Tips voor eerste pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Tips voor eerste pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:43

Wat een schatje

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:59

Super lief zeg!!!
Ik zou denk ik alleen denken dat je consequent bent. Dus niet dat ze de ene dag wel op de bank mag en de andere niet :) verder vooral genieten!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:27

Ik lees ook even mee, sinds 4 dagen een herderpup in huis (die nu overigens even mee zit te lezen terwijl ik aan het typen ben) :D

Voor mij voor het eerst een pup opvoeden, m'n vriend heeft het al vaker gedaan. Maar op s avonds soms nog een ongelukje na geeft ze al super aan wanneer ze naar buiten moet :D

Geen tips dus, alleen even kijken of ik hier nog tips en tricks uit kan halen :D

Vannacht heeft ze wel even gespookt, maar mag niet klagen, want na max een half uurtje is ze stil. :D Vandaag is ze voor het eerst echt even alleen geweest terwijl ik naar mijn paard was. Is super gegaan, ze was stil en lag te slapen toen ik terugkwam en daarna ook direct buiten d'r behoefte gedaan.

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:33

Och zeg, wat een dotjes <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 12:14

Jullie kunnen mij vast wel helpen.. Hoe hebben jullie het slapen met de pup gedaan? We hebben hem een paar dagen in een mand naast het bed gezet. Hier klom ze uit en dan ging ze op bed liggen. Als ze los is klimt ze ook op bed. We hebben nu een bench en ze zit daarin naast het bed, maar ze jankt en blaft echt elke seconde van de nacht. Ook als we ons hand erbij doen. We doen geen oog dicht dus :') We hebben het geblaf en gepiep verder genegeerd en niet gestraft, maar ze houdt dus de hele nacht vol.

Overdag is ze ook nogal aandachtzoekend en piept ze ook als we op de bank zitten en ze krijgt geen aandacht. Dit negeren we dan ook en na een tijdje gaat ze in haar mandje liggen. Maar snachts lijkt dit dus niet te werken. Ze krijgt verder genoeg aandacht hoor maar niet als ze er op die manier om vraagt.

Verder gaat het wel goed, ze leert snel. Snapte bijna meteen hoe ze aan de lijn moet lopen, los blijft ze heel goed bij je, wel op een veilige plek natuurlijk. Zit snapte ze in drie minuten :P

Iemand tips?

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:28

Onze hond stond vanaf dag 1 beneden in de bench met een deken er over. 1e nacht jankte hij iets daarna niet meer. Met de eerste hond precies zo gedaan. Janken genegeerd

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:30

Goh ik denk dat jullie goed bezig zijn hoor. Ik zou het zo proberen volhouden, in de bench en je hand erbij steken, ev een knuffel die naar jou ruikt erbij leggen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:50

Wij hebben het ook op die manier gedaan, werkte uiteindelijk wel.
Wellicht dat ze moet plassen?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 13:52

Even volhouden dus :D
We gaan er snachts uit om te laten plassen rond 2 en 6, maar ze geeft het dan zelf ook aan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:58

Zorgen dat de bench leuk word. Een bench is een prima ''hulpmiddel'' mits goed gebruikt. Als je haar in de bench wil hebben zal je die moeten aanleren. Dus iedere keer als je haar in de bench stopt maak je er iets leuks van. Je geeft daar haar eten en/of snacks met het deurtje dicht.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 14:12

kiwiwitje schreef:
Zorgen dat de bench leuk word. Een bench is een prima ''hulpmiddel'' mits goed gebruikt. Als je haar in de bench wil hebben zal je die moeten aanleren. Dus iedere keer als je haar in de bench stopt maak je er iets leuks van. Je geeft daar haar eten en/of snacks met het deurtje dicht.

Hoe doe je het met slapen dan wanneer de bench nog niet helemaal goed is aangeleerd? We willen haar niet in bed.. we zagen daarom niet zoveel opties aangezien ze er in kan klimmen.

Het eten en snoepjes geef ik in de bench maar ze gaat er nog niet uit zichzelf in slapen. Als ze er wat in te doen heeft kan ik ook prima het deurtje even dicht doen.

blokje, ik zat daar wel aan te denken maar ben bang dat ze de bench dan helemaal als negatief iets zou gaan zien. En er wordt vaak aangeraden ze niet meteen helemaal alleen te laten slapen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:19

Ik heb vanaf begin af aan dat de pup in huis kwam de bench gebruikt om te voeren. En na iedere voerbeurt liet ik hem even liggen. Meestal viel hij dan even in slaap en dan hield ik hem in de gaten en zodra ik zag dat hij wakker begon te worden zette ik hem gelijk buiten. De nachten waren hier in het begin drama omdat hij eerst niet in de slaapkamer bleef. Na 1,5/2 weken zette ik hem op de slaapkamer en was het gelijk goed.

