Bull terrier liefhebbers op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:55

Loody schreef:
Ah Tuhan.. sterkte..

Is zo leuk om te zien hoe Bella met paarden omgaat. Ze heeft echt haar favorietjes

Dank je wel. Het is zwaar maar Floor laat ons gelukkig weer lachen.

primera

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:52

Hahaha dat snurken en dan de reactie op "slaapkop" geweldig "hmm maak je me daarvoor wakker..."
O heerlijk die filmpjes. Gelukkig dat Floor de dagen weer leuker maakt.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:32

Zo Floor haar scheetjes liegen er niet om poeh. Maar ach nu weten we zeker dat we een Bull in huis hebben.

Helaas is ze erg volhardend in het pesten van de katten. Katten zijn honden gewend, alleen Floor blijft ze uitdagen. Verder is ze wel leergierig in de vorm van zit, af en wachten.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:09

Heeerlijk, puppy's!! Die vachtjes ruiken altijd zo lekker

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:44

BulletjeBeer schreef:
Heeerlijk, puppy's!! Die vachtjes ruiken altijd zo lekker

Nou haar scheetjes verdoezelen de puppylucht nu een beetje

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:38

Tuhan schreef:
Nou haar scheetjes verdoezelen de puppylucht nu een beetje

:') _/-\o_
Mijn eerste Bullterriër meurde ook zo vreselijk, zelfs bij het begraven van hem, ik grapte gek genoeg nog even "ik ga de geur van je scheten niet missen hoor" voor ik zijn lichaam oppakte en hem in zijn graf neer wou leggen.... Wat gebeurd er, er klonk nog een hele grote scheet met bijpassende geur :+ :')
Humor tot voorbij het laatste.

Bij mijn beamer nu heb ik nauwelijks last, hij krijgt geperst brok (cavom) en af en toe vlees. Scheelt echt heel erg gelukkig.

Ik kwam vanmorgen nog een puppy foto van hem tegen in mijn Facebook herinneringen

Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:06

Proficiat met jullie resultaat BulletjeBeer!

En wat is Floor een schatje <3 Hele leuke naam ook!

Ik ben wel benieuwd wat jullie je bullen te eten geven... ik zie al Cavom staan.
Mitzi krijgt vis&rijst graanvrije brokken van Canex dynamic - nu heet dat geloof ik Hobby First; nieuwe verpakking en ook meteen een halve kg minder inhoud voor hetzelfde geld :roll:
Dat was de vorige eigenaren aangeraden door de fokker, wegens gevoelige huid. Ze doet het er goed op, maar het is niet zo makkelijk verkrijgbaar. En ze is nu alweer bijna 9,5. Wat zou evt het voordeel zijn van senior voer? Ze blijft heel goed op gewicht en ik vind de huid dan zwaarder wegen dan de leeftijd.
Toen ze bij ons kwam (komende maand alweer een jaar geleden) kreeg ze ook structureel dagelijks Cyclosporine druppels, ook vanwege de huid. De oude eigenaar zei er bij dat ze dat al heel lang kreeg en hij nooit had geprobeerd of ze ook zonder kon. Wij hebben het afgebouwd en inmiddels is ze al vele maanden zonder. We zien geen enkele verandering van de huid, afgezien van wat ruwe plekken van vroeger, zit ze letterlijk prima in haar vel. Geen overmatig krabben of bijten.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:32

Hoi!

Wat een scheetje is Beamer als pup.

Floor krijgt 2x per dag Brit Care Lamb&rice junior en 1x per dag Kivo vlees. Vanuit de fokker krijgen de volwassen dieren ook Brit Care. Ze hebben mooie vachten en ook mooie witte poten. Soms zie je bij bullen nog wel eens van die rood geïrriteerde tenen.

Ik weet dat het meeste senior voeders lager in energie zitten, omdat de hond op oudere leeftijd ook minder zou bewegen. Hierdoor zouden ze dus op normaal adult voer dik kunnen worden.

Mijn vorige heb ik lang op adult gehad. Toen ik merkte dat haar lichaam veranderde heb ik het voer naar senior aangepast.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:36

Voor mijn eerste bull had ik speciaal voer voor artrose honden en allerlei middeltjes erbij om het makkelijker te maken voor hem. Beest stonk echt als die scheten liet.
Beamer kreeg bij de fokker rauw vlees en royal Canin brokken.
Dit wilde we doorzetten maar het is echt een hele slechte eter, cavom blijft hij gek genoeg wel eten en hij stinkt er niet van.
Graanvrij voer en voer met extra veel vleeswaarde erin geef ik er af en toe naast, blijvend niet want dan stopt hij met eten.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:41

Beer krijgt Wolfsblut. Eerst Wolfsblut Wide Plain (paard) en nu Range Lamb (lam). Noooooit meer stinkende scheten!! Man wat stonk hij, echt níet te doen. Sinds hij Wolfsblut krijgt niets meer. Af en toe een dagje pens, vindt hij ook geweldig.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:39

Hoi hoi!

Ik kom mezelf hier ook even melden als meelezer. :o
Wij hebben 3 jaar geleden ook getwijfeld over een mini bull, uiteindelijk zijn we voor een ander ras gegaan. Maar telkens als ik ze op de show zie, kriebelt het toch wel! Ik sluit niet uit dat er nog ooit eentje komt.

Maar ik lag wat dingetjes over hart- en gedragsproblemen op de voorgaande pagina's... worden dat soort dingen niet standaard (verplicht) getest bij de ouderdieren? En wat betreft karakter had ik begrepen dat ze dat ook als voorwaarde stelden voor shows en voor er mee gefokt word, dat dat goed moest zijn?
Het is al een aantal jaren geleden dat ik me erin heb verdiept, maar ik vind dat soort dingen toch wel belangrijk dat daar zorgvuldig mee omgesprongen wordt vanuit de rasvereniging...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 08:15

Bella geven wij Cavon brokken, hier doet ze het super op. En geen mega stinkscheten <<)

Af en toe, wil er wel eens wat uitfloepen maar das niet zo heel erg ;)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:55

Pikkepor schreef:
Maar ik lag wat dingetjes over hart- en gedragsproblemen op de voorgaande pagina's... worden dat soort dingen niet standaard (verplicht) getest bij de ouderdieren? En wat betreft karakter had ik begrepen dat ze dat ook als voorwaarde stelden voor shows en voor er mee gefokt word, dat dat goed moest zijn?
Het is al een aantal jaren geleden dat ik me erin heb verdiept, maar ik vind dat soort dingen toch wel belangrijk dat daar zorgvuldig mee omgesprongen wordt vanuit de rasvereniging...

Leuk dat je (in de toekomst) voor een miniatuur Bullterriër wilt gaan.

Ja daar wordt ook vrij streng rekening mee gehouden (of hoort zo te zijn).
Wat ik je aanraad is bij veel fokkers langs te gaan, ze zijn juist blij als je ze van alles vraagt (zullen hun ook doen, goede fokkers gzijn selectief naar hun toekomstige pupkopers).
Luister goed naar je gevoel bij de fokkers, als er vragen zijn over je toekomstige pup dan is dat vaak je eerste contact persoon en het is dan wel fijn als je er een goed gevoel bij hebt.
Juist omdat het je idee is om later een pup aan te schaffen, heb je nu veel tijd om de fokker te vinden die bij je past, tijd om hun honden in verschillende situaties tegen te komen én om te kijken of het ras bij je past.

Geen enkel ras is zonder gebreken en elk ras (en ook kruisingen) heeft gezondheids problemen. In het ene ras zit veel botkanker, het andere nierproblemen. Beide absoluut niet wenselijk.
Vraag ook bij de fokkers of je de testen mag bekijken van de hond(en), dan weet je zeker dat ze gedaan zijn.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:03

In geval van Floor zijn beide ouderdieren ook op hartafwijkingen en andere verplichte gezondheidszaken gecontroleerd. Daarnaast natuurlijk ook een goed karakter.

Floor heeft vanavond haar 3e puppencursus. Dat staat weer garant voor lachen, gieren en brullen. Maar ze doet echt haar best d'r aandacht erbij te houden. Nu al gek met haar.

Afbeelding

Afbeelding

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:19

Pikkepor schreef:
Hoi hoi!

Ik kom mezelf hier ook even melden als meelezer. :o
Wij hebben 3 jaar geleden ook getwijfeld over een mini bull, uiteindelijk zijn we voor een ander ras gegaan. Maar telkens als ik ze op de show zie, kriebelt het toch wel! Ik sluit niet uit dat er nog ooit eentje komt.

Klopt, Bullen moeten getest worden op gehoor, hart en nieren. Bij de mini bull komt ook patella luxatie voor. Of daar bij de standaard bull ook op getest wordt weet ik niet.
Toch zijn er afwijkingen die niet altijd duidelijk aan het licht komen.. of gevallen van stomme pech... Ik ken helaas voldoende bullen met geteste ouders, die toch een nierprobleem hadden.
Ook binnen rasverenigingen komen dingen voor die niet OK zijn, of wordt er gefokt met honden die eigenlijk niet fokwaardig zijn. Dat heb je bij de franse bulldog, de duitse herder, labrador enz enz enz, bij alle rassen wel. Meer dan je eigen gevoel volgen kun je niet doen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:53

Floor (Bigshot Always on My Mind) 13,5 weken oud. Ze wordt elke dag al knuffeliger en geniet intens van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:24

Wat is ze mooi zeg ik snap dat jullie er van genieten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 11:32

wat is ze leuk zeg!!