Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:32

Ik wou zeker niet dit soort zaken in vraag gaan stellen. Ik vind alleen het bedrag te vaag en te hoog en dat vind ik wel gek. Voor de rest ga ik er van uit dat de situatie wel gewoon waar is en ontzettend schrijnend. Maar ik wil zeg maar liever de offerte van de vlucht even zien voor ik zou doneren...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:49

Je mag pb sturen. Ik heb ervaring met hond vliegen van en naar Australië.

Tip is om hier bij een dierenarts na te vragen wat nodig is. En misschien kan nvwa je ook verder helpen?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:00

Als iedereen is ff zijn negatieve reacties voor zich houd zodat het topic lopende blijft voor inhoudelijke reacties.
Wil je niet doneren? Prima daar hoeft de nadruk toch niet op dat is ieder voor zich.
Ik geloof zeker wel dat er vanzelf specificaties en meer info komen maar dat ze vast ergens moeten beginnen aangezien het erg snel moet gaan.
Twijfel je aan het verhaal, stel dan nette vragen of weet ik het wat maar bewaar ff overzicht joh.
Ik kan me dus echt ergeren aan zulke reacties.
Het is dat ik nog 4 dagen met precies 11 cent oo mijn rekening moet leven :') maar zodra ik kan doe ik een donatie.
Is het uiteindelijk mis? Is dat mijn keuze geweest.
Ik vind het een schrijnend verhaal en in triest en de hond (en aankomende baby) is het enige wat op dit moment houvast bied.
Iemand die depressief en dergelijke is kan ik ne dit goed van voorstellen dat ze absoluut de hond over wil hebben. Als ik nu zonder mijn dieren moest vertrekken hiero, zou ik hier nooit van genezen dat durf ik hardop gemeend te zeggen.
Dus ik snap de Dame in kwestie.

Weet ze al wat de baby word? Zoek op de lokale fb’s spulletjes etc (weggeefhoeken genoeg) en zo kun je tegenwoordig aan heel veel komen.
Mocht het in mijn regio zijn, stuur een pb.
Ik wil best voor deze Dame opstaan en ergens mee helpen.
Dit kan en mag niet zomaar allemaal zo zijn.
Dikke knuffel voor ts en enorm veel sterkte toegewenst :(:)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:16

Ik heb gedoneerd en hoop van harte dat die 5000,- veel te hoog is ingeschat zodat wat er overblijft gebruikt kan worden voor babyuitzet/spullen voor haar zelf.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:16

Ik heb wel een ledikant met matras en dekentjes e.d. stuur maar pb bij interesse

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:32

Resistance schreef:
Pipodipo schreef:
Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.

Godzijdank voor jou is het in Nederland allemaal zo goed geregeld.

Australie is geen derde wereld land volgens mij.

Dit is en blijft een bedeltopic, ondanks de wijzigingen in de eerste post. Daar wil ik een beetje voor waarschuwen omdat mensen zich vaak makkelijk mee laten slepen en dat zie je in dit topi ook weer gebeuren. Zoals ik eerder al zei, ik ken de persoon waar het om gaat niet en ik heb ook geen idee of er wel iets klopt van het verhaal. Het heeft dus niet zoveel zin om boos te worden op mij, ik wil alleen maar wat relativeren. Dat daar zo overgevoelig op wordt gereageerd, zegt vooral iets over degenen die dat doen.

Ethelate, ken jij dat meisje persoonlijk?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:34

Citaat:
Klopt, verhaal is door haar zelf zo geplaatst. Dit was ook het verhaal waarmee ze contact zocht met iedereen hier. Eerder durfde ze niet. Zij leeft op dit moment in een roes, van veilig zijn maar ook paniekaanvallen, nachtmerries en doodvermoeid. Ineens krijgt ze de mogelijkheid om ver weg te vluchten en slaat de paniek om de hond toe, haar enige vertrouwde steun op dit moment.

Ik ben inmiddels een hoop wijzer dankzij de berichten hier en privé, hartstikke bedankt daarvoor.
Heb meerdere bedrijven benaderd en er lopen meerdere dingen.
Een openbare oproep plaatsen wie er met de hond wil reizen is helaas niet mogelijk gezien de veiligheid.
Helaas zal hij er alles aan doen om wraak te nemen. We zijn dus zeer op onze hoede hiervoor.
Vandaar de link in mijn onderschrift, geen namen etc in dit topic.

