Bull mastiff met HD. Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Bull mastiff met HD. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:05

Onze duitser is qua heupen heel slecht op de foto,maar klinisch heel goed.We hebben sportfoto's laten maken en schrokken dus ook van de uitslag want niemand zag er iets aan.Hij is nu 9 en nog altijd fit ,krijgt geen pijnstillers wel collageen en andere supplementen we hebben heel veel spieropbouw gedaan door idd aqua training.Maar we wisten het op tijd en hebben er op kunnen anticiperen.Dus een hond kan idd een slechte foto hebben en daarom niet slecht zijn.
Maar bij een hond die op leeftijd is en blijkbaar moeilijk met auto rijden heeft zou ik zelf ook niet heel veel doen behalve pijnvrij houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 19:02

We zijn net terug van de DA.

Ze was het met mij eens dat de carpodyl een boosdoener kan zijn, ook geeft ze aan dat er een buikgriep heerst onder de hondenpopulatie in deze regio die heel venijnig is.

We hebben nu andere pijnmedicatie mee, een maagbeschermer, een maagzuurremmer en een pil tegen de misselijkheid.

We kijken het dit weekend aah hoe het gaat en als het niet verbeterd dan gaan we terug.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:59

Super!
Ik hoop dat het aanslaat voor je grote lieve goedzak! <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 20:08

Dat hoop ik ook. We gaan het meemaken.

We hebben het ook over CBD olie en glucosamine gehad. Beide lijkt haar een goed idee ter ondersteuning.

We krijgen ook na het weekend een andere pijnmedicatie voor hem die maar 1x per 2 weken en daarna 1x per maand gegeven hoeft te worden. Ik weet even niet hoe het heet. Maar het heeft ook een andere werkzame stof als de carpodyl, in combinatie met de lage frequentie, moet dit zijn maag darmstelsel gaan ontzien en toch effect houden voor zijn heupen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:37

Hopelijk gaat het met deze pijnstillers beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:43

Dat is degene die ik noemde: trocoxil

Maar previcox en cimalgex zijn ook nog goede. Je leest namelkkk vaker dat de ene hond totaal niet reageerd of onvoldoende reageerd op het ene middel en op het andere wel. Stoffen worden toch anders afgebroken etc, ene lever, andere nieren etc.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:46

Nadeel is trouwens dat je niet kan “spelen”.
Ene dag bijv 3,5 ml, en met meer last 5 ml of halve pil, hele pil.
Enals trocoxil niet aanslaat moet je wel weken wachten tot je weer een andere nsaid mag starten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 20:59

Hannanas schreef:
Nadeel is trouwens dat je niet kan “spelen”.
Ene dag bijv 3,5 ml, en met meer last 5 ml of halve pil, hele pil.
Enals trocoxil niet aanslaat moet je wel weken wachten tot je weer een andere nsaid mag starten.

Ja. Dat is een nadeel ervan. Maargoed. Met de carpodyl moet er ook een spiegel opgebouwd worden. Maar dat werkt natuurlijk een stuk sneller dan een zeer langdurige pijnstiller als trocoxil.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:00

Volgensmij is de spiegel zeer snel opgebouwd, dat is geen probleem.
Ipv iedere dag een piek krijg je nu een piek die heel langzaam afloopt en voor een andere nsaid moet die piek weer laag zijn, iets wat weken duurt.

Ik hoop dat het doet waar het voor bedoeld is! Zoiets blijft bij iedere hond weer uitproberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:26

Als je nog iets wil ondersteunen met supplement
Ik kan groenlipmossel aanraden

Ik gebruik het nu als test voor mezelf ivm rotte knie met een gruwelijke bak artrose (twee jaar geleden was alles tweede graad en de buitenzijde graad 3 a 4 qua slijtage en ik wil niet weten hoe ver het inmiddels is weggesleten door al het gruis )
En ondanks dat ik er niets van verwachtte lijkt het echt heel veel te doen(knie gaat een stuk soepeler en doet een stuk minder pijn)

Ik kende het trouwens van de honden , niet vanuit humaan gebruik

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:45

https://t7fx3.app.goo.gl/LXDPkbMrZFyKkr9D9

Dit is de autodeken die wij hebben voor ons koekblik. Als de link het doet tenminste. Het is van zooplus de Kleinmetall bridge autodeken.

