Poezen samen laten leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:16

Toch weer bij elkaar zetten! Ik heb al mijn hele leven katten en ik heb altijd de "vreemde" katten meteen bij de rest gezet, ook toen er nog geen Feliway was :o .
Het heeft simpelweg tijd nodig voordat ze aan elkaar gewend zijn en de rangorde goed bepaalt is.
Ik heb er op het moment 7! De 1e 5 zijn eind januari meeverhuisd, 4 daarvan woonden al binnen en 1 woonde in de paardenstal; die mocht van de rest niet naar binnen en daar werd serieus mee geknokt.
Hier meteen alles bij elkaar maar wel alle deuren open zodat ze het hele huis konden verkennen en zich evt. verstoppen.
Begin april kwamen er nog 2 bij, die waren toen nog geen jaar, gewoon erbij en "zoek het maar uit" , waar ik altijd natuurlijk wel op let dat ze niet echt gaan knokken. Ik ben daarin dan wel de "opperpoes" en zorg voor orde; als ze echt tekeer gaan tegen elkaar grijp ik in d.m.v. een schreeuw/ krant/ waterspray.
Nu leven ze hier dus met zijn zevenen + een hondje samen. Er wordt echt wel eens geblazen en gegromd maar daar blijft het ook bij.
Ik heb dit dus altijd zo gedaan en 99 van de 100 keer werkt het maar het kost dus wel tijd. Onze stalkat, die dus echt vocht met 2 van mijn de anderen op de vorige plek, eet nu zij aan zij met zijn, toen, grootste vijand. De oudste poes hier is, na mij ;) , de baas over het stel en die deelt soms wel eens een tik uit, dat gebeurt nou eenmaal en daarmee wordt de rangorde steeds weer even duidelijk bepaald.
Door de katten uit elkaar te halen zullen ze nooit aan elkaar wennen.

Hier ook tips van Jackson Galaxy https://www.jacksongalaxy.com/blog/how- ... -two-cats/
https://www.jacksongalaxy.com/blog/the- ... cing-cats/

Sourire

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:14

Wat een fijne update! :D

zodiacje

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 08:13

Elcid bedankt voor je links ik zal ze bekijken

Sourire jaaa! Heel blij mee :o