Sanet schreef:Hoeveel uren slapen de mensen die zeggen dat de hond niet meer dan 6 uren alleen mag zijn?
Dat lossen we zo op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wesco schreef:Sanet schreef:Hoeveel uren slapen de mensen die zeggen dat de hond niet meer dan 6 uren alleen mag zijn?
Dat lossen we zo op
[ [url=m/sZGhed.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cmLfHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
koenlover schreef:Even los van hoe lang een volwassen hond alleen thuis kan zijn denk ik dat het goed is om te beseffen dat je er met 1 maand opvoeden en uitbouwen van het alleen zijn met een pup echt niet red.
Ik zie het nu in mijn omgeving, een stel dat een pup kocht, 3 weken alle tijd voor hem had en daarna moest hij met regelmaat een dag 9 uur alleen zijn. Dan ging hij (begrijpelijk) slopen, dus moet hij nu altijd als ze er niet zijn in de bench. Ik vind dat voor een jonge hond echt niet ok 9 uur aan een stuk (en ook nog ‘s nachts).
Tel maar gerust een halfjaar om de zindelijkheid en het alleen zijn uit te breiden. Hoe veel je buiten het alleen zijn ook met hem doet. Gemiddeld is een pup na 4 weken toch pas een week of 12. Echt nog een baby!
Nikass schreef:Mijn honden zijn "rustig" als ze eens wat minder beweging of aandacht krijgen, juist omdát ze structureel veel beweging en aandacht krijgen.
Wij hadden vorig jaar een noodgeval en toen zijn ze één dag bijna tien uur alleen geweest. Ze waren uiteraard heel blij toen we thuis waren, maar verder was er geen enkel probleem. Dat wil niet zeggen dat ik ze dan nu maar regelmatig tien uur alleen zou laten. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt![]()
Ik hoor wel vaker mensen adviseren om niet teveel met de hond te lopen "want daar krijgen ze alleen maar conditie van en dan kunnen ze vervolgens niet meer zonder"
Dat vind ik dus klinkklare onzin. Mijn honden hebben van nature veel energie en lust om te bewegen. Ik vind dat hond-eigen (afgezien van de minder gezonde rassen misschien) en vind dat ik ze tekort doe met structureel alleen een blokje om en/of de hele dag alleen zitten.
Een bench vind ik hooguit geschikt als time out. Een hond daar meerdere uren in opsluiten vind ik echt een no go.
Veel honden zitten daarbij snachts ook nog alleen, al dan niet in de bench.
Veel tijd samen doorbrengen vind ik heel belangrijk. Ook de momenten dat dat bij mij op de bank liggen is, of op mijn voeten als ik thuis aan het werk ben. Of snachts als we slapen.
Niet alleen voor mijn honden fijn, maar ook voor mij, want daarvoor heb ik ze![]()
Een hond elke ochtend naar een fijn oppasadres brengen en aan het einde van de dag weer ophalen lijkt me voor de hond in principe geen probleem. Ook niet vanaf pup. Mits je er zelf geen problemen mee hebt dat een ander dan grotendeels jouw hond opvoedt, en jullie daarin op één lijn zitten.
Als je een pup neemt weet je nooit precies hoe die zich ontwikkeld. De één is flexibel en de ander wat minder. Ook kan je de pech hebben dat je hond een rot ervaring opdoet waardoor hij wellicht wat lastiger wordt in gedrag. Dit kun je niet voorspellen en ik zou daarom altijd wat marge inbouwen.
Anna79: eens!
Bonna: jouw honden hebben zoals ik dat begrijp altijd elkaar en de ruimte, en snachts kunnen ze bij je komen als ze willen. Ik vind dat wel een heel ander verhaal dan één hond 8+ uur alleen.
Sintara schreef:Ik blijf er ook bij dat een hond meer heeft aan een tweede hond (waar hij het mee kan vinden natuurlijk) dan een mensenroedel. Wij mensen zijn geweldig natuurlijk, maar zullen nooit kunnen tippen aan een soortgenootje die er gewoon dag en nacht is.
Bij paarden is dat goed geaccepteerd maar gek genoeg vinden mensen het bij honden nog wel eens gek of zelfs kwetsend als ik ze dat vertel.. Terwijl het gewoon allebei groepsociale dieren zijn.
Sintara schreef:Nee twee pups tegelijk zonder volwassen roedel is niet handig inderdaad. Nogmaals, dat zou je met paarden ook niet doen. Twee veulens die zo van de moeders af komen, bij elkaar zetten en hopen dat het goed gaat
En ik snap ook best de andere praktische bezwaren natuurlijk..
Elin_ schreef:Hi allemaal.
Lang getwijfeld of ik dit topic zou plaatsen. Ik vraag me af wat jullie maximaal acceptabele (werk)tijden in combinatie met een pup/hond zijn.
Ik vraag om oprechte ervaringen en meningen en niet van de moraalridders die alles volgens boekje opnoemen,maar stiekem zelf ook niet alle regeltjes altijd naleven.
Zo tot dusver het kritiek deel
Situatie:
Wij gaan samenwonen. Ik ben een echt dierenmens van huis uit. Vriendlief werkt fulltime. Ik ga nog naar school. Ik wil heel graag een york terriër (altijd al gehad). De eerste maand lukt het mij wel continue thuis te zijn, maar daarna wordt het lastig.
Hoelang laten jullie je hond max. Alleen zitten?
Opvang e.d. heb ik ook al aan gedacht of bij iemand thuis,maar hoe fair is dat.
Mocht het echt niet qua uren uitkomen dan zal ik mijn droom uitstellen natuurlijk
Nathalie18x schreef:Hier nu een pup van 5 maanden. Toen ik haar op had gehaald, had ik vakantie dus kon ik ruim 8 weken besteden aan de opvoeding. Echter moest ik na een paar dagen al een boodschap doen dus ben begonnen met 15 minuten alleen blijven. Doordat ik gelijk een camera had, heb ik de hele tijd gekeken hoe het ging, maar ze bleef gewoon slapen.
Dit telkens iets meer opgebouwd, en ze is nu 2 a 3 keer wat langer alleen geweest ( ongeveer 7 uur). Nu gaan mijn vriend en ik beide naar school, maar hebben gelukkig een mooi afwisselend rooster. Dus op dit moment is ze max. 5 uur alleen .
Ik vind dat het heel erg aan de opvoeding en aanleg ligt. Wij hebben echt geluk gehad, maar het had zo anders kunnen zijn geweest. Dan laat je een hond natuurlijk niet lang alleen.
Onze vorige hond kon ook ontzettend goed alleen blijven en sliep gewoon de gehele periode op de bank.
Een maximum vind ik lastig aan te geven, onze pup heeft veel baat bij een wandeling en wat hersenspellen voor ze alleen moet blijven. Maar voor een andere hond werkt een super lange wandeling weer.