Lastige situatie agressieve buurt kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:43

Amber_anne schreef:
Maar ik heb ontzettende last van honden. Begrijp me niet verkeerd want ik vind ze heel leuk maar ze blaffen, poepen op straat, rennen voor je fiets, grijpen vaak zat mensen met ernstige gevolgen, ook dieren overigens. Als je ziet hoe honden op het strand zijn en daar overal maar poepen, maar oh wee als er een verbod komt op een honden strand.
Dat is hetzelfde, mensen hebben nou eenmaal last van andermans dieren. Ik heb nog nooit last gehad van katten maar des de meer van honden. En als ik met mijn fiets een hond aanrijd dan ga ik ook geen da kosten betalen want dan had die maar aangelijnd moeten zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen last heeft van andermans dieren maar dat het er allemaal bijhoort in deze maatschappij. Wil je geen last hebben dan moet je vrijstaand gaan wonen. En een beetje respect naar elkaar toe en het los laten is ook wel fijn

Dan spreek je de eigenaar er toch op aan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:45

Billy schreef:
Ik vind het niet leuk als Ravi ooit een kat te pakken krijgt, begrijp me goed. Maar ik ga ook geen eigenaar zoeken, dierenartskosten betalen of de crematie.

Juridisch gezien zal je wel moeten. Je bent nl altijd aansprakelijk voor wat je dier aan schade aanricht. Daar sluit je dan ook een AVP voor af, als je verstandig bent.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:45

TS doet de kat dit al sinds hij bij de buren woont of is dit pas sinds een paar weken/maanden Ik heb het zelfde mee gemaakt met mijn kat. Ook hij was best pittig maar nooit echte gevechten. Tot het plots toch wel wat uit de hand liep. Een van de buren vroeg zich af of hij niet wat mankeerde. Ze had wel eerder meegemaakt dat dat de oorzaak was bij agressieve katten. Ik heb toen nuet echt iets kunnen vinden. Maar heb de kat alleen nog op bepaalde tijden buiten laten lopen na overleg. Alleen vroeg in de ochtend en begin avond. Overdag in huis. Opsluiten de hele dag was lastig. Was een oude zwerf kat die ooit stal kat was geweest. een jaar later bleek dat de buurvrouw gelijk had en werd er darmkanker geconstateerd. Pijn veroorzaakt ook agressie. Misschien dat de buren hun kat eens moeten laten nakijken bij de DA.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:46

Ook hier mocht er een kat in de tuin tegen mijn honden aanlopen kan ik er ook niks aan doen. Eerder een exemplaar weggevangen op mijn oprit waar hij mijn honden steeds aanvloog. Daarnaast ben ik heel erg allergisch voor katten.

Nu ook weer een, geen idee van wie die is, niemand overigens. Tam ding schildpad kleurig, niet bang voor honden. Maar is al paar keer mijn huis in komen lopen. Gister zat hij op de voorschutting waar herder er net niet bij kon. Maar weggaan deed die ook niet. Water erover hielp niet, herder helemaal over de zeik. Heb tegen mijn gewoonte in menzweep gepakt en beest van de schutting afgewerkt. Gaas dat er zat was gewoon opzij geduwd. -O- als dit zo bljft ga ik weer vangkooi lenen bij dierenambulance. Anders vallen er gewonden doden of wordt ik zelf heel erg ziek.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:46

Als mijn fietspad door een hondenloosloop terrein gaat en ik vind dat heel erg dan heb ik twee keuzes. A) of ik fiets er niet meer doorheen en doe er zelf wat aan dat ik het vervelend vind of B) ik fiets er doorheen en ga vervolgens klagen over alle loslopende honden. Nu is het overal katten losloop terrein en zijn er dus twee keuzes of je doet er zelf iets aan want jij hebt er last van of je doet niks en blijft klagen.

Natuurlijk is er nog een derde optie voor beide gevallen en dat is het accepteren en gewoon je frustraties opzij zetten en denken tja het is zo. Die dieren vinden het ook fijn om los te zijn. Daar gaat het mij om. Als je last hebt doe er zelf wat aan

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:48

Amber_anne schreef:
Als mijn fietspad door een hondenloosloop terrein gaat en ik vind dat heel erg dan heb ik twee keuzes. A) of ik fiets er niet meer doorheen en doe er zelf wat aan dat ik het vervelend vind of B) ik fiets er doorheen en ga vervolgens klagen over alle loslopende honden. Nu is het overal katten losloop terrein en zijn er dus twee keuzes of je doet er zelf iets aan want jij hebt er last van of je doet niks en blijft klagen.

