vreemd gedrag kat... meedenkers gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 16:57

Even een update :D
Bloed controles zij nu 2x gedaan en schildklier waarden zijn nu heel mooi.
Nierwaarden wel hetzelfde gebleven, dus hij krijgt nu hills k/d en verder alleen vers vlees.

Gedrag is erg verbeterd, maar bepaalde dingen blijven.
Het soms niet herkennen in zijn omgeving op opeens heel erg schrikke n als een van de katten voorbij loopt waardoor hij dan gaat sissen blazen.
Maar omdat hij het nu zo vaak doet is Gustav er aan gewend geraakt en hij negeert het volledig. Wacht een minuut en gaat daarna bij Cookie liggen en hem wassen :')
Verdenking is toch iets van dementie of wellicht iets schade door de hele hoge bloeddruk die hij heeft gehad door het schildklier gedoe.
Maargoed... hij speelt, eet en drinkt goed, verzorgd zichzelf weer goed en komt vrolijk over... hij is ook weer op zijn oude gewicht.
Dus de kronkel af en toe nemen we maar op de koop toe :')

Als we weg zijn doen we ze voor de zekerheid niet bij elkaar. De katten weten het zelf al. Als Cookie in de ochtend zijn pilletje heeft gehad lopen ze automatisch naar hij eigen "deel" van het huis. We zijn nooit heel lang weg dus dat scheelt.
Alleen voor vakanties moet ik even een interne oppas regelen :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:10

c_alsemgeest schreef:
Even een update :D
Bloed controles zij nu 2x gedaan en schildklier waarden zijn nu heel mooi.
Nierwaarden wel hetzelfde gebleven, dus hij krijgt nu hills k/d en verder alleen vers vlees.

Gedrag is erg verbeterd, maar bepaalde dingen blijven.
Het soms niet herkennen in zijn omgeving op opeens heel erg schrikke n als een van de katten voorbij loopt waardoor hij dan gaat sissen blazen.
Maar omdat hij het nu zo vaak doet is Gustav er aan gewend geraakt en hij negeert het volledig. Wacht een minuut en gaat daarna bij Cookie liggen en hem wassen :')
Verdenking is toch iets van dementie of wellicht iets schade door de hele hoge bloeddruk die hij heeft gehad door het schildklier gedoe.
Maargoed... hij speelt, eet en drinkt goed, verzorgd zichzelf weer goed en komt vrolijk over... hij is ook weer op zijn oude gewicht.
Dus de kronkel af en toe nemen we maar op de koop toe :')

Als we weg zijn doen we ze voor de zekerheid niet bij elkaar. De katten weten het zelf al. Als Cookie in de ochtend zijn pilletje heeft gehad lopen ze automatisch naar hij eigen "deel" van het huis. We zijn nooit heel lang weg dus dat scheelt.
Alleen voor vakanties moet ik even een interne oppas regelen :')

<3

c_alsemgeest

Re: vreemd gedrag kat... meedenkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 22:27

Ja ben wel blij met het aanpassings vermogen van herr Gustav :D
Daardoor zijn er helemaal geen vecht incidenten meer geweest. Puur omdat hij nu denk ik weet dat Cookie niey helemaal 100 meer is :')
Het gebeurt ook niet heel vaak meer... een keer per week ongeveer. Het blijft ook bij heel kort blazen of grommen van zijn kant. Een seconde later doet die alsof er niks aan de hand is.
Ook nog uitvoerig overlegd met mijn DA en utrecht, want wilde zeker weten dat het niet vanuit pijn is.
Maar aan alle tekenen, verdere gezondheid en zijn houding is af te lezen dat hij gewoon schrikt omdat hij ze heel kort niet lijkt te herkennen ofzo.
Ogen hebben we ook na laten kijken trouwens... daar was niks mis mee.

Walkure

Re: vreemd gedrag kat... meedenkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:56

Ik weet niet of het al genoemd is maar heb je al contact opgenomen met een kattengedragstherapeut?

Er kan natuurlijk van alles zijn, een verandering in de thuissituatie? Een verandering in de hormoonhuishouding? Maar dat kunnen wij allemaal niet zien en zo'n gedragstherapeut weet zoveel meer imho..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 23:01

Esirene schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is maar heb je al contact opgenomen met een kattengedragstherapeut?

Er kan natuurlijk van alles zijn, een verandering in de thuissituatie? Een verandering in de hormoonhuishouding? Maar dat kunnen wij allemaal niet zien en zo'n gedragstherapeut weet zoveel meer imho..

Lees de OP en de rest van de posts even zou ik zeggen ;) :D
GT was er vanaf het begin al bij betrokken en we hebben de oorzaak inmiddels gevonden.
Wel is er wat rest-dakschade bij Cookie. :+