Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Hier wil ik toch even op inhaken want dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Je neemt namelijk ook een risico. Sowieso gaat een verhuizing naar vreemde mensen haar heel veel stress opleveren en zal ze weer 10 stappen terug doen. Die conclusie kan ik trekken doordat introductie bij anderen in huis als ik haar meeneem enorm ingrijpend is voor haar. De kans dat anderen dit probleem onderschatten, net zoals wij dat hebben gedaan, is enorm groot. Zeker omdat het een aansprekende leuke hond is. De kans dat ze dan weer van hand op hand gaat en blijft verhuizen is aanwezig en ik wil haar dat traject gewoon niet in sturen. Ik voel me verantwoordelijk voor dit dier en ik zal er alles aan doen wat in onze macht ligt om haar te helpen, maar ik ga haar niet van de hand doen omdat ik gewoonweg niet zie wat dat haar gaat opleveren behalve weer opnieuw heel veel stress.
Ik zeg niet dat ik de enige ben die haar zou kunnen helpen, dat denk ik absoluut niet, ik weet alleen wel wat ik in handen heb en wat de hondenkennis van de gemiddelde Nederlander is en dan is de kans gewoon groot dat ze niet goed terecht gaat komen.
Nagini, desensibilisatie (de Nederlandse term) ken ik zeker en hebben we ook met onze andere hond toegepast. Alleen deze hond is totaal niet ontvankelijk. Als zij een fietser ziet in de verte, al is het 200 meter afstand, dan wil ze alleen nog maar vluchten. Het enige waar ze wel ontvankelijk voor is in dit geval is afleiding, maar alleen als ze losloopt en ze dus weet dat ze kan vluchten als ze dat zou willen. Aan de lijn (ook de 20 meter lijn) lukt dit helaas niet.
Flooden (overladen met prikkels) hebben we op de hondenschool geprobeerd maar omdat ze dan niet meer kan vluchten gaat ze compleet catatonisch op de grond liggen beven.
Maargoed, dit zijn niet problemen waar we op vastlopen, het probleem waar we met haar op vastlopen is het volledig in de stress/adrenaline schieten als ze thuis is. Het fietsers/stepjes/rolstoelen/kinderwagenprobleem verminderd naar mate haar zelfvertrouwen groeit dus daarin zien we progressie dus we willen op die voet gewoon doorgaan.
Duhelo schreef:ts: misschien kan je contact opnemen met dierenthuis.nl.
Zij vangen honden op die niet meer herplaatst kunnen worden, de honden leven daar op een groot terrein in een roedel met een aantal vaste mensen en vrijwillers. niks moet, alles mag, maar ze zijn dus op zich nooit meer alleen en hoeven ook niet door de nederlandse en belgische drukte.
Stel dat de verhuis ook niet werkt of net nog slechter wordt, dan kan dit misschien wel een optie zijn als inslapen de enige andere mogelijkheid is.
_Nelleke_ schreef:Passiebloem gaat ook op de lijst. Mogen honden thee? Als ze de kans krijgt slobbert ze zo mijn theemok leeg dus passiebloemthee zie ik haar wel opdrinken.