Natuurlijk is er nog een derde optie voor beide gevallen en dat is het accepteren en gewoon je frustraties opzij zetten en denken tja het is zo. Die dieren vinden het ook fijn om los te zijn. Daar gaat het mij om. Als je last hebt doe er zelf wat aan

Mijn! Tuin is geen losloopterrein. Mijn tuin is namelijk van mij. Daar heb ik voor betaald

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:50

Ibbel schreef:
Billy schreef:
Ik vind het niet leuk als Ravi ooit een kat te pakken krijgt, begrijp me goed. Maar ik ga ook geen eigenaar zoeken, dierenartskosten betalen of de crematie.

Juridisch gezien zal je wel moeten. Je bent nl altijd aansprakelijk voor wat je dier aan schade aanricht. Daar sluit je dan ook een AVP voor af, als je verstandig bent.

Die heb ik wel, zoals iedereen lijkt me. Ook de eigenaar van de kat die ravi in paniek de ogen kan uitkrabben.. maar he, niemand weet van wie de kat is die overlast veroorzaakt, dus dat is dan toch echt mijn eigen probleem

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:52

Amber_anne schreef:

Je legt de nadruk nu op de verkeerde plek en slaat de plan volledig mis. Je begint zelf over losloopterreinen voor honden maar gaat voorbij aan het feit dat het hier om katten gaat.
Je ergert je aan loslopende honden maar gaat verder niet meer op de kattenkwestie in. Je zegt alleen wat je níet wilt en tikt anderen hierbij op de vingers.
Tot slot adviseer je om er zelf iets aan te doen als je er last van hebt maar hebt ook heel duidelijk je mening over hoe dit wel en niet mag in jouw ogen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:53

quera schreef:
Amber_anne schreef:

Mijn! Tuin is geen losloopterrein. Mijn tuin is namelijk van mij. Daar heb ik voor betaald

Maar dat weet die kat niet en er is geen wetgeving voor waar katten los mogen lopen. Heb je er last van met je er toch echt zelf iets aan gaan doen. Of je denkt leuk een kat en aait hem een paar keer en geniet ervan

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:54

Als jij een hond aanrijdt die niet is aangelijnd waar het verplicht is zou je idd gek zijn om de DA kosten te vergoeden.

Als een hond bijt oid kunnen er maatregelen genomen worden etc etc

Maar als mijn hond gillend in de haag ligt aan de lijn omdat die wordt aangevallen door een kat op straat wordt ik bestempeld als een dierenmishandelaar omdat ik die kat probeer weg te trappen.

Het houden van honden is aan allerlei regels gebonden maar katten niet. Hier hetzelfde idee als meerdere, als mijn hond ooit een kat grijpt op eigen terrein is mijn antwoord ‘had je hem maar bij je moeten houden’.

Om maar te zwijgen over al de dieren die gevangen en gemarteld worden door loslopende katten ‘om te spelen’

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:55

quera schreef:
Amber_anne schreef:

Maar JIJ fietst dus door een openbaar losloopterrein.

En wat Quera zegt.

Billy

Re: Lastige situatie agressieve buurt kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:56

Met andere woorden: gezien de overlast die katten veroorzaken wordt het hoog tijd dat daar ook eens wat aan gedaan gaat worden...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:59

Jolien87 schreef:
Amber_anne schreef:

Je legt de nadruk nu op de verkeerde plek en slaat de plan volledig mis. Je begint zelf over losloopterreinen voor honden maar gaat voorbij aan het feit dat het hier om katten gaat.
Je ergert je aan loslopende honden maar gaat verder niet meer op de kattenkwestie in. Je zegt alleen wat je níet wilt en tikt anderen hierbij op de vingers.
Tot slot adviseer je om er zelf iets aan te doen als je er last van hebt maar hebt ook heel duidelijk je mening over hoe dit wel en niet mag in jouw ogen.

Ik snap dat het om katten gaat maar mijn punt zoals ik al vaker duidelijk maak is dat iedereen ergens last van heeft en dat je daar dus tegenin kan gaan of mee leert leven.
Een paar opties die ik hier heb gehoord zoals de kat vangen en wegbrengen naar de andere kant van NL lijkt me toch niet een goede oplossing of wel? Of mensen die er niet om wakker liggen als hun hond een kat grijpt en ernstig verwond.
Ik denk niet dat dit de manier is om met dieren om te gaan, als iedereen zo zou doen tegen alles waar ze last van hebben zou het niet goed aflopen.

