Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:33

Kat is niet van ts..

Na een korte variant gehoord te hebben van de reden waarom ze niks met een dierenarts zou kunnen begrijp ik nog steeds niet waarom ze de dierenambulance niet belt.

Of het beestje toch zelf naar een asiel/dierenarts brengt. Kan allemaal gewoon anoniem (ivm eigenaar) en kostenvrij.

Het asiel vindt ts overigens een zielige plek voor dieren. De kat kan dus schijnbaar beter lijden op straat en mogelijk sterven door verwaarlozing.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 17-06-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:39

lisem94 schreef:
Kat is niet van ts..

Nou, dan is het heel eenvoudig...
144

_/-\o_

7ofhearts

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:46

Een kat moet!! blijven eten, anders gaat hij zo wie zo dood.
Klinkt cru, maar mooier kan ik het niet maken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:11

lisem94 schreef:
K
Of het beestje toch zelf naar een asiel/dierenarts brengt. Kan allemaal gewoon anoniem (ivm eigenaar) en kostenvrij.
.

Het asiel neemt ook niet zomaar elke willekeurige kat gratis aan. Je betaalt afstandskosten als je kat daar achterlaat. Een asiel draait niet op water en lucht en moet toch ergens de kosten vandaan halen.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:15

Ik ben echt met een open mond dit topic aan het lezen. Hoe idioot is het dat je een kat hebt die misschien wel enorm aan het lijden is. Niet naar de dierenarts kan en wil brengen.

Breng hem dan naar het asiel, maar dat vind je zielig las ik al?

Nou ts dan zou ik m lekker langzaam dood laten gaan. Lijkt me een goed idee. :n

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:16

Sleeper schreef:
lisem94 schreef:
K
.

Het asiel neemt ook niet zomaar elke willekeurige kat gratis aan. Je betaalt afstandskosten als je kat daar achterlaat. Een asiel draait niet op water en lucht en moet toch ergens de kosten vandaan halen.

Maar de kat is niet van TS wat ik uit dit topic begrijp, dus die afstandskosten heeft ze niet.
Daarom begrijp ik het echt niet dat de kat niet naar het asiel gebracht wordt, omdat dat 'zielig' zou zijn :=

TS, ik heb geen pb gehad, dus ik ken de achtergrond niet, maar alsjeblieft bel het dierenasiel en laat de kat ophalen, daar verzorgen ze de kat en krijgt het de zorg die het nodig heeft, dat is niet zielig.. Niks doen wel.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:18

Quote verpest

Maar de kat is niet van TS wat ik uit dit topic begrijp, dus die afstandskosten heeft ze niet.
Daarom begrijp ik het echt niet dat de kat niet naar het asiel gebracht wordt, omdat dat 'zielig' zou zijn :=

Antwoord:
Dan verandert het verhaal helemaal. Het asiel neemt niet zomaar een kat van iemand aan die de eigenaar niet is. Zeker niet als de eigenaar wel bekend is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:20

Ik heb alles (voeding/144) proberen uit te leggen via PB aan TS maar zonder resultaat.
De Kat is idd niet van TS zelf maar van een buurtbewoner.

Ik werk zelf op de dierenambulance en heb wel eens met dit soort zaken te maken. Wij hebben dan altijd contact met de dierenpolitie die de zaak echt wel serieus neemt.

Dierenasiel is ook niet aan te raden in dit geval. Zoals Sleeper al zegt.

Het enige resultaat wat ik van TS via PB kreeg was dat ik respectloos ben en op moest tieven uit dit topic. :') Erg jammer en nog erger dat zo'n diertje daar weer de dupe van is.

Echter krijg ik wel een beetje het idee dat er daar meer aan de hand is dan alleen een zieke kat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:23

Sleeper schreef:
Quote verpest

Antwoord:
Dan verandert het verhaal helemaal. Het asiel neemt niet zomaar een kat van iemand aan die de eigenaar niet is. Zeker niet als de eigenaar wel bekend is.

Idd...in feite pleeg je diefstal als je dit doet en de kat heeft een eigenaar.
Leuk bij een heftige buren ruzie dat je als wraak de kat naar het asiel brengt en de eigenaar zo op enorme kosten jaagt.

Daarom werken wij bij de dierenambulance altijd met een 'heb ik een baas' bandje.
Blijft 2 weken om, pas daarna kan er gekeken worden of de kat in het asiel moet worden opgevangen.
Uitzonderingen zijn gewonde/zieke katten en soms hele jonge katten..maar dan gaat het altijd in overleg.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:24

Sleeper schreef:
Quote verpest

Antwoord:

Oh, de eigenaar is bekend.. Dat veranderd het inderdaad. Maar waar is de eigenaar dan in deze? Waarom neemt die de kat niet mee naar de dierenarts?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:28

Cowgirl schreef:
Ik heb alles (voeding/144) proberen uit te leggen via PB aan TS maar zonder resultaat.
De Kat is idd niet van TS zelf maar van een buurtbewoner.