Ik hoop dat de nieuwe pijnstilling werkt, TS. Dat hij minder pijn heeft en toch meer eetlust/minder last van buik en darmen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:00

Britta31 schreef:
En cushing?

Ik heb je niet zien reageren op dit bericht, maar misschien heb ik er overheen gelezen? Zowel je omschrijving van de klachten als je foto's doen me sterk aan onze oude hond denken die dit ook had. Het beginnen met snaaien, de mentale gesteldheid, de dikke buik en het slechte bewegen door spierverlies, ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar het is allemaal zo herkenbaar. Als je dit balletje nog niet had opgegooid bij je dierenarts raad ik je aan dat zeker alsnog te doen.

Wij hebben ook eens een asielhond gehad die eigenlijk al op was toen we hem kregen (een andere dan de hond met cushing). Die leefde in eerste instantie wel op, maar uiteindelijk hebben we hem ook relatief snel (voor ons tenminste, de hond was stokoud) moeten laten gaan. Ik heb het ervaren als een moeilijke maar wel dankbare taak. Het idee dat hij tenminste niet in het asiel had hoeven sterven bood mij veel troost. Ik hoop dat jij toch nog een poos van je hond mag genieten. Beterschap en sterkte!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:48

Houd je ons op de hoogte ivm de CBD olie? Ik heb hier ook al aan gedacht voor onze hond.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:43

Ik zou ook foto’s laten maken van zijn heupen om de ernst van de situatie te bepalen en aan de hand daarvan een plan te trekken. Dit hoeft niet perse onder narcose als de hond rustig is. Ook zal ik zijn gebit goed na laten kijken, hier kunnen ze ook vaak vage klachten van krijgen. Verandering van NSAID’s heb je al gedaan zie ik, van langdurig gebruik kunnen ze ook maag/ darm gerelateerde klachten krijgen. Heb je er wel eens over nagedacht om hem op de RC Mobility of de RC gastro intestinal brok te zetten? Eventueel aanvullend met glucosamine. Maar de vraag is inderdaad maar net, hoe veel geld wil je aan hem uitgeven en wat wil je nog proberen. Succes in ieder geval.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 16:52

Hij krijgt normaal RC giant. Dat is speciaal voor grote honden en daarbij ook extra ondersteunend voor de gewrichten.

Hij krijgt nu tijdelijk de RC gastro intestinal om zijn darmen ook een beetje tot rust te krijgen.

Glucosamine ga ik halen voor hem.

We hebben een goede nacht gehad. Hij eet eindelijk weer gelukkig. Ook de medicatie gaat er goed in.

De ontlasting begind langzaam aan niet meer op water te lijken. Dat is ook fijn voor hem.

Even aankijken of dit door zet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:12

ik geef deze https://www.dukapet.com/dukapet-flexi als je zo'n 2kg emmer neemt kom jer er makkelijk een jaar mee toe.Ik geef het zelf aan meerdere honden en neem het zelf ook.
en dan geef ik deze https://www.ej.nl/paard/apotheek-verzor ... _1677.html deze er bij.Als je voor paarden koopt ben je voordeliger uit en de toediening voor honden is ongv.het zelfde. De trocoxil is vreselijk duur maar ook de moeite om even rond te kijken.Ik betaalde in eersel 100 euro voor 2 pillen bij een dan in belgie 75.Het vervelende is dat je daar een voorschrift voor nodig hebt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:40

Ik heb ook Glucosamine (van Primeval) gegeven maar vond dat echt heel duur voor een grote hond + CBD olie en andere supplementen dus ben daar mee gestopt en merk daarin eigenlijk geen verschil.

