Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustMeKV schreef:@Ylana: Toch vreemd dat ze bij mijn hond/ honden getest hebben voor voedselallergie![]()
Zelfs zonder test zal een dierenarts je een voedingsshema aanraden om zo 3 bepaalde groepen aan eiwitten te gaan uitsluiten. Maar goed, ondanks mijn ervaringen in hondenvoer en allergieën zwijg ik dan maar.
_Nelleke_ schreef:Koper schreef:In het gezin waarin ik ben opgegroeid waren honden die overwegend vegetarisch aten. Elke dag stond er een grote pan op het fornuis waar in de loop van de dag de etensresten (van de mensen) in verdwenen, en dat werd dan aangevuld met rijst en water. Het kwam gerust voor dat hun voer voor 90% uit gekookte rijst bestond. Deze honden waren geen huisdieren, het waren werkhonden. Ze gingen mee het veld in voor de jacht (waren duitse staanders). Ik heb nooit iets raars aan ze gemerkt, ze waren actief en zagen er normaal uit. Maar heel veel verstand van honden heb ik niet. Het is wel dat ze nooit wat hadden. Nooit een pijntje of ziek ofzo. Ook de pups niet, zij kregen zodra ze vast voedsel gingen eten ook dit dieet. Met dus van alles er in, groentes, stukken zoete deegwaar, echt alles. Maar ook gewoon de resten van de barbecue, de ribbetjes enzo. Dus niet helemaal vegetarisch. Ze kregen 1 keer per dag te eten.
Het lastige is dat het moeilijk meetbaar is of dit voor meerdere honden goed is, hoe veel vlees ze wel kregen en wat ze qua voedingsstoffen precies binnen kregen.
Het is een beetje zoals: ik ken mensen die jarenlang hebben gerookt en ook oud zijn geworden. Dat het kan betekent niet dat het gezond is.