Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

poes schreef:Kunnen onwetende mensen stoppen met zeggen dat ze gehoord hebben wat misschien werkt?
Streng toespreken, straffen, alsnog buiten zetten, neus erdoor halen: dit helpt bij een kat NIET, integendeel.
poes schreef:Kunnen onwetende mensen stoppen met zeggen dat ze gehoord hebben wat misschien werkt?
Streng toespreken, straffen, alsnog buiten zetten, neus erdoor halen: dit helpt bij een kat NIET, integendeel.
Poekkie schreef:. Plasproblemenbij katten zijn niet zo eenvoudig. Het zijn haast altijd uitingen van pijn, stress, frustratie of angst. Daar helpt streng toespreken en buiten zetten echt niet bij.Nou, streng toespreken en desnoods 5 min buiten zetten helpt echt wel bij een kat hoor. Altijd katten gehad en nog geen enkele die het niet Begreep. Wel nooit dit probleem gehad met dit soort 'plasproblemen'
GDG schreef:poes schreef:Kunnen onwetende mensen stoppen met zeggen dat ze gehoord hebben wat misschien werkt?
Nou inderdaad zeg, bah.
En TS moet gewoon haar spullen opruimen, ze weet al heel lang dat die kat haar spullen onderplast dus gewoon slordig dat ze haar cameratas laat staan.
justdiesel schreef:Heeft die kat geen blaasgruis?
Ik kan me serieus niet voorstellen dat een kat het doet omdat die een hekel aan iemand zou hebben....
Of je hebt een of ander parfum waar die kat niet van houd
Resultaat: hond verstopt gewoon waar hij plast of poept, uit angst er nog eens ingeduwd te worden. Maar no way dat die hond daar zindelijk van geworden is. We hebben onze pup sinds september, beestje in nu een jaar oud, en heeft in totaal iets van een vijftal ongelukjes gehad bij ons, en het laatste dateert van oktober, allemaal door positieve bekrachtiging en heeeeel vaak uitlaten, en hoogstens een 'nee! + buitenzetten' als ik hem eens betrapte om binnen een plasje te doen.
wel zou ik willen vragen om nu hierover te stoppen, de boodschap is duidelijk en ik denk niet dat de ts er nog veel aan zal hebben.
maar goed dat meningen verschillen
als alle opties van kattenbak, medisch probleem en betere leefomstandigheden zijn uitgeput, dan zal dit in elk geval wel mijn aanpak zijn. Voor mij zijn de reacties die neerkomen op 'doe de kat maar weg' dan weer eerder '''Barbaars'. Nogmaals, ieder zijn mening