TS, ik heb de groenlipmossel van Synopet binnen en ga er vandaag mee beginnen. Als je wil dan wil ik je wel laten weten of het werkt bij die van mij of niet. Ik heb goede hoop maar het is toch altijd maar weer afwachten wat werkt en wat niet.

Ik zag hier nog iemand een opmerking maken dat als je hond niet van water houdt een aquatraining alleen maar stress oplevert. Dat is echt NIET waar. Ik heb Ridgebacks en die haten water, zodra het miezert buiten gaat de regenjas aan. Aquatrainer lopen ze zo in. Ja, de eerste keer vinden ze het raar als dat water omhoog komt maar daar zijn ze na 2 keer wel aan gewend en dat gaat gewoon zonder stress of angst. Overdrijven is ook een vak hoor.

Zie hier mijn vreselijk angstige gestresste honden die absoluut niet van water houden. :+
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:43

Synopet goede ervaringen mee!
Net als Sasha blend/trovet mobility (is hetzelfde).

Leuke foto nyki!
Voor een grote hond is glucosamine en chondroitine (voor erbij) goedkoper via glucosamine.com denk ik.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:57

Dat is fijn te horen Hannanas! Ik vond hun klantenservice ook echt top dus ik ben benieuwd :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 19:41

Hier gaat het goed. Hij heeft weer praatjes, gaat lekker mee uit en eet weer normaal. De ontlasting is ook weer bijna normaal. Hij komt weer aandacht halen en hij begind aanstalten te maken om weer te spelen. Hij kan echt een aanloop van soms wel een paar dagen hebben voordat hij echt heeft besloten dat hij wilt spelen. De mafkees :P haha.

Glucosamine.com ga ik eens kijken. Ik ben nu bezig met uitzoeken waar ik goede CBD olie kan krijgen.

Ik ben nog aan het wachten op de trocoxil. Die is nog niet binnen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:51

Peelie schreef:
Hier gaat het goed. Hij heeft weer praatjes, gaat lekker mee uit en eet weer normaal. De ontlasting is ook weer bijna normaal. Hij komt weer aandacht halen en hij begind aanstalten te maken om weer te spelen. Hij kan echt een aanloop van soms wel een paar dagen hebben voordat hij echt heeft besloten dat hij wilt spelen. De mafkees :P haha.

Glucosamine.com ga ik eens kijken. Ik ben nu bezig met uitzoeken waar ik goede CBD olie kan krijgen.

Dat heb ik al gezegd. Medihemp. Te bestellen bij cbdland.nl. Merken als Jacob Hooy ed kan je je geld net zo goed weg gooien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:18

Peelie schreef:

Wij hadden CBD olie van Den Hoek. Die hebben medihemp

Wat fijn om te horen dat het een stuk beter met hem gaat!

edit, ik drukte te snel op versturen.. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:21

Wil je alle medicatie tegelijk gaan geven? Wil je niet liever eerst kijken wat de medicatie per stuk doet voor hem?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:47

Peelie schreef:

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook de trocoxil besteld voor onze hond met inflammatory bowel disease. Nu lees ik dat dit dus NIET gegeven mag worden aan honden met gastro intestinale aandoeningen. Heeft jouw hond gewoon een gevoelig maagdarm stelsel of een ziekte? Even een puntje om rekening mee te houden dus.

Bron: http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 069279.pdf

Wij zitten zelf ook zo vreselijk te poedersuiker met chronische pijnstilling op dit moment. Wij zoeken even verder, zitten nu op de tramadol maar helpt niet genoeg. Gluco krijgt ze bij en helpt als een trein, maar haalt net niet het scherpe eraf.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:33

Geen enkele nsaid is in basis geschikt voor honden met maagdarm problemen.

Bij troxocil is het het nadeel dat je bij stop niet meteen stopt, spul zit in het lijf.