2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:25

Nou ja.. eens een hele documentaire gezien waarin allemaal buitenkatten wekenlang gevolgd zijn dmv een zender. Daarin werd dat grondig uitgelegd maar zal wel niet kloppen dan want ik heb geen buitenkatten dus weet er niets van.

Ik weet wél dat het enorm kan schelen per kat een of ze gecastreerd zijn.

Ik vind het nog steeds geen verkeerde aktie van ts en de eigenaren gelukkig ook niet
Laatst bijgewerkt door IMJ op 16-03-18 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:28

Fijn dat ze weer thuis zijn..

Ik zou alleen not amused zijn als dat bij mijn kat zou gebeuren, die kan ook rustig 5 uur op 1 plek zitten ook in de regen en zonder bandje, maar hij weet de weg prima terug, hij denkt alleen dat ik elke keer dezelfde ronde met de hond loop en dan gezellig met ons mee terug kan lopen

olijf

Re: 2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:38

Pff wat een heisa om niets weer.
Ts loopt daar regelmatig haar rondje, nu komt ze twee katten tegen die ze niet eerder gezien heeft op een plek waar geen huizen zijn. Ik had precies hetzelfde gedaan.
Helemaal omdat ze meteen naar haar toekwamen en ze ze heel makkelijk kon pakken.
Vaak zijn dat toch de wat goedgelovigere dieren die idd platgereden worden of gepakt door een hond.
Ze staat heus niet in haar woonwijk voor de deur katten weg te graaien. En ze heeft verdorie nog voor een kattenbak en voer gezorgd...
Super gedaan TS!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:49

Top TS dat je ze meegenomen heb. Als het mijn katten waren geweest was ik er super blij mee geweest of het nu binnen of buiten katten waren. Zeker zoals je het opgelost heb. +:)+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:51

Als je bang bent dat je kat wordt mee genomen, op gesloten, aangereden of whatever, moet je je dier binnenhouden.

Goed gedaan hoor TS.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:52

IMJ schreef:
Nou ja.. eens een hele documentaire gezien waarin allemaal buitenkatten wekenlang gevolgd zijn dmv een zender. Daarin werd dat grondig uitgelegd maar zal wel niet kloppen dan want ik heb geen buitenkatten dus weet er niets van.

Ik weet wél dat het enorm kan schelen per kat een of ze gecastreerd zijn.

Ik vind het nog steeds geen verkeerde aktie van ts en de eigenaren gelukkig ook niet

Nou ja dan ben ik gek, maar al mijn buiten katten (zo’n 30) zijn toch echt wel eens een nachtje weggebleven. En die waren allemaal gecastreerd. :D Ook in mijn kennissenkring hoor ik dat toch regelmatig. Evenals van de instanties als asiels en dierenambulance, vaak komen katten en dag erna wel weer thuis.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:56

Heeft iedereen zijn punt gemaakt ? :D
De poezen zijn veilig thuis. Eigenaar was blij, de TS heeft vannacht kunnen slapen i.p.v. wakker liggen met een naar gevoel.
Eind goed, al goed...einde topic :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:58

Diablo schreef:
Als je bang bent dat je kat wordt mee genomen, op gesloten, aangereden of whatever, moet je je dier binnenhouden.

Goed gedaan hoor TS.

Helemaal mee eens!

Je ziet nu maar weer, mensen waren ze kwijt.
Goed gehandeld TS. Toppie!

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:06

olijf schreef:
Pff wat een heisa om niets weer.
Ts loopt daar regelmatig haar rondje, nu komt ze twee katten tegen die ze niet eerder gezien heeft op een plek waar geen huizen zijn. Ik had precies hetzelfde gedaan.
Helemaal omdat ze meteen naar haar toekwamen en ze ze heel makkelijk kon pakken.
Vaak zijn dat toch de wat goedgelovigere dieren die idd platgereden worden of gepakt door een hond.
Ze staat heus niet in haar woonwijk voor de deur katten weg te graaien. En ze heeft verdorie nog voor een kattenbak en voer gezorgd...
Super gedaan TS!

Precies dit.