Ik werk zelf op de dierenambulance en heb wel eens met dit soort zaken te maken. Wij hebben dan altijd contact met de dierenpolitie die de zaak echt wel serieus neemt.

Dierenasiel is ook niet aan te raden in dit geval. Zoals Sleeper al zegt.

Het enige resultaat wat ik van TS via PB kreeg was dat ik respectloos ben en op moest tieven uit dit topic. :') Erg jammer en nog erger dat zo'n diertje daar weer de dupe van is.

Echter krijg ik wel een beetje het idee dat er daar meer aan de hand is dan alleen een zieke kat.

Dan vraag ik me af of het wel echt de kat van een ander is...
Als dat zo is, dan stap je A. op betrefffende buurtgenoot af en bespreekt of er iets mogelijk is. of B. bel je de dierenpolitie. :+
Maar als je op je tenen getrapt bent, ja, dan ga je schelden.

Begin haast te denken dat dit weer zo'n groentesoep topic is...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:31

PureSG schreef:
Sleeper schreef:
Quote verpest

Antwoord:

Oh, de eigenaar is bekend.. Dat veranderd het inderdaad. Maar waar is de eigenaar dan in deze? Waarom neemt die de kat niet mee naar de dierenarts?

Laten we het zo zeggen: de eigenaren zijn geen dierenliefhebbers. Volgens TS gooien ze de kat gewoon naar buiten en haten de kinderen de kat.

Dus daarom is de enige goede optie: 144

Janine1990...ik hoop gewoon dat het een groentesoep verhaal is...scheelt weer een stukje dierenleed.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:32

In het asiel krijgt die arme kat tenminste de zorg die die nodig heeft... Arme beestje zo laten lijden, ga je schamen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:49

De poes is kennelijk WEL van TS. Zie maar eerdere topics van haar. Ze heeft dat beestje kennelijk al jaren terug gekregen.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1755517

En als ze haar eigen poes mee geeft aan de dierenambulance zonder herplaatsingskosten ed te betalen maakt ze zich ook strafbaar als het onder het mom gaat dat de poes is gevonden.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 17-06-18 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:50

Dan vang je die kat en bel je je dierenarts: "ik heb een kat gevonden en er is een probleem"...
Ik ben al tig keer naar mijn Da geweest met een gevonden/gedumpte kat. Soms komen ze terug mee (gedumpt) en heb ik dus een nieuwe kat of ze blijven daar en zij zoeken een oplossing (bv stichting voor straatkatten)...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:57

Bravura schreef:
De poes is kennelijk WEL van TS. Zie maar eerdere topics van haar. Ze heeft dat beestje kennelijk al jaren terug gekregen.

En als ze haar eigen poes mee geeft aan de dierenambulance zonder herplaatsingskosten ed te betalen maakt ze zich ook strafbaar als het onder het mom gaat dat de poes is gevonden.

Daarom tekenen mensen bij ons altijd een vindersverklaring. Onder het mom van 'ik bewer hierbij dat het niet mijn kat is' Als het uiteindelijk wel zo blijkt dan hangen ze :P

Maar als het echt blijkt dat het TS haar EIGEN kat is dan zou ik dat heel graag willen weten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:58

Idd lijkt Pokemon met de groentesoep wel :D

maar het is toch nog geen vakantieperiode....?

@ Cowgirl....qua leeftijd van de poes moet het kloppen dat ze eigenaar is, zoals ze eerder omschrijft
Laatst bijgewerkt door Bravura op 17-06-18 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:01

Voor eind examen scholieren wel :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:03

Bravura schreef:
Idd lijkt Pokemon met de groentesoep wel :D

maar het is toch nog geen vakantieperiode....?

Nou... Ik heb zelf volgende week tentamens en heb dan vakantie. Volgens mij zijn er zat kiddos die al vakantie hebben. Denk alleen al aan de geslaagde VMBO leerlingen! :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:13

Ik ga alvast groentesoep maken :+ Jammer dat Pokemon niet meer mee doet. Bracht wel leven in de brouwerij :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:22

Bravura schreef:
Ik ga alvast groentesoep maken :+ Jammer dat Pokemon niet meer mee doet. Bracht wel leven in de brouwerij :')

Breng je mij een kopje? :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:30

Bravura schreef:

Oké, als dit echt zo is verandert dit de zaak natuurlijk. Maar hoe weet je dat het toen ook niet zo was dat de kat bij hun binnen kwam lopen? Dat het 'naar buiten gooien van de kat' niet al zo lang duurt? (even advocaat van de duivel spelen hoor). Het is natuurlijk zielig als het beestje al zo lang geen liefde krijgt van z'n eigenaren, maar de kat lekker (?) buiten laten wandelen is niet per se dierenmishandeling, als ik me niet vergis. Het als eigenaar niet mee naar de dierenarts gaan als de kat ziek is wel.

