Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:17

Ja doen wij inderdaad ook, 2 vogelbadjes en elke dag schoon water er in.
Zo leuk om de musjes (die zijn hier voornamelijk) te zien badderen en drinken. :)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:49

Voor de katten doe ik niet veel meer dan huis zo koel mogelijk houden door gordijnen dicht te laten en zorgen dat de drinkfontein vol is. Voor de buiten beestjes zoals egels heb ik wat schaaltjes water staan en we hebben een vijver dus vogeltjes genoeg op bezoek!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:58

De paarden hebben even waterpret gekregen en met de honden ben ik naar de slaapkamer gegaan waar de airco aanstond. Was geen doen, bijna 40 graden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:16

Es_ther die kom je vaak tegen, maar blijft geweldig _O-

Nou, mijn jongste hond viel het ijsje zowat aan, zo graag wilde ze het:
Afbeelding

Mijn andere hond wilde er niets van weten. dus ik heb er nu eentje in gedaan met koekjes. Kijken of hij die wel lekker vindt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:04

Koude fles met bevroren water in mijn hamster's bak.. elk half uur kijken of hij nog leeft :=

Bij honden nat spuiten, binnen houden tijdens het warmste van de dag en natte handdoeken neerleggen om op te liggen

Mijn slangen vinden dit weer wel lekker, warmte lamp heeft al een paar weken niet aan gestaan :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:07

Kan binnen en buiten, heeft een teil water in de tuin en een bakje water binnen...En wat doet ‘ie... de hele dag buiten liggen bij 36 graden... _O-

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:08

Ik heb een hond van ruim 11. Maar ik laat haar gewoon zelf haar gang gaan. Ze gaat ergens liggen waar ze zelf vindt dat het het meest koel is. Ik heb net wat bouillon gekookt, dat vries ik straks in (ijsblokzakje) en dan krijgt ze daar morgen af en toe een blokje van. Ze heeft net lekker wat watermeloen gehad.

Ik laat haar niet uit op het heetst van de dag. Dat is het zo'n beetje!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:14

Voor de konijnen hebben we hier ice pods en een bevroren water flesje. Ook doeken voor de ramen en een ventilator aan.

Ze lopen altijd los dus kunnen lekker zelf plekjes opzoeken

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:36

Pony gaat om 12.00 uur weer op stal waar het een stuk koeler is en er een lekker briesje door het raam waait. De honden blijven overdag vooral binnen en doen weinig anders dan slapen. Mijn grote hond is niet meer van zijn nieuwe koelmat af te krijgen, daar ligt hij echt de hele dag op. :D De kleine ligt er af en toe op maar ligt liever lekker zacht bij mij op de bank.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:52

Paard staat tussen 6 en 11 buiten, tussen 11 en 19 uur binnen op stal met ventilator en tussen 19 en 23 weer buiten...nacht op stal...katten blijven permanent binnen (ook omdat we niet lang geleden terug verhuisd zijn naar eigen huis) en de konijnen fikken in de tuin zowat weg (ingesloten tussen boerderij, schuttingen en houthok dus volle zon, weini schaduw en geen zuchtje fresh air) dus die zitten nu ook binnen in huis...boerderij is riet gedekt en is amper 20/22 graden in huis...heerlijk...vrouwtje past zich ook aan, ivm operatie 4 weken geleden nu lekker rustig aan doen en geen straf om zowaar gewoon een lekker binnen in de koelte te zitten :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:49

Katten...............Toen er schaduw in de tuin was, deur open gezet, want met name die van 11 maanden wil echt graag in de tuin. Hij lag alleen onder en plant, dus prima. De rooie, volwassen kat, heeft een kijkje genomen en kwam binnen waar de airco staat.
Haal ik het jonkie binnen, gaat hij vervolgens in huis als een gek tekeer en gemiste speeltijd inhalen. Duurde niet lang, maar toch...........

Vannacht ook zoiets. Ik ben meerdere keren wakker geweest en water gaan drinken in de badkamer. Heel vroeg in de ochtend schrik ik me dood, ligt hij in de wasbak. Nu doet hij dat al van jongs af aan, maar nu ben ik paar keer uit bed geweest suf en wist niet dat hij dat 's nachts ook deed.

Hondjes zijn 3jr oud, maar slapen best veel, dus natuur regelt het wel goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 01:31

Niets bijzonders eigenlijk. De katten, hond en de paarden kunnen zelf naar buiten en binnen gedurende de dag. Volop vers water op verschillende plekken en voor de katten en paarden ook onbeperkt eten.