Voor nu gewoon zsm beginnen met benchtraining. al het voer wat je geeft (op overige training na) in de bench geven. En met een lekkere kauwsnack de bench in als je een rustmoment wil in lassen.
Dagelijks een paar keer brokjes of koekjes verstoppen in de bench kan hierbij ook werken, dan gaat hij overdag zelf ook vaker naar de bench.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:20

Onze hond krijgt altijd in de bench haar eten. Al sinds we haar als pup kregen. Als ze haar eten krijgt, gaat het benchdeurtje ook dicht. Voor het eten wordt ze uitgelaten en spelen we. Na het eten slaapt ze nog anderhalf uur in de bench. Als pup gingen we na het slapen direct naar buiten.
Onze bench was ook verkleind en groeide als het ware met haar mee.
De bench is echt haar plek.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:29

Ik maak zelf veel gebruik van de methode van Cesar Milan. Veel mensen vinden hem hard maar ik merk dat dit voortkomt uit het niet goed begrijpen van de methode.
De beste tip die ik kreeg bij mijn eerste pup was het uitzoeken van het ras specifieke gedrag en aan de hand daarvan bepalen welke je wel leuk vind en welke niet.

Ik heb bijvoorbeeld een bulldog en vind het niet fijn als ze te veel fixeerd op dingen. Dus heb ik haar dat gelijk afgeleerd als puppy en daar heb ik veel voordeel van gehad.

Ook is het handig om jezelf steeds af te vragen of je bepaald gedrag nog leuk vind als het hondje "groot" is. Zo zie je vaak dat puppy's op de bank mogen, maar vind je dit ook nog leuks als je hondje bijvoorbeeld 20 kilo weegt.

Wat betreft de bench hebben wij onze pup gewoon de eerste nacht in de bench gedaan op de plek waar ze (als het goed is) haar hele leeft blijft slapen. Eerste nacht heeft ze wat gepiept maar daarna helemaal niet meer. We hebben haar er sochtens toen wel met veel enthousiasme uit gehaald. Nooit een probleem gehad met de bench hier.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 02:26

Hier helpt het om een doek over de bench te hangen, verkleinen en ook een doek over de voorkant echt een holletje ervan maken en hij slaapt als een roosje. Overdag zijn we dit aan het afbouwen als die erin ligt, maar als ik merk dat die moe is en geen rust vind dan gaat de doek erop aan de voorkant en dan slaapt die direct.
Hier ook de bench direct op een vaste plek beneden gezet, niet in mn slaapkamer gehad op een paar tellen piepen na vanaf dag 1 lief geslapen. In de ochtend ligt hij vaak nog te slapen en word die wakker als ik de doek weg haal

Die van ons is nu 12 weken en ook gek op aandacht, maar krijgt op vaste tijdstippen verplichte rust in de bench

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 04:40

Kom net pas kijken in je topic.
Wat bij onze twee honden wat betreft bench super goed geholpen heeft is eerst echt stug volhouden dat de bench de enige slaap/lig plek is.
Dus geen andere mandjes niet op de bank etc.
Na een aantal dagen zijn ze de bench gewend en kan je weer een mandje oid toevoegen.

Succes met je hondje

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 22:21

bedankt voor de tips. Paar keer per dag wat verstoppen is een goeie! Verder krijgt ze haar 'normale' voer al in de bench.
Een doek erover hangen had ik nog niet, dat ga ik eens proberen!

Sanniej, ik denk dat als we dat gedaan hebben het inderdaad beter was geweest. We kregen de bench pas nadat we merkte dat ze op bed klom. Maarja nu vindt ze andere plekjes leuker om te liggen.

Methode van ceasar milan ben ik niet zo bekend mee. Ik zie wel eens programmas op tv erover voorbij komen. Op dit moment volgen we ook niet echt een bepaalde methode maar halen we overal een beetje vandaan.

Vannacht is het slapen heel goed gegaan. Ze heeft ons twee keer wakker gepiept maar toen moest ze ook echt plassen. Half 9 was ze echt wakker en hebben we haar eruit gehaald. We hadden het kussen van mn ouders hond erin gelegd (ze ziet die elke dag, ze vindt die zeer interessant) omdat ze bij mn ouders ook al steeds daar op wilde slapen. We hadden gisteren overdag ook met de bench geoefend waardoor denk ik het slapen makkelijker ging.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:26

He top, dat klinkt goed +:)+