Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dropneus95 schreef:Yoghurt!
Op advies van onze schaapherder geven wij de hond 1-3 eetlepels yoghurt. Wij vroegen of hij niet ontzettend last had van teken en toen vertelde hij dat hij yoghurt gaf en eigenlijk nooit last had. Het bloed wordt er zuur van en daar houden teken niet van.
Wij zijn dus ook yoghurt gaan geven en hebben nog geen enkele teek gevonden. Dat terwijl we echt heel veel in het bos en weiland hebben gelopen.
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb altijd Bravecto gebruikt, voor dat heel de commotie er rond begon.
Maar na wikken en wegen besloten het toch maar niet meer te doen, ondanks nooit bijwerkingen gehad te hebben.
Alles met pipets reageren de honden gevoelig op dus voorkom ik liever.
En Seresto ben ik momenteel naar aan het kijken, maar ben huiverig met het aan hebben in de kennel.. wil geen risico nemen dat ze achter de houder van de drinkbak blijven hangen.
Het knoflook en kwark gebeuren werkt hier niet jammer genoeg.
Voorkeur gaat uit naar een tablet/ pil om te geven.
Ceetje_bokt schreef:_Alarm_wlkp schreef:Ik heb altijd Bravecto gebruikt, voor dat heel de commotie er rond begon.
Maar na wikken en wegen besloten het toch maar niet meer te doen, ondanks nooit bijwerkingen gehad te hebben.
Alles met pipets reageren de honden gevoelig op dus voorkom ik liever.
En Seresto ben ik momenteel naar aan het kijken, maar ben huiverig met het aan hebben in de kennel.. wil geen risico nemen dat ze achter de houder van de drinkbak blijven hangen.
Het knoflook en kwark gebeuren werkt hier niet jammer genoeg.
Voorkeur gaat uit naar een tablet/ pil om te geven.
Als er al problemen ontstonden door bravecto was dat meestal bij de tweede pil, mijn ervaring met bravecto is dat het veel langer beschermt dan 3 maanden. Wij geven ze in mei een tablet en dat is het. Vorig jaar een pil voor een zwaardere hond in tweeen gedeeld en dat aan de honden gegeven. Dat scheelt veel geld, maar ja de da deed dit alleen omdat ze geen pillen voor lichtere honden had. Daarnaast is de hysterie groot op de sociale media, ja het is troep, maar ik red het niet met knoflook en lavendel.
Maartje1990 schreef:_classic schreef:Ik heb vandaag ook wel 10 kruipende teken van de hond geplukt. Ik las hier dat de teken door de seresto band bij sommigen wat versuft zijn, maar die ik van mijn hond haalde waren alles behalve versuft
Heb je wel de juiste gewicht gekocht? Niet te los etx?
KarmaChansy schreef:het blijft vaak toch kiezen tussen verschillende kwadenwaar ik woon bv Göteborg is bv TBE een verhoogd risico (voor de mens) dus ik heb mijn prikken gehaald ik heb het gif liever niet in mijn lijf maar dit is nog altijd beter als de ziekte
in nederland komt deze ziekte gelukkig niet voor https://www.fasting.nu/sites/default/fi ... n_2018.pdf
Daarom hebben mijn honden ook de bandjes, hoog risico gebied ik wil het risico niet nemen.