Ervaringen vegetarische brokken voor de hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 12:27

En ik quote 1 van de vele dierenartspraktijken;

Hoe weet je of een hond voedselallergie heeft?

Met behulp van een eliminatiedieet kunnen we vaststellen of uw hond voedselallergie heeft. Een eliminatiedieet is de enige manier om voedselallergie bij honden vast te stellen: bloedonderzoek is hiervoor bij de hond namelijk niet betrouwbaar!

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:43

@Ylana: Toch vreemd dat ze bij mijn hond/ honden getest hebben voor voedselallergie :Y)
Zelfs zonder test zal een dierenarts je een voedingsshema aanraden om zo 3 bepaalde groepen aan eiwitten te gaan uitsluiten. Maar goed, ondanks mijn ervaringen in hondenvoer en allergieën zwijg ik dan maar ;).

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 12:46

JustMeKV schreef:
@Ylana: Toch vreemd dat ze bij mijn hond/ honden getest hebben voor voedselallergie :Y)
Zelfs zonder test zal een dierenarts je een voedingsshema aanraden om zo 3 bepaalde groepen aan eiwitten te gaan uitsluiten. Maar goed, ondanks mijn ervaringen in hondenvoer en allergieën zwijg ik dan maar ;).

Daar zou ik dan ook inderdaad mijn twijfels bij hebben.
Google maar eens op voedselallergie test voor de hond. Ik heb nog geen dierenarstpraktijk gevonden die het aanraad.
Maar ik ga hier niet verder meer op of over in. Graag alleen reacties over ervaringen met merken voer.

xDenies

Re: Ervaringen vegetarische brokken voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:11

Jawel hoor. Mijn collega heeft pas een test laten doen omtrent allergie. Een bloedtest. Ze kan nu verder testen maar omdat hij op meerdere punten allergisch is (eiwitten, planten, kruiden, mijten enz) is het te duur om verder te testen.

Dus een allergie test voor ook voedsel bestaat wel degelijk. En kan zeker voor vele honden een uitkomst zijn.

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:43

Volgens mij is zo'n test erg beperkt en komt het er uiteindelijk op neer dat je toch een eliminatie dieet moet gaan volgen.
Je kunt ook bij een holistisch arts laten testen waar je dier allergisch voor is, maar ook dit is beperkt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:26

_Nelleke_ schreef:
Koper schreef:
In het gezin waarin ik ben opgegroeid waren honden die overwegend vegetarisch aten. Elke dag stond er een grote pan op het fornuis waar in de loop van de dag de etensresten (van de mensen) in verdwenen, en dat werd dan aangevuld met rijst en water. Het kwam gerust voor dat hun voer voor 90% uit gekookte rijst bestond. Deze honden waren geen huisdieren, het waren werkhonden. Ze gingen mee het veld in voor de jacht (waren duitse staanders). Ik heb nooit iets raars aan ze gemerkt, ze waren actief en zagen er normaal uit. Maar heel veel verstand van honden heb ik niet. Het is wel dat ze nooit wat hadden. Nooit een pijntje of ziek ofzo. Ook de pups niet, zij kregen zodra ze vast voedsel gingen eten ook dit dieet. Met dus van alles er in, groentes, stukken zoete deegwaar, echt alles. Maar ook gewoon de resten van de barbecue, de ribbetjes enzo. Dus niet helemaal vegetarisch. Ze kregen 1 keer per dag te eten.

Het lastige is dat het moeilijk meetbaar is of dit voor meerdere honden goed is, hoe veel vlees ze wel kregen en wat ze qua voedingsstoffen precies binnen kregen.

Het is een beetje zoals: ik ken mensen die jarenlang hebben gerookt en ook oud zijn geworden. Dat het kan betekent niet dat het gezond is. :D

Tja, er bestaan nou eenmaal landen en culturen waar ten eerste nauwelijks commerciële hondenvoeders te krijgen zijn, en waar ten tweede "men" het onzin vindt om die voor een dier te kopen als je 'm ook gewoon de kliekjes kunt voeren.

TS vraagt naar ervaringen met een vleesloos dieet. De ervaring die ik daarmee heb deel ik.