Als je er last van hebt span dan een draadje op je schutting, zo komen ze niet meer in de tuin en heb je geen kans meer dat je hond er een dood bijt en jij verantwoordelijk wordt gesteld.
Er zijn in NL nou eenmaal geen duidelijke regels omtrent katten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:02

Ik denk niet leuk een kat en ik aai hem..
Ik denk. G*dver weer stront van een ander uit de tuin vissen voordat mijn dochter dat doet en mijn katten die over de zeik gaan..
En nee die katten weten niet dat ze dat niet mogen. De eigenaren daar in tegen weten het wel. En die zouden moeten Zorgen dat hun dier dus geen overlast veroorzaakt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:04

Amber_anne schreef:
Als je er last van hebt span dan een draadje op je schutting, zo komen ze niet meer in de tuin en heb je geen kans meer dat je hond er een dood bijt en jij verantwoordelijk wordt gesteld.

Je moet eens weten wat mijn moeder vroeger gedaan heeft om katten te weren uit de tuin.
Helaas las de kat het boekje mee met mn moeder.

Het is toch bizar dat alles wat jouw dieren doen, hond of paard, jij bent verantwoordelijk en jij dient je aan te passen (goede omheining/ ruinen, muilkorf/ aanlijnen) Maar als het op katten aankomt moet de omgeving zich gaan aanpassen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:13

Hier komt een kater van een bewoner verderop (we weten nog steeds niet wie) bijna elke dag op het erf van alles onder sproeien. Als ik hem zie lopen, dan jaag ik hem weg door achter hem aan te lopen en te sissen. Dan blijft hij een paar dagen weg, maar uiteindelijk heeft hij het toch weer op ons erf gemunt. Ik heb nu citrus-spul gekocht en ga nog een flesje lavendelolie aanschaffen, want ik heb begrepen dat katten daar een hekel aan hebben. Onze kat blijft de hele dag in onze eigen tuin, dat is een sch*terd die bij het minste of geringste gelijk weer binnen staat. Ze is ook als de dood voor andere katten en vooral voor die ene sproeier - die wil namelijk ook wel eens aanvallen. Gelukkig ben ik er tot nu toe steeds om het dier weg te jagen, maar dat sproeien komt mij af en toe wel de strot uit. Ik ben echt gek op dieren, alleen van sommigen kan ik het gedrag niet uitstaan. Mocht er nog iemand een tip hebben, dan hou ik mij aanbevolen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:16

Draadje spannen? Ik heb dik gaas aan de voor zijkant waar ze nog door of overheen komen. Eerder al eens stroomdraad rondom omdat mijn vijver leeg ging. Of ze gaan in de voortuin op mijn bankje zitten. Dat staat nu volgebouwd omdat ik anders niet meer kan zitten ivm haren. Maar ja voortuin mag je niet hoog afzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:19

Onali schreef:
Amber_anne schreef:

Je moet eens weten wat mijn moeder vroeger gedaan heeft om katten te weren uit de tuin.
Helaas las de kat het boekje mee met mn moeder.

Het is toch bizar dat alles wat jouw dieren doen, hond of paard, jij bent verantwoordelijk en jij dient je aan te passen (goede omheining/ ruinen, muilkorf/ aanlijnen) Maar als het op katten aankomt moet de omgeving zich gaan aanpassen.
Dit is dus mede de reden dat ik katten en hun eigenaren over het algemeen haat. Het lijken verdorie wel beesten van goud. Eigenaren van elk dier mogen maar dit en dat en zus doen om al die katten veilig te houden. Terwijl al die katten overal lopen te schijten, gewoon je huis binnen lopen, vuilniszakken open krabben en ga zo maar door. Wat mij betreft mogen er veel en strenge regels komen voor katten eigenaren. Zou ook wel slim zijn want anders gaan mensen het recht in eigen handen nemen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:19

Die sproeikater zou ik trouwens op eigen kosten laten castreren :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:26

En ik als hondeneigenaar pas me ook aan aan al die onbeheerde katten. Zo loop ik dus om en niet meer door de wijk waar er een hoop zitten. Waarom moet iedereen zi coulant zijn volgens jou over katten?

Ik erger me ook aan de paardestront dat dat ene meisje altijd laat liggen op de weg, ookal is de wei 200m verder. Maar zolang die stront niet met open klauwen en tanden op mij en mijn hond komt springen accepteer ik het.

En de buurtkattzn (Maurice en Musti, ken zelfs hun namen) mogen van mij prima op het lager gelegen plat dak zonnen en vechten. Maar niet op mijn terras. Gelukkig heb ik van die sympathieke buren die me vragen om te melden als ik er toch eens last van zou hebben. Dan is mijn irritatie niveau al 20x lager.

Mensen zoals jij Amber—Anne, die menen dat katten alles mogen omdat de wet er niks voor voorschrijft leggen die grens al 50x hoger. Je bent ook zeker iemand die roept ‘mijn kat is een vrij dier’ maar gaat lopen klagen als iemand hem aanrijdt en de rekening niet wilt betalen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:29

Ik heb 2 katten verjagers gekocht en die werken Super!er staat er 1 in de voortuin en 1 in de achtertuin en er is geen kat meer te zien in me tuin.Heb een lamp met bewegingsmelder in de achtertuin die geregeld aansprong omdat er weer een kat zat te vissen in me vijver.Lamp springt niet meer aan. In de voortuin staat een vogelhuisje waar katten met regelmaat vogels uit slaan.Ook dat is afgelopen,en het hondje van de buren loopt voortaan ook met een boog om de voortuin heen.

Zet kattenverjagers in je tuin en dan zo gericht op de plekken waar ze jou tuin in kunnen.Er zit een bewegingsmelder op,dus als jou kat gewoon in jou tuin blijft heeft die een last van de verjager.

Verder kan je niks doen,zolang een kat geen mensen aanvalt,doet die wettelijk niks verkeerd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:31

Amber_anne schreef:
quera schreef:

Maar dat weet die kat niet en er is geen wetgeving voor waar katten los mogen lopen. Heb je er last van met je er toch echt zelf iets aan gaan doen. Of je denkt leuk een kat en aait hem een paar keer en geniet ervan

Wow wat egoïstisch gedacht. Jij wil een kat. Zorg er dan voor dat anderen zo min mogelijk last van dat dier hebben. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor je dier dus als het dier dat niet snapt dan zorg je dat het dier niet in de situatie komt

De regels zijn zo krom. Voor een hond betaal je hondenbelasting in veel gemeentes. Je moet je poep opruimen. Ze mogen alleen loslopen op aangewezen terreinen. Lap je dit aan je laars en je wordt gezien dan krijg je een boete. En katten mogen alles maar doen en dat moet maar kunnen. Heb je last van mijn kat? Jouw probleem.

Mijn ouders wonen vrijstaand. Mijn moeder heeft niks met dieren. Hoe vaak ik die niet heb horen vloeken als ze weer eens in haar geliefde tuin aan het werk was en alles weer volgescheten was door buurtkatten. Ik vind het gewoon asociaal.

En dan nog niet te spreken als die krengen loops zijn. Daar kon je gewoon niet meer slapen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:38

@capopjekop je betaald de hondenbelasting om de uitlaatplekken schoon te houden, katten leggen hun poep onder grond zodat je er ook niet in kan trappen.Althans de meeste katten,er zijn er ook die geen kuiltje graven en gewoon bovenop de grond poepen.Er zijn geen katten uitlaat plekken,dus geen onderhoud nodig voor de katten.
Plaats gewoon katten verjagers en je bent verlost van de kattenstront,kattengejank en gejaag op vogels en/of vissen in je tuin.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:40

En dan gaan ze weer naar andermans tuinen. Mensen die dan óók geld moeten uitgeven omdat een ander te beroerd is om zijn kat bij zich te houden.
En de eerste kat die ik onder de grond zie schijten moet ik nog ontmoeten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:42

gohya schreef:
@capopjekop je betaald de hondenbelasting om de uitlaatplekken schoon te houden, katten leggen hun poep onder grond zodat je er ook niet in kan trappen.Althans de meeste katten,er zijn er ook die geen kuiltje graven en gewoon bovenop de grond poepen.Er zijn geen katten uitlaat plekken,dus geen onderhoud nodig voor de katten.
Plaats gewoon katten verjagers en je bent verlost van de kattenstront,kattengejank en gejaag op vogels en/of vissen in je tuin.

Dat is het hele punt niet. Het gaat er mij om dat er van iedere diereneigenaar verwacht wordt voor deugdelijke huisvesting te zorgen. Je hond moet in de tuin blijven. Je moet een goed hek hebben zodat je paarden de weg niet op kunnen en ga maar door. En dan zeggen katteneigenaren doodleuk koop maar een kattenverjager. Waarom zouden anderen kosten moeten maken om jouw dier uit hun tuin te houden? Ik vind het bizar dat katteneigenaren dat punt niet willen snappen. Bij ieder ander dier vinden ze het logisch dat de eigenaar het regelt