Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femia schreef:Een fijne hond voor de situatie die je schetst is de Old English Mastiff. Gemoedelijk, kan zijn eigen gang gaan, let op rustige manier op wie wel en niet welkom zijn. Waaksheid hoef je ze niet te leren. Ze doen dit van nature. ‘Nachts zijn ze heel alert en kun je het waken rustig aan ze overlaten
tones schreef:Wij hebben een rottweiler als erfhond, uren ligt ze voor de staldeur de oprit af te kijken wat er allemaal over de weg langs komt.
Als ze je eenmaal kent is ze je beste vriendin, bij vreemden wacht ze eerst onze reactie af.
1 pakketbezorger speelt altijd even met haar, de anderen mieteren de pakjes vanuit de auto op de stoep of in de heg.
Ikke89 schreef:Heb je al eens aan de Wetterhoun gedacht? Gefokt als erfhond, waaks maar met een vriendelijk karakter.
Daenerys schreef:Een Boerboel? Waakhond bij uitstek, maar vriendelijk naar bekenden.
Kennissen van ons hebben er een op hun erf (spring- en handelsstal) lopen, dat is echt een fantastisch dier. Heel waaks en terughoudend naar onbekenden, maar als hij je kent is het je beste vriend.
Hier een duidelijke omschrijving van de Boerboel:
http://www.immermoed.com/services-view/ ... -boerboel/
GMekkes schreef:Persoonlijk zou ik het erf beveiligen met een goede opritverklikker in combi met camerabewaking.
Ik vind een erf hond eigenlijk maar een beetje zielig om eerlijk te zijn.
Voor de gezelligheid zou ik dan op zoek gaan naar een lieve rustige hond(en).
Zelf ontvangen wij dagelijks bezoek waaronder veel kinderen met ASS en ik ben blij dat mijn honden niet waaks over komen. Voor veel mensen is het al spannend genoeg zonder dat er geblaft wordt.