We weten nu eenmaal niet wat de situatie is (en laat ik even duidelijk zijn: ik vind ook dat de kat op manier A of manier B sowieso bij de DA moet komen), dus veroordelen onder het mom van een ouder topic vind ik niet helemaal terecht.

Kat moet naar de DA. Of dit nu via dierenpolitie bellen is, of als eigenaar zelf met de kat naar de DA.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:58

Ik zou de Dierenambulance bellen ts.. dit is oprecht dieren mishandeling, je bent officieel strafbaar.

Optie 1: Als je 35€ hebt: ga naar de dierenarts, je bent oud en wijs genoeg.

Optie 2: bel de dierenambulance en sta haar af. Medische zorg en vervolgend verzorging in een asiel daar is je kat beter af dan haar nu zo te laten lijden. Niet eten en drinken is snel ziekmakend voor een kat.

Geeft ze over en heeft ze diarree?
Heb je al haar koorts opgenomen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:15

Onafhankelijk van wat voor situatie dan ook,die ken ik niet, een dier in dit geval een kat zou niet moeten lijden. Als de kat niet van TS is dan kan TS wel de verantwoordelijkheid nemen en de kat afgeven aan de dierenambulance zodat deze de nodige medische zorg kan krijgen. Dus even opzoeken wat het telefoonnummer van de dierenambulance is,de kat even vangen en de kat dan aan hun meegeven. Dit kan overigens ook als de kat bv van de ouders van TS is. De dierenambulance vangt namelijk ook zieke katten op straat om ze medische zorg te kunnen geven. Zit de kat bij mensen die de kat verwaarlozen dan de politie bellen.
Zo redt TS het dier wat anders onnodig zou lijden. Een dier bewust laten lijden zonder ingrijpen is inderdaad strafbaar. Er is geen enkele goede reden een kat bewust te laten lijden. Dus TS; doe je best, neem je verantwoordelijkheid om dit diertje te helpen en zorg dat dit diertje niet langer lijdt!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:52

Oke, omdat iedereen toch blijft doorgaan zal ik vertellen hoe het nu met de kat gaat.
First things first; iedereen zegt dat ze niet eet, maar dat heb ik nooit gezegd? In de openingspost staat ook duidelijk dat ze wel graag wil eten, het probleem is dat ze niet fijn slikt. Mijn vraag was hoe ik dat makkelijker kon maken voor haar. Ze eet dus WEL. Ik weet niet hoe jullie op het idee komen dat ze helemaal niet eet, dan zou ik haar natuurlijk, onder wat voor omstandigheden dan ook, meteen naar de dierenarts brengen want ik wil niet dat overlijd natuurlijk.

Ze slikt nu makkelijker, en heeft niet meer gekokhalsd. Ze is ook niet meer suffig. Regenwater neemt ze graag (zoals ik al zei in de openingspost) en we hebben nieuw, makkelijker voer voor haar gekocht. Ze is eerder te dik dan te dun op dit moment (maar niet overmatig te dik natuurlijk). Kat is niet van ons maar ik ga niet slecht over eigenaren praten in het openbaar, daarom zei ik dat mensen mij kunnen PB'en. Nou zijn sommige mensen erg disrespectvol in de Pb's, dus verwacht dan ook niet dat ik aardig terug ga doen, zeker nadat ik allemaal opmerkingen naar mijn hoofd krijg gegooid terwijl ze erg belangrijk voor me is. Anders had ik geen topic geopend, want dit zag ik ook wel aankomen, alleen niet zo heftig. Ik ga niet de dierenambulance bellen want ze blijft niet mijn kat, en ik ga niet tegen de eigenaren in werken. Als er ooit wat gebeurd zoals dat ze echt helemaal niet eet ofzoiets, zal ik dit wel doen. Ze komt al 4 jaar ofzoiets bij ons voor extra eten en aandacht, hier weten de eigenaren van af. Ik vind niet dat ik bij elk topic dit openbaar hoeft te gooien, dus in sommige topics van mij zal het lijken alsof het mijn kat is.

Er is niks om echte zorgen over te maken op dit moment. Ik hou van haar, ookal denken jullie dat het niet zo is. Mijn pb's staan nu ook niet meer open voor berichten gerelateerd aan dit topic, en dit was mijn laatste update in de topic om te laten weten dat er niet verder over gediscussieerd hoeft te worden. Jullie zullen misschien denken 'Maar dat kan je toch gewoon zeggen?', maar het is mijn keuze om dat niet te doen omdat niet elk topic ingewikkeld hoeft te worden.

Bedankt voor de sommige mensen in pb's die met respect me hebben geholpen, en ook bedankt naar de mensen in dit topic, omdat ik begrijp dat jullie goede bedoelingen hadden. :)
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 18-06-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt