaxed op een andere plek. Meestal gaan we tijdens de vakantie 's morgens een lange wandeling maken met de honden en zitten ze daarna een paar uur met z'n 2en in het vakantiehuisje en gaan mijn man en ik met z'n 2en op pad. Einde middag gaan we weer een flink stuk wandelen. Honden vinden dat prima en zo hebben wij ook de tijd om dingen te bezoeken en te doen zonder de honden. Ik vind het heerlijk om de honden mee te nemen op vakantie.

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:34

Hier gaat de hond mee op vakantie.
Ze slaapt in de caravan en als we in een huisje gaan nemen we de bench mee.
En als ze echt niet mee kan, gaat ze maar mijn ouders tussen hun honden.

Onze hond is eenkennig en kan niet naar vreemden. Wat voor de weekendbruiloft van mijn zus nog een uitdaging wordt, want mijn ouders gaan mee....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:28

daantjuhhh schreef:
Ik herken je probleem.

Wij hebben een hond die erg gestrest wordt van andere honden dus ik wil hem niet in een kennel.
Daarnaast is hij heel erg bang voor bijna alles.
Hij heeft voernijd dus je kunt hem ook niet zomaar bij vrienden kwijt (kinderen)

We hebben hem.nu in een pension (vanwege oud en nieuw) waar hij in een klein woonkamertje zit.
Maar om eerlijk te zijn heb ik mijn bedenkingen bij het pension.
We kwamen aan en ze wou hem in een kennel doen. Terwijl ik vorig jaar al gereserveerd had voor de binnenkamer. Ik heb dit halverwege het jaar nog eens laten bevestigen via app. En nu was ze het weer vergeten.

Nou. Die van ons gaat hier niet meer heen.

Gisteren om 11 uur opgehaald.
Zijn badhanddoek zat in de was... (Op pension)
Ik begreep eigenlijk niet waarom, onze hond heeft nog nooit binnen geplast of gepoept.
Kwamen buiten. Nou daar kwam mij toch een waterval. En direct poepen.

Normaal moet hij altijd eerst 10 minuten lopen. 20 rondjes draaien voordat hij het juiste plekje heeft. Thuis weer 2 x gepoept. Gisteravond ook nog 2 x, ( normaal s'avonds helemaal niet poepen, alleen plassen. )

Vanmorgen piepte hij mijn vader wakker en moest bij buiten komen weer direct poepen... En weer 2 x.

Gisteravond zijn eten niet helemaal opgemaakt
Ik krijg gewoon het idee dat hij helemaal vol zit en amper uitgelaten is.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:31

Ze gaan mee. 1 keer konden ze niet mee en toen is 1 van mijn honden weggelopen. Dat nooit weer. Enkel onze oudste is afgelopen jaar bij mijn moeder gebleven. Hij kan niet zo goed tegen hitte. De andere 3 zijn meegeweest. Ook komend jaar gaan ze gewoon weer mee.