Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JesdaJinn schreef:Wat gaaf! Nu heb ik echt helemaal zin om mee te gaan doen!
Ik heb straks (om half 5) een afspraak voor een nieuwe harnas.
Mijn oog is gevallen op deze:
https://www.runwithpride.nl/Sleddog-Pro-harnas
Ik laat me wel informeren of die goed is waar ik hem voor wil gebruiken
beatje schreef:Maar daar gaat het vaak fout ,mensen laten zich wel voortrekken op de step ipv regelmatig mee steppen.
Er zit namelijk een verschil tussen trekken aan de lijn zoals in de canicros of het trekken muschen van een voertuig.Het maakt wel degelijk verschil wat voor hond je er voor zet als je echt wilt dat ze trekken.
Er is natuurlijk niet voor niks ooit een verbod gekomen op het laten trekken van honden.Daar dienen de ontheffingen ook voor.Het is jammer dat mensen dan eigenwijs zijn en toch hun hond stuk maken met de mijne kan het wel.
Steppen is best heel goed voor je conditie het was in het begin ook veel zwaarder als ik dacht
KarmaChansy schreef:JesdaJinn schreef:Wat gaaf! Nu heb ik echt helemaal zin om mee te gaan doen!
Ik heb straks (om half 5) een afspraak voor een nieuwe harnas.
Mijn oog is gevallen op deze:
https://www.runwithpride.nl/Sleddog-Pro-harnas
Ik laat me wel informeren of die goed is waar ik hem voor wil gebruiken
deze heb ik ook voor karmafijn merk en fijn beginner harnes
hij is te groot voor bikejöring maar voor de eerste keer weightpulling werkte hij prima totdat ik haar nieuwe harnes kreeg![]()
[ [url=m/vBdJ4p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Video ]
liekensancho schreef:@florenc, ik ben lang en niet een van de lichtsten maar volgens diverse verkopers moest dat totaal geen probleem geven. Ik lees inderdaad bij de nieuwere modellen de treeplank verhogen of verlagen maar die zat bij mij op 1 stand vast (?). Ik spreek over aantal jaar geleden, misschien was dat bij die eerste modellen nog niet (?). Ik heb geprobeerd er nog een foto van te vinden maar helaas niet. zo verstelbare zou misschien optie zijn ...
beatje schreef:Maar daar gaat het vaak fout ,mensen laten zich wel voortrekken op de step ipv regelmatig mee steppen.
Er zit namelijk een verschil tussen trekken aan de lijn zoals in de canicros of het trekken muschen van een voertuig.Het maakt wel degelijk verschil wat voor hond je er voor zet als je echt wilt dat ze trekken.
Er is natuurlijk niet voor niks ooit een verbod gekomen op het laten trekken van honden.Daar dienen de ontheffingen ook voor.Het is jammer dat mensen dan eigenwijs zijn en toch hun hond stuk maken met de mijne kan het wel.
Steppen is best heel goed voor je conditie het was in het begin ook veel zwaarder als ik dacht
dierenfan schreef:Het is na lang koud opeens erg warm! Let op dat de vacht van de honden nog niet aangepast is. Net zoals 20 graden voor ons nu heel warm is, is dat voor honden ook!!
Leuk dat zoveel mensen enthousiast zijn of worden over deze sport maar aub doe geen domme dingen!!! Er zijn meerdere honden (in de loop van de jaren he) die door over verhitting schade hebben op gelopen of zelfs overleden zijn door verkeerde inschatting van hun baas!!
Er voor lopen en trekken is heellll anders dan er naast draven. Vergt naast meer inspanning lichamelijk maar ook geestelijk veel meer omdat hun in een heel andere situatie lopen dan er naast (zien baas niet, commando's op volgen komt heel nauw, enz) dus zijn veel meer bezig met alles.
Zeker onervaren honden boven de 10 graden niets doen qua deze sport! Zeker okk niets doen met fanatieke honden. Gewoon geen risico's nemen en al helemaal niet verwachten dat alleen honden van anderen oververhitten. Je hond zal het maar niet overleven.....
Eilish schreef:Het is dan misschien wel verwarrend voor mensen dat het topic over zowel voor als naast de step gaat.