Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Niet om het een of ander, maar ik heb geen idee wat ASS is en volgens jouw reactie is dat wel relevant? Want ik snap de reactie van Sweet vanille hier wel, ook al is het kort door de bocht.
Ik zet zelfs de kat apart als er bezoek komt (bij bepaalde mensen), snap niet zo goed waarom dat bij honden een probleem zou moeten zijn.
beatje schreef:Dat is lastig,ik haal zo van die grote botten met vlees er aan,die mogen ze van mij alleen buiten eten,dus als ik dat buiten gooi hoor ik ze niet.
Ik zal toch gaan trainen dat ze iets makkelijker worden,je weet nooit voor welke reden ze toch ooit apart moeten.Bij mij is bv ooit ambulance personeel binnengemoeten omdat 1 vd kinderen bewusteloos was en die laten de deuren gewoon open,op zich is dat al een stresstoestand en dan is het fijn als de honden zich gedragen.
Annet_Dottie schreef:TinkerTreas schreef:Even jullie mening nodig, want ik denk dat ik er nu niet juist naar kan kijken.
Ik heb 2x in de week iemand in huis die mij begeleid met een aantal dingen, vanwege mijn ass en de ass van mijn zoontje. Nu heeft mijn vorige begeleidster een nieuwe baan, dus er kwam een nieuwe.
Ik heb 2 honden, Marlin blaft altijd flink als er iemand binnenkomt, maar wordt al snel rustig en gaat dan gewoon rustig slapen.
Buusya blaft niet, komt even snuffelen en gaat dan ook slapen.
Toen mijn nieuwe begeleidster kwam, blafte Marlin flink liep van haar weg en ging op zijn vaste plekje op de bank liggen. Buusya bromde wat en liep gelijk naar haar mand.
Toen mn begeleidster ging zitten wilde Buusya even snuffelen, maar mn begeleidster vroeg of ik de honden apart wilde leggen omdat Buusya naar haar gromde. En ze vond Marlin erg angstig en vertrouwde hem niet.
Ik heb aangegeven dat ze niets doen en als je ze negeert dat ze dan ook niet naar haar toe komen. (Ik had Buusya weg gestuurd en die ging weer in haar mand liggen).
Maar ze bleef erbij dat ik de honden apart moest leggen, want ze voelde zich er niet goed bij.
Nu zijn mijn honden niet gewend om ergens opgesloten te zitten. En Marlin gaat erg blaffen als ik hem ergens opsluit en ik ben in huis bezig. Dit is ook nooit nodig want hij is rustig in huis en luistert goed.
Van Buusya weet ik niet hoe ze dit vindt, die is nog niet zo lang bij me maar tot nu toe maakt die zich nergens druk om. Een heerlijk relaxte hond.
Ik begrijp heel goed dat ze zich niet fijn voelt, als je niet van honden houdt en je komt in een huis met een blaffer en de ander gromt naar je (al vond ik het geen grommen, maar goed).
Maar ik heb er geen zin in om mijn onzekere hond over de zeik te helpen 2x in de week. Terwijl het net hartstikke goed gaat.
Ze is nu weg gegaan en ik zou er over nadenken hoe ik het oplos voor de volgende keer. Ik kon er nu ook niets mee.
Ik heb eigenlijk zoiets van stuur iemand die niet bang is voor honden, maar ik weet natuurlijk ook niet of dit mogelijk is met personeel.
Wat zouden jullie doen? Toch hond apart en maar laten blaffen (zullen de buren ook niet blij mee zijn denk).
Of vragen of er iemand anders kan komen, wat misschien niet mogelijk is.
Ik heb ook een tijd thuis begeleiding gehad en heel simpel ik ben er altijd heel kort in gelijk vanaf dag 1 richting een instantie, ik heb katten, ben je allergisch/bang whatever is dat mijn probleem maar ik hoef niemand in m'n huis te hebben die van mij verwacht dat ik mijn katten ergens anders zet/opsluit whatever.
Desondanks heb ik 1 begeleidster gehad die volgens mij bang was voor katten, maar mijn katten luisteren prima net als jou honden als ik het zo lees (ja ik begrijp dat een kat en hond niet het zelfde zijn) en laten haar dan verder ook met rust.
Ik zie niet zo goed wat jou hond verkeerd heeft gedaan dat hij nu gelijk apart gehouden moet worden en vind zo'n houding van een begeleidster eerlijk gezegd heel apart als je hond gewoon luistert en in zijn mand gaat wanneer je er om vraagt heeft zij er verder geen last van.
Ik zou er eerlijk gezegd niks mee doen en mensen zullen mij waarschijnlijk kort door de bocht vinden maar dan zou ik eerder in gesprek gaan met de instantie waar de begeleiding van komt dat er bekend is dat je honden hebt en dat als iemand daar al na een week moeilijk over doet diegene misschien niet geschikt is om bij jou thuis te komen
Ik wens je heel veel succes er mee in ieder geval, begrijp dat het lastig voor je is!
Azmay schreef:Jord schreef:Ik vind het onzin, ze komt bij jou in huis en daar wonen toevallig ook 2 honden, neem aan dat je je aanpast als je bij iemand in huis komt.
Persoonlijk vind ik het juist niet meer dan normaal dat mijn honden even in de bijkeuken gaan als er iemand komt die bang is voor honden of het gewoon onprettig vind dat ze er zijn.
Zeker als diegene niet gewoon op de koffie komt, maar zelfs dan.
Shadow0 schreef:En dat brengt me dan op een ander punt: bang zijn voor honden kan. Maar wat ik niet echt teruglees in de reacties van haar is de houding 'hier komen we samen wel uit.' En ik weet niet precies waar de ondersteuning voor is, maar meestal is dat nou juist de houding die je wel wilt bij iemand die je komt ondersteunen. En ook dat kan een reden zijn om te kijken of dit wel of niet een combinatie is die werkt voor jou.
senna21 schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je dieren apart doet wanneer er gasten zijn die daar geen prijs op stellen.
Iets met fatsoen en wederzijds respect.
Shadow0 schreef:En dat brengt me dan op een ander punt: bang zijn voor honden kan. Maar wat ik niet echt teruglees in de reacties van haar is de houding 'hier komen we samen wel uit.'