kat eet chcolade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:20

Cayenne schreef:
Koper schreef:
Wat een flauwe reacties. Alsof iedereen hier perfect is en z'n dieren en eten altijd 100% onder controle heeft. Ik niet hoor.

:7 :7

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de toon die de muziek maakt. TS heeft al eerder een topic over haar kat geopend dat nogal vreemd was.

Ja, dat. Ik beweer niet dat ik mijn dieren perfect behandel en ik laat ook wel eens wat vallen. Maar dat vind ik nogal wat anders dan denken "och die chocola laat ik wel even staan ook al weet ik dat mijn kat dat sowieso op wil eten"

Ooit van het spreekwoord "de kat op het spek binden" gehoord?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:24

.
[/quote]
Ja, dat. Ik beweer niet dat ik mijn dieren perfect behandel en ik laat ook wel eens wat vallen. Maar dat vind ik nogal wat anders dan denken "och die chocola laat ik wel even staan ook al weet ik dat mijn kat dat sowieso op wil eten"

Ooit van het spreekwoord "de kat op het spek binden" gehoord?[/quote]

Mogen katten wel spek? -O-

SweetVanille

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:48

Waarom blijven dit soort onzintopics open?

Vakantie is voorbij, ga wat nuttigs doen ipv dit soort reltopic te openen. Oh en neem geen katten als je er niet voor kan zorgen (Wat je blijkbaar niet kan)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:33

Het was sarcastisch mensen vandaar de smilie. Maar ik zie nu dat die op 2 manieren kan worden geïnterpeteerd haha. Het was dus sarcastisch.
Maar hopelijk vind ts een goede oplossing. (Gewoon de spullen opruimen )

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 02:58

Koper schreef:
Nou en? Ik vind aan dit topic niks vreemds. Ze maakt zich zorgen om die kat, dat is wat ik er uit opmaak.

Zorgen maken? TS vindt katten blijkbaar niet zo belangrijk hoor. :')

Carol_Beer schreef:
los van dat vind ik een lekkend dak of een kapot gastoestel net wat belangrijker dan een paar katten..
ik kijk zeker wel uit, maar ik snap alleen niet wat ze met chcocla hebben terwijl dat giftig is...

Want ja, een lekkend dak kan geen twee seconden wachten totdat je even de chocolade weglegt. Je katten zijn misschien wel KO als je terug thuiskomt van je lekkend dak maar hé wat maakt dat nu uit, zo belangrijk is het toch niet. :')

Volgens mij zoekt TS niet eens naar een oplossing. Oplossing is gewoon je chocolade wegleggen en je katten opvoeden.
En zoals hier inderdaad nog gezegd werd vraag ik me ook af of TS dan de hele dag door chocolade eet? Hoe vaak moet je nu 'plots' iets dringend doen terwijl je chocolade in je hand hebt... :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:57

Carol_Beer schreef:
billionache schreef:
Waarom ze chocolade lekker vinden ruiken ondanks het giftig is? Gewoon omdat dat zo is. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld antivries. Proeft/ruikt zoet maar is wel gewoon giftig, komen ook genoeg vergiftigingen mee voor. Weten zij veel dat die dingen giftig zijn of niet goed voor ze, het is onze taak als baasjes om ze te beschermen.

Ik snap écht oprecht het probleem niet. Het duurt echt letterlijk een paar seconden om die muffin of chocolademelk even veilig weg te zetten of mee te nemen. Wij hebben zelf een hond die alles eet wat los en vast zit, maar hier zit het gewoon 'ingebakken' om telkens als ik de ruimte verlaat even te checken of alles veilig weg staat. En ja, ik moet vaak genoeg hollen om mijn bus te halen, mensen aan de deur moeten maar even wachten. Iets met prioriteiten stellen, toch?

volgens mij hebben katten een betere reuk dan wij mensen, ze ruiken vast niet alles, maar gifstoffen in bv antivries zullen ze echt niet oplikken..
tis soms meer dat k snel afgeleid raak, en dan bv niet meer aan de katten of de gevaarlijke dingen denk..
ze krijgen wel gewoon droogvoer en blikje vis, dus tekort komen ze zeker niet..

Cacao is giftig, hele kleine kans dat katten dat zullen eten maar de chocolade die wij eten is geen pure cacao, de boter en suiker die er in zit trekt veel katten en honden wel aan. Vergelijk het maar met Jakobskruiskruid, op het land, met genoeg te eten, zal een paard er niet aan beginnen. Komt het gedroogd in het ruwvoer terecht dan herkennen ze het niet meer als giftig en eten het dan wel op. Jij bent er om er zorg voor te dragen dat ze het niet binnen krijgen.

Elke hond/kat heeft zijn eigen grens wat hij aan kan aan hoeveelheid cacao. Zou er echt voorzichtig mee zijn. Als je het eet daarna weg leggen wat over is, kan toch niet zoveel moeite zijn? Als je het druk hebt/weinig tijd geen chocolade pakken kan ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:06

Majabeestje schreef:
Mogen katten wel spek? -O-

(Rauw) varkensvlees zou ik niet geven ivm de kans op het Aujeszky virus. Geldt ook voor honden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:32

Koper schreef:
Honden kunnen véél minder goed tegen chocola dan katten Natasja :) Wat naar van je hond, kan me goed voorstellen dat je dan maatregelen neemt.

Hier is de chocola altijd op tijd op. Er valt niets op te bergen :') Ik koop het niet om er naar te kijken :')

:j Hier ook. :D

Verder neem ik aan dat de kat van TS het heeft overleefd en dat het dus een boel heisa om niks was, ondertussen krijg ik wel een nare nasmaak in mijn mond van hoe mensen in dit topic zich veroordelend op TS stortten… ik zou er bijna van stoppen met Bokt, omdat dit topic niet de eerste keer is dat het uit de hand loopt met het hakken op een topicstarter, die omdat ze ook maar een mens is, eventjes de aandacht kwijtraakte waardoor haar kat, oh foei toch, een stukje chocola bietste. :\

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:45

Je snapt het niet denk ik zoolgangster, dat de kat een stukje chocolade heeft gebietst is het hele punt nog niet zo, mijn hond heeft laatst een scherpe sleutel ingeslikt was ook niet handig van mij en ben me er van bewust dat ongelukjes kunnen gebeuren, ook bij de TS.. Het is eerder de manier hoe de TS over haar katten denkt. Want ach het is maar een kat, en die komt op de laatste plaats.. Sorry hoor maar dan neem gewoon geen huisdieren als het je toch niets interesseert.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:19

Goh, ik verbaas me wel hoor, over het feit dat je nog wat over hebt voor de kat.
Bij mij is er nooit wat over als ik chocolade in huis heb.