Jolliegirl schreef:Hmm, zijn ze niet resistent?
Precies wat ik dacht, ik behandel mijn katten nooit tegen vlooien en ze hebben ze ook nooit, komen ook niet buiten, de hond krijgt eens per 2 maanden een pipet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wittepit schreef:N0a schreef:Ik zweer echt bij Comfortis. Verkrijgbaar bij de DA. Wel duur grapje maar kost zo veel minder moeite.
Je geeft de kat een pil. Binnen een halfuur vallen de vlooien dood van hem af. Katten lekker door het huis laten lopen, elke vlo gaat gelijk dood. Je geeft volgens mij 3x zo'n pil. Tot de cyclus van de vlo voorbij is. En je hoeft dus ook niet te sprayen etc. Ideaal!
Dit effect had ik al bij de advantage nadat een logeerkitten een flinke plaag had veroorzaakt. Zolang je zelf nog katten in huis hebt lopen die met een goed middel behandeld zijn zullen de vlooien het liefst op de katten springen... einde vlo. En uiteindelijk is idd de cyclus doorbroken.
Echt problematisch wordt het pas als je geen katten meer rond hebt lopen...
Jord schreef:Jolliegirl schreef:Hmm, zijn ze niet resistent?
Precies wat ik dacht, ik behandel mijn katten nooit tegen vlooien en ze hebben ze ook nooit, komen ook niet buiten, de hond krijgt eens per 2 maanden een pipet.
lyanne_sanne schreef:Ik mis eigenlijk in je verhaal hoeveel dieren je nu werkelijk hebt.
Ik lees iets over kittens, mama poes en een hond?
Sowieso is het slim om álle dieren te behandelen, ook al vind je geen vlo op het beestje zelf.
De omgeving doe je al heel goed reinigen. Wissel/was je ook dagelijk kleedjes/mandjes etc?
Die spray voor kittens is helaas niet zo sterk dus als ze van je dierenarts een pipetje mogen (op basis van gewicht&leeftijd) dan zou ik dat zeker doen
Jord schreef:Jolliegirl schreef:Hmm, zijn ze niet resistent?
Balou_k schreef:lyanne_sanne schreef:Ik mis eigenlijk in je verhaal hoeveel dieren je nu werkelijk hebt.
Ik lees iets over kittens, mama poes en een hond?
Sowieso is het slim om álle dieren te behandelen, ook al vind je geen vlo op het beestje zelf.
De omgeving doe je al heel goed reinigen. Wissel/was je ook dagelijk kleedjes/mandjes etc?
Die spray voor kittens is helaas niet zo sterk dus als ze van je dierenarts een pipetje mogen (op basis van gewicht&leeftijd) dan zou ik dat zeker doen
Ik heb 5 katten en 1 hond.
Alle dieren zijn behandeld. 2 gecastreerde poezen direct een pipet, deze hadden geen vlooien/poepje. De mama en twee kittens eerst gewassen, die krijgen morgen een pipet en zitten tijdelijk in de badkamer.
Hond komt niet in contact met de katten, maar heeft gisteren ook een pipet gehad.
De reden dat ze eerst gewassen zijn: kitten 1 had er vrij veel, langharig en wou ik eerst gewassen hebben zodat zij i.i.g. voor nu prettiger erbij loopt.
Alle katten kam ik nu tweemaal per dag, ochtend en avond. Ook de katten die reeds een pipet hebben gehad.
Geheel het huis (met uitzondering om de verbouwzone) is gepoetst, gestofzuigd en ingespoten met omgevingsspray. Sowieso wordt mijn dagelijks gestofzuigd en twee maal per week maak ik alles schoon. Een keer per week met Dettol (gele fles) en een keer per week met Biotex.
Normaal gaan de dierenmandjes eenmaal per week in de was. Nu zit alles in de was uiteraard en moeten ze het doen met dagelijks een verse handdoek om als mandje/kleedje te gebruiken. Krabpalen zijn ingespoten met gif en staan buiten nu.
(Alles wordt nagdroogd i.v.m. Dettol in combi met katten).
Citaat:Maar....
Meeste mensen vergeten dat 95 procent niet op de kat zit en vlooien 20 eitjes per dag kunnen leggen!!
Meeste eitjes liggen verspreid door het huis. Worden larven en larven worden pop.
Tegen eitjes en larven kun je omgeving spray gebruiken.
Maar....
Tegen poppen niet!
Tsaartje schreef:Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je advantix hebt gebruikt. Maar ik zou persoonlijk overstappen op een ander merk. Ik zou strongholds gebruiken omdat dat merk ook de omgeving mee pakt. Deze vernietigd ook de eieren van vlooien. Dus 2x strongholds gebruiken en je bent van alle ellende af.
Balou_k schreef:maralyn schreef:Met fendona wel een beetje oppassen.
Daar zit een permetryne stof in.
Permetryne is giftig voor kat en konijn namelijk.
Dat ga ik dan helaas toch echt niet gebruiken.. Eenmaal zo’n vergiftiging meegemaakt, graag niet weer.
Wij gebruiken de injecties al jaren tot volle tevredenheid. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt.Citaat:Program® injectie advies in 3 situaties:
* Is uw kat vlovrij? alleen een injectie Program is voldoende
* Heeft uw kat vlooien bij start behandeling? eerst Program® 1 tot 3 maanden combineren met een vlododend middel
* Heeft uw kat een vlooienallergie? overleg met uw dierenarts: Program® kan een prima ondersteuning zijn!