Ik vraag mij wel af als alles zo dreigend is waarom zij haar verblijfplaats dan openbaar zet?
Is dat een foutje of is ze uit desbetreffende opvang al vertrokken?

*edit quote verkl**t
Laatst bijgewerkt door NoGo op 17-07-18 00:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:40

Ethelate schreef:
Super lief!

Ben zelf ook zo aangeslagen, snap ineens waarom ik geen reacties meer kreeg op mijn berichten, het niet meer aankwam.. zo’n sterke krachtige meid, zo gebroken..

Lijkt me dus wel..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:43

Maar dat zegt de titel ook al: 'Mijn vriendin'. Dat schrijf je niet over een onbekende.
Ik denk dat de kritische reacties best oké zijn, mits netjes. 5000 euro is nu eenmaal niet niks.
Ik hoop dat ze veilig in Nederland mag aankomen en hier ook de hulp krijgt die nodig is, want eenmaal hier begint het pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:07

Pipodipo schreef:
Resistance schreef:

Godzijdank voor jou is het in Nederland allemaal zo goed geregeld.

Australie is geen derde wereld land volgens mij.

Dit is en blijft een bedeltopic, ondanks de wijzigingen in de eerste post. Daar wil ik een beetje voor waarschuwen omdat mensen zich vaak makkelijk mee laten slepen en dat zie je in dit topi ook weer gebeuren. Zoals ik eerder al zei, ik ken de persoon waar het om gaat niet en ik heb ook geen idee of er wel iets klopt van het verhaal. Het heeft dus niet zoveel zin om boos te worden op mij, ik wil alleen maar wat relativeren. Dat daar zo overgevoelig op wordt gereageerd, zegt vooral iets over degenen die dat doen.

Ethelate, ken jij dat meisje persoonlijk?

Dat er "overgevoelig" op je bericht gereageerd wordt door meerdere mensen, zegt eerder iets over hoe jij je boodshap brengt. :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:37

Alleen maar goed dat er ook kritische mensen in een topic als dit zijn.

Ik wens de hoofdpersoon alle succes. Ik doneer echter nooit aan onbekenden op het internet. Ik heb op meerdere fora met heel betrokken forumleden meegemaakt dat goede mensen voor de gek werden gehouden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 02:17

Ik wil even benadrukken dat dieren vliegen van Australie niet vergeleken moet worden met Amerika.

KLM vliegt niet rechtstreeks naar Australie die vliegen met China Eastern of China Southern. Ik zal mijn hond dus nooit op een chineese airline zetten.

Emirates vliegt dieren en Cathay Pacific volgens mij ook maar die hebben restricties in de zomermaanden ivm temperatuur in Dubai etc.

Je kan dus elke airline afgaan en kijken of ze m vliegen maar ik zou persoonlijk jetpets benaderen.
Voor een stafford van 25kg (supply eigen crate) was een $4700 gequote volgens mij.

Edit: heeft ze verder helemaal geen geld in haar naam? Als je Australie verlaat kun je aanspraak maken op de superannuation (pensioen) en na 6 jaar moet daar zeker $20.000 in zitten. Je krijgt het pas als je echt het land uit bent maar wellicht kan ze met de bank in gesprek en de situatie uitleggen. Had ze geen creditcard, max je die even uit tot je het terug betaald? Het feit dat ze haar bankkaart fysiek niet heeft hoeft niets uit te maken. Ze kan nog steeds bij haar banking. Online of door naar de bank te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 03:56

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om de reacties omtrent doneren, het bedrag en de zwangerschap achterwege te laten. Dit topic mocht blijven staan omdat TS tips zocht om de hond te vervoeren. Gelieve ontopic te blijven. Alvast bedankt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 04:59

Ik las onderstaande op de site van Transavia
Reizen met stompneuzige dieren
Stompneuzige dieren zoals pugs, boxers, bulldog, Pekinese- en Perzische katten kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door hoge temperaturen en stress. Om hun welzijn te garanderen, mogen stompneuzige dieren daarom alleen worden vervoerd in de cabine.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 05:23

senna21 schreef:
Stompneuzige dieren zoals pugs, boxers, bulldog, Pekinese- en Perzische katten kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door hoge temperaturen en stress. Om hun welzijn te garanderen, mogen stompneuzige dieren daarom alleen worden vervoerd in de cabine.

Dat is niet relevant voor TS want Transavia vliegt niet in Australie. In Australie is geen enkel dier toegestaan in de cabine.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:49

Voor nu te laat, maar wel een goed advies voor de bokkers, zorg ervoor dat je hond altijd een geldige rabiës enting heeft en goed gechipt is. Dan voorkom je situaties zoals deze waar waarschijnlijk de rabiës ervoor zorgt dat de hond pas na 6 augustus mag vliegen. Ik heb net bij Emerates gekeken, prijzen van €800 en een maximale reisduur van 17 uur. Dat is tricky, Australië is vaak langer reizen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:18

mvdende schreef:
Voor nu te laat, maar wel een goed advies voor de bokkers, zorg ervoor dat je hond altijd een geldige rabiës enting heeft en goed gechipt is. Dan voorkom je situaties zoals deze waar waarschijnlijk de rabiës ervoor zorgt dat de hond pas na 6 augustus mag vliegen. Ik heb net bij Emerates gekeken, prijzen van €800 en een maximale reisduur van 17 uur. Dat is tricky, Australië is vaak langer reizen.

Vaak hebben die lange vluchten een overstap en verblijf op een dierenhotel. Dan duurt elke afzonderlijke vlucht niet langer dan 17u. Emirates vliegt vaak over Dubai als er een overstap is.
Maar die 800 Euro zal wel voor een hond als Ruimbagage zijn, meereizende met een passagier op dezelfde vlucht(en).
In deze situatie kan de hond niet meer met het baasje mee vliegen, die vliegt nl eerder.
Dus moet de hond met een vrachtvliegtuig; wat wss een stukje duurder is...

Oplossing is idd een persoon zoeken die met de hond wil reizen.
Ook wil ik aanraden om te kijken naar andere Europese bestemmingen waar mss wel rechtstreeks van Australië op gevlogen wordt. (En dus ook andere Europese passagiers die vanuit Australië willen terug vliegen met een hond)

Ik las eerder dat ze niet een oproep wil plaatsen ivm herkenning door de ex die dan evt wraak zal nemen op de hond? Maar is de Crowdfundings website waar het verhaal op staat dan ook geen risico?
En wat als je bvb Duitse passagiers oproept in het Duits om de hond mee te nemen naar een bestemming in Duitsland? (Neem aan dat de ex geen Duits kan lezen)

*edit* zie dat alleen Quantas rechtstreeks naar London vliegt sinds dit jaar. Dat is de enige rechtstreekse verbinding naar Europa op dit moment met passagiers vliegtuig.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:42

Nagini schreef:
senna21 schreef:

Dat is niet relevant voor TS want Transavia vliegt niet in Australie. In Australie is geen enkel dier toegestaan in de cabine.

Maar bijvoorbeeld Singapore Airlines die wel op Australië vliegt neemt ze ook niet meer mee omdat 50% van de stompneuzige dieren overlijdt.

Dat is niet voor niets en ik vind eigenlijk dat het welzijn van het dier voor zou moeten gaan. Dus dit is wel degelijk relevant.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:51

Is het niet slimmer dat iemand die ze kent, vanuit NL een retourtje Australië neemt? Eventueel met een korte vakantie? En op de terug reis de hond begeleid? Volgens mij ben je dan stukken goedkoper uit.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:55

Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van het verhaal. Het is zeer zeker triest, maar de dreiging en het gevaar haal ik er niet echt uit. Misschien komt dat ook, omdat ik in mijn werk veel van dit soort casussen voorbij zie komen.

Ik snap heel goed dat zij haar maatje bij zich wil houden, maar heeft ze nagedacht hoe het straks in NL het eruit gaat zien? Haar zus is al wat aan het regelen, maar daarna hoe gaat het dan. Er zal een uitkering komen want werken wil in het begin niet. Daarna moet er een baby verzorgd worden, een huis betaald enz. Een hond is dan wel een "dure" spaarpot.

De woning in Nl zal niet groot zijn en ik denk dat je vriendin het hoofd net boven water kan houden. Is het dat fair om een hond hiermee naartoe te slepen.

Ik zie het zo vaak, mensen diep in de schulden kinderen en huisdieren. Ik persoonlijk snap dat niet. Men loopt bijv bij de voedselbank kunnen niks maar wel een huisdier. Het geld wat een huisdier kost, kun je dan ook in je gezin steken. Ik snap dan niet dat mensen bewust voor een huisdier kiezen. En ik weet dat hier uitzonderingen over zijn, maar vraag me dat oprecht af.

Behalve zorgen dat de hond naar NL kan, zou ik toch zeer zeker nadenken of er niet iemand is die de hond daar blijvend wil opvangen.

Ik wens haar in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toe.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:33

egnie schreef:
Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van het verhaal. Het is zeer zeker triest, maar de dreiging en het gevaar haal ik er niet echt uit. Misschien komt dat ook, omdat ik in mijn werk veel van dit soort casussen voorbij zie komen.

Ik snap heel goed dat zij haar maatje bij zich wil houden, maar heeft ze nagedacht hoe het straks in NL het eruit gaat zien? Haar zus is al wat aan het regelen, maar daarna hoe gaat het dan. Er zal een uitkering komen want werken wil in het begin niet. Daarna moet er een baby verzorgd worden, een huis betaald enz. Een hond is dan wel een "dure" spaarpot.

De woning in Nl zal niet groot zijn en ik denk dat je vriendin het hoofd net boven water kan houden. Is het dat fair om een hond hiermee naartoe te slepen.

Ik zie het zo vaak, mensen diep in de schulden kinderen en huisdieren. Ik persoonlijk snap dat niet. Men loopt bijv bij de voedselbank kunnen niks maar wel een huisdier. Het geld wat een huisdier kost, kun je dan ook in je gezin steken. Ik snap dan niet dat mensen bewust voor een huisdier kiezen. En ik weet dat hier uitzonderingen over zijn, maar vraag me dat oprecht af.

Behalve zorgen dat de hond naar NL kan, zou ik toch zeer zeker nadenken of er niet iemand is die de hond daar blijvend wil opvangen.

Ms omdat een huisdier nou net dat ene stukje troost en liefde kan bieden in een moeilijke tijd
....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:45

girlyggirl schreef:
egnie schreef:

Ms omdat een huisdier nou net dat ene stukje troost en liefde kan bieden in een moeilijke tijd
....

Ik ben het ook met egnie eens. Een nuchtere, niet eens bot gebracht, mening.
Als iemand een gratis paard of voor weinig vraagt, staan we allemaal op onze achterste poten. Want hoe moet het als je paard ziek wordt. Je moet een potje hebben voor dierenarts en de hele mikmak.
Nu er een schrijnend verhaal over zwangerschap en enge ex bij komt, hoeft dit ineens niet?
Ondanks dat ze (vriendin en hond) veel 'liefde' voor elkaar kunnen hebben,is er toch echt geld nodig. En de aanstaande baby gaat genoeg kosten.
Kiezen of delen...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:43

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:57

Ik denk dat wij niet kunnen oordelen hoe belangrijk de hond is voor de persoon. De hond is blijkbaar haar enige houvast geweest en daarom zeer belangrijk voor haar. Als ik dit betrek op mijzelf dan zou ik ook er alles aan doen om mijn hond proberen bij mij te houden.
Ik heb vroeger ook een financieel slechtere tijd gehad en ben altijd mijn hond op 1 blijven zetten, overal is een oplossing voor.
Het is haar keuze om de hond mee te nemen en eventuele gevolgen te dragen, wij zijn niet verplicht om het hiermee eens te zijn en dus ook zeker niet verplicht om te doneren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:02

amies100 schreef:
Ik denk dat wij niet kunnen oordelen hoe belangrijk de hond is voor de persoon. De hond is blijkbaar haar enige houvast geweest en daarom zeer belangrijk voor haar. Als ik dit betrek op mijzelf dan zou ik ook er alles aan doen om mijn hond proberen bij mij te houden.
Ik heb vroeger ook een financieel slechtere tijd gehad en ben altijd mijn hond op 1 blijven zetten, overal is een oplossing voor.
Het is haar keuze om de hond mee te nemen en eventuele gevolgen te dragen, wij zijn niet verplicht om het hiermee eens te zijn en dus ook zeker niet verplicht om te doneren.

Was er bij u een kind onderweg?