Heel goed gedaan TS!
Jammer dat je om je goede actie toch weer afgezeken wordt... Hopelijk blijf je op dezelfde manier doorgaan en trek je je niets aan van de overdreven commentaren hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:57

Super tof gedaan!!! Heb mijn raskat ooit eens lopen zoeken. Oh wat was ik blij dat ik via via foto kreeg van mijn kat bij mensen in mijn straat in huis!! Ze was zelf daar binnen komen wandelen (was door stroom omheining thuis geglipt)

Ik gauw naar die mensen met dat ik te horen kreeg dat mijn kat bij hun binnen was. Uhm nee, was hun kat niet dus hadden ze buiten gezet na het maken van een foto. Hun goed recht natuurlijk maar ik baalde flink. Gelukkig bleek ze bij controle nog bij hun achterdeur te zitten pfff.
Was overigens langhaar main coon x ragdoll dus duidelijk aparte kat en had zelfs bandje om met 3 telefoon nummers...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:24

Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg in dubio stond wat te doen. En wat je doet is toch nooit goed. Doe je niks, zeuren mensen, doe je wel wat, zeuren mensen ook. Je neemt een beslissing en dit is heel goed uitgepakt.

Fijn dat de mensen de chippen geregistreerd hadden en te traceren waren. Daarom heb ik gister onze oudere opvang kat ook laten chippen. Onze jonge kat was al gedaan. Ik hoop juist dat als iemand ze vindt, of als er wat met ze gebeurt, wij dat horen en iig weten waar ze zijn of wat ermee gebeurt is.

Die van 7 maanden komt nog alleen aan lijntje buiten, moet nog veel leren en geholpen worden en de rooie komt wel buiten, maar die blijft erg dichtbij en luistert ondanks dat hij dus een herplaatser is heel goed naar zijn naam en komt als je roept. Hier dan een strookje bos achter de tuin en geen drukke weg, dus dat scheelt wel. Aan een drukke straat of weg, zou ik echt niet durven.

Goed gedaan ts en fijn dat ze samen thuis zijn nu. Hopelijk houden ze de katten even langere tijd in huis.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 17:31

Superpony bedankt voor de positieve reactie
(net als gelukkig veel anderen :) )

Je kan het inderdaad nooit voor iedereen goed doen. Stel nou dat ik ze niet meenam en vanochtend eentje dood aantrof had ik me daar echt verschrikkelijk over gevoeld en hadden al die mensen die nu roepen lekker laten lopen heel anders gereageerd haha.

Ik snap jullie punt heel goed, niet zomaar een kat meenemen en geloof me ik heb dit nooit eerder gedaan. Maar een hond/kat naast zo’n snelle weg die zonder na te denken oversteekt en daar al 3 uur zit.. tja denk dat een ieder zich er heel raar bij had gevoeld.

Katten zijn terecht ik ben blij, belangrijkste is dat de katten veilig zijn en de baasjes daarbij ook erg blij waren.

Snap jullie punt maar heb dat nu wel genoeg gehoord. Dit topic kan nu wel gesloten worden.
Super bedankt nogmaals voor de snelle meedenkende bokkers! Had heel veel aan jullie in deze rare situatie :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:33

Je hebt prima gehandeld hoor!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:39

Toppie hoe je gehandeld hebt...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:54

LufPony schreef:
Oké, bedankt voor jullie tips. Ik heb ze nu thuis zitten.. of dit nou een slimme zet is weet ik ook niet.. ik liep naar de plek en riep ze. Ze kwamen meteen. Wel raar dat ze rond 7 daar zaten en nu rond 10 uur nog. (Duurde even voor ik een goede kattenmand kon vinden)

Heb ze nu op een kamer zitten maar geen idee wat verder te doen.. alle meldpunten zijn niet bereikbaar hier in de buurt

Goed dat je ze mee genomen hebt, Maine Coon's worden niet vaak als buitenkatten gehouden. En dat je ze tegen kwam op een afgelegen plek, en een plek waar je regelmatig komt en ze nog nooit gezien hebt vind ik ook een goede reden om ze mee te nemen.

Dankzij jou weer veilig thuis. +:)+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:01

Mijn Coon is wel een binnen/tuinkat en zou heel heel blij zijn dat iemand de mijne op zou vangen, snap dat daar verschillend tegen aan gekeken wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:16

Mochten mijn katten ooit per ongeluk buiten belanden, hoop ik dat ze iemand als jij tegen komen. +:)+ super gehandeld.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:42

Anoniem schreef:
Mochten mijn katten ooit per ongeluk buiten belanden, hoop ik dat ze iemand als jij tegen komen. +:)+ super gehandeld.

Ik ook!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 22:57

Bedankt! :) :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:38

Als mijn kat langs de weg zit en je kan haar zo pakken, dan is er iets goed mis.
Gelukkig bestaan er mensen zoals jij <3