Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:52

De hond continu in een situatie brengen waar hij niet mee om kan gaan, is niet juist. En al helemaal niet om hem daar dan voor te gaan straffen.

De hond moet dus nu niet bij ts thuis komen. Of de hond blijft thuis of je spreekt ergens anders af dan in het huis van te, is mijn advies.

Als het hier gaat om jachtgedrag dan kun je het afleren tot volledige betrouwbaarheid wel vergeten.
Als het meer onwennig/speels is valt er wel wat te trainen. Dat lijkt me dan aan vriendlief en niet aan ts, en niet met de dieren van ts als proefkonijn.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 00:07

De hond is 7 jaar.
Dit ras is een bonk spieren.
Bij hem afspreken had ik ook al bedacht.
Denk dat de beste oplossing is dat de hond niet meer bij mij komt, mijn vriend alleen.
Ik wil hier zeker nog wel in investeren, relatie opgeven doe ik niet zomaar in deze situatie.
Ik zie mijn vriend morgen, dan gaan we het er over hebben.
Misschien heeft hij ondertussen een goede oplossing.
Moet ook nog even vermelden dat mijn vriend 5 ploegen werkt, dus hij heeft, in mijn ogen tijd genoeg voor zijn hond.
Ik werk zelf ook in ploegen, dus zie hem ook niet iedere dag.

Maartje1990

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:43

En ik vind het nu wel bijzonder dat jij nu gaat bepalen hoe/op welke manier jouw vriend zijn hond wel/niet mag corrigeren.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 02:15

Waar staat dat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 02:19

sabine1979 schreef:
Waar staat dat?

Meteen in je OP en dan nog een paar keer. Je vriend wilt bij ZIJN hond een schokhalsband gebruiken. Hiu wilt zijn hond niet thuis laten, wat ik snap, dus zoekt een oplossing. Maar vervolgens is dat voor mevrouw niet goed genoeg? Wat wil je dan?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 02:36

Maartje1990 schreef:
sabine1979 schreef:
Waar staat dat?

Meteen in je OP en dan nog een paar keer. Je vriend wilt bij ZIJN hond een schokhalsband gebruiken. Hiu wilt zijn hond niet thuis laten, wat ik snap, dus zoekt een oplossing. Maar vervolgens is dat voor mevrouw niet goed genoeg? Wat wil je dan?

Ga je lekker? Spreek je “in het echt” ook zo tegen mensen?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 05:24

Ik wil niet dat de hond zo'n band om moet.
Mochten we niet tot een oplossing komen, dan is het helaas niet anders dat hij het huis niet in kan.
Ik heb wel goede hoop dat we er iets op gaan vinden, heb goede tips gehad hier

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:04

En je punt met "1 bonk spieren" is??
Dat hij de band dan niet zal voelen? En het daardoor niet zal werken?
Dan hoef je er toch niet mee in te zitten dat hij hem om doet? Als de hond het toch niet zal voelen volgens jou, doet het toch niks?

Bovendien, deze banden zijn net uitgevonden om de zwaardere kalibers van honden af te richten... Het zijn net de spieren die zorgen voor de reactie bij de hond, de prikkel gaat de spier in namelijk en prikkelt zo de hond waardoor die weer even zijn aandacht focust op datgene wat wel mag/moet!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 08:08

Little_Gift schreef:
Dan hoef je er toch niet mee in te zitten dat hij hem om doet? Als de hond het toch niet zal voelen volgens jou, doet het toch niks?

Bovendien, deze banden zijn net uitgevonden om de zwaardere kalibers van honden af te richten... Het zijn net de spieren die zorgen voor de reactie bij de hond, de prikkel gaat de spier in namelijk en prikkelt zo de hond waardoor die weer even zijn aandacht focust op datgene wat wel mag/moet!

Je blijft aan de gang!!
Nog 1 keer: ik wil de hond geen stroomband omdoen!!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:11

onze hond raakte okk erg geobsedeerd door mijn konijnen en katten.
enige wat je 1000x mag doen is focus aandacht van je hond vragen met wat lekkers elke x als hij sec. naar jou kijkt belonen en steeds iets langer. dat steeds uitbreiden dat je dit naast de vogels kan doen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:13

Little_Gift schreef:

Joh verkoop je ze of zo?
TS heeft inmiddels vaak genoeg aan gegeven dat ze die dingen niet wil gebruiken.
Iets waar ik persoonlijk alleen maar blij om kan zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:49

sabine1979 schreef:
Little_Gift schreef:

Je blijft aan de gang!!

Maar het is toch zijn hond en niet jouw hond?!

Dit is dus precies wat ik bedoel

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:52

Ik denk dat TS bedoelt met de hond is 1 bonk spieren dat het geen watje is en dat er goed nagedacht moet worden over hoe dit opgelost gaat worden. Het hoeft niet direct negatief te zijn zo'n opmerking.
Vind het wel netjes om niet direct naar een oplossing te grijpen die heel makkelijk verkrijgbaar is maar niet de fijnste voor de hond, als allerlaatste redmiddel is het iets om te overdenken maar zeker niet om direct naar te grijpen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:38

Maartje1990 schreef:
sabine1979 schreef:
Waar staat dat?

Nou eerlijk gezegd vind ik dat alleen maar te prijzen in ts, niet alleen is een schokband imo sowieso not done, vriendlief heeft dan blijkbaar geen idee welk ras hij heeft. Als je een hond die hard is op pijn, wil gaan straffen met pijn dan kun je wel eens iets triggeren waar je niet echt op zit te wachten.
Ik zou ook geen schokband tolereren in mijn huis. Wat vriend buiten het huis van ts doet, ja dat is idd zijn eigen keuze.

Het eerdere advies van belonen als de hond niet naar de vogels