Eigenlijk doen ze het allemaal wel prima. Ze zijn wat rustiger op het heetst van de dag, maar spelen 's morgens en 's avonds nog net zo hard. Ook de hond gaat gerust in de zon liggen en elke keer als ik wat ga ondernemen staat ze klaar om mee te gaan. De lange wandeling maak ik 's morgens vroeg, maar dat doe ik eigenlijk het hele jaar door. Ik ga wel wat vaker zwemmen met d'r. En de paarden geef ik 's morgens of 's avonds wat beweging of sla een dagje over.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 01:43

Mijn kat drinkt alleen uit de kraan of uit een grote emmer buiten, dus ik zorg dat die emmer vol is en soms lok ik hem binnen om hem uit de kraan te laten drinken, verder ligt ie IN de struiken in plaats van eronder in de tuin of ligt ie gestrekt op het laminaat zodat we regelmatig op onze snuffert gaan :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 05:43

Mijn hond heeft het zwaar. Die loopt nu alweer te hijgen binnen -O-
Ik heb ijsjes voor haar gemaakt en daar krijgt ze er 1 of 2 per dag van. Verder 's morgens vroeg wandelen, bal mee die ik dan een aantal keren in het water gooi zodat ze kan zwemmen.
De katten lijken zich aardig te redden, hoewel eentje sinds deze week ineens veel onder de bank zit. Zal wel koeler zijn daar.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:41

De honden redden zich prima, sochtends en savonds gaan ze goed uit en tussendoor korte rondjes of naar het strand.
Ze vinden het heerlijk om te zwemmen dus vrijwel dagelijks komen we op een strandje aan de lek.
Nu ga ik zelfs vaak sochtends en savonds daarheen zodat ze lekker kunnen zwemmen.
Ga ik naar t park duiken ze graag de sloten in maar dat vind ik nu toch niet zo prettig ivm mogelijk blauwalg.

Verder is het in huis wat koeler dan dat het buiten is, het word wel steeds warmer in huis omdat het snachts niet genoeg afkoelt.
De buitendeur staat meestal open en soms kiezen ze er toch voor om buiten te gaan liggen. Eentje gaat soms zelfs in de zon liggen.

Ze hebben altijd vers water maar dat hebben ze altijd.

Cavia's doe ik niks speciaals mee, ze kunnen altijd in schaduw en krijgen dagelijks vers water maar dat is niet anders dan anders.

Paard word 2 keer per dag afgespoten, heerlijk vind hij dat. Als ik de slang pak komt hij uit zich zelf al.
Verder ook niks speciaals, hij kan zelf in en uit lopen en heeft schaduw dus hij regelt het zelf maar waar ie wilt staan.

Ik heb wel een bak water in de tuin staan voor de vogels hier maken ze dankbaar gebruik van.
Ook geef ik ze soms wat voer, beestjes zullen nu ook niet zo makkelijk een worm ofzo vinden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:14

Aranel schreef:
Mijn hond heeft het zwaar. Die loopt nu alweer te hijgen binnen -O-
Ik heb ijsjes voor haar gemaakt en daar krijgt ze er 1 of 2 per dag van. Verder 's morgens vroeg wandelen, bal mee die ik dan een aantal keren in het water gooi zodat ze kan zwemmen.
De katten lijken zich aardig te redden, hoewel eentje sinds deze week ineens veel onder de bank zit. Zal wel koeler zijn daar.

Hoe maak jij de ijsjes voor je hond?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:17

De hond redt zich prima, die moet ik soms in bescherming nemen qua voetjes want dje loopt het liefste in de tuin, en dan komt de over bezorgde chihuaha mama dat hij naar binnen moet ivm pootjes...

Even een totaal andere vraag...

Wat kun je doen aan een stal die de paarden in de volle zon laat staan en GEEN sxhaduw hebben kun je daar al een melding van maken of nog niet??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:24

Mijn hond zoekt de zon steeds op. :')

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:26

Niks speciaals voor kat en paard eigenlijk.
Kat ligt de hele dag buiten in de schaduw en heeft altijd water. Ik zou een natte handdoek kunnen leggen maar daar gaat ze in geen 100 jaar op liggen ;)
Paard staat 24/7 buiten en heeft mogelijkheid tot schuilen/in schaduw staan.

Niks bijzonders dus :) ze doen het er maar gewoon mee, klagen gelukkig niet.

Annemiek, nu paarden in de volle zon zonder schaduw vind ik not done. Als het mijn paard was zou ik hem nog liever op stal hebben dan.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:29

Mijn husky is helaas zo dom als ik die buiten doe, om vol in de zon te liggen }:0
Dus daar moet ik wel bij zijn en om haar in de schaduw te sturen.
De andere 2 honden liggen wel in de schaduw. Overdag als ik aan het werk ben mogen ze in het hele huis komen (normaal alleen in de berging).
Heb de waaier ook wel eens voor ze aan en inderdaad maak ik ijsjes voor ze (plastic bekertjes met water en een paar koekjes er in en dat invriezen)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:50

De paarden staan van 9.00 tot 20.00 op stal en daar is het goed uit te houden. Alle deuren staan open dus het waait lekker door. De hond redt zich zelf wel. Die ligt of binnen op de plafuizen of in een hoekje onder de struiken. De katten liggen binnen. Die komen tegen de avond pas weer tot leven.

Paarden met dit soort temperaturen in de volle zon zonder mogelijkheid om te schuilen vind ik ook not done. Je kan 114 bellen. Dat adviseren ze ook dat als je dieren in de volle zon ziet staan zonder schuilmogelijkheden je 114 kan bellen. Gisteren waren we vroeg naar de markt. Op de terugweg waren alle dieren bij ons in de buurt naar binnen gehaald. Hier en daar stond nog een verdwaalde koe maar die kon zelf kiezen. Binnen of buiten.

Ik heb wel nog bakjes water in de tuin staan voor de vogels en egels.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:57

Jessix schreef:

Zo heb ik er ook een, maar die weet ook donders goed wanneer ze even in de schaduw moet gaan liggen.
De pup ligt het liefst op de tegels in de keuken, de kat vermaakt zich wel.

Heb zelf volgens mij nog het meeste last op het moment :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:01

Azmay schreef:
Jessix schreef:

Zo heb ik er ook een, maar die weet ook donders goed wanneer ze even in de schaduw moet gaan liggen.
De pup ligt het liefst op de tegels in de keuken, de kat vermaakt zich wel.

Heb zelf volgens mij nog het meeste last op het moment :+

Ja zij ook hoor, ze wisselt steeds af. Ook gaat ze het water in als ze de kans heeft. (waterbak van de paarden bijvoorbeeld)

Gek genoeg slaapt ze ook nog steeds bij mij op bed, tegen me aan zelfs. Terwijl ze ook in huis op de koude tegels kan liggen. Blijkbaar kan ze goed tegen de warmte.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:03

De katten liggen de hele dag binnen in de airco :D Voor de paarden zijn we wel wat meer bezig met creatieve oplossingen, ze staan grootste deel van de dag in het stukje ''bos'' waar ze vanuit de paddock kunnen komen en er hangt in dat bos een vernevelingsslang over het pad, zodat ze als ze willen daar lekker in kunnen staan (in de schaduw). Rond een uur of 21:00 sproeien we de paddock en gaan we nog even een korte wandeling maken door het echte bos, daar is het dan erg lekker en ook veeeel minder vliegen, dus lekker even de vliegenkappen af dan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:38

De konijnen hebben de hele tuin en die liggen het liefst lekker onder de bamboe of in hun schitterende kuilen in ons (ooit zo) mooie gras. 'S avonds legt mijn vriend de tuinslang op het grasveld om het zo lekker nat te houden en dat vinden ze ook wel lekker, dan lopen hun kuiltjes ook vol en dat vinden ze wel grappig volgens mij, verder hebben ze 2 grote waterbakken staan en check ik ze elke dag even of de kontjes nog schoon zijn. Alhoewel kontjes, met een Duitse Reus en Franse Hangoor zijn het flinke konijnenkonten. De katten doen zichzelf eigenlijk, ze hebben veel water staan en kunnen door de hele benedenverdieping, dus die zoeken zelf hun plekje wel, de serre waar ze normaal veel zitten is nu net een broeikas, maar ze hebben er ook nog een ren aan vast waar ze graag liggen en anders liggen ze op de tegels in de keuken of waar ze maar willen, merk wel dat ze minder op de bank liggen en liever op de vensterbank of gewoon op de vloer.
Onze fret krijgt een briesje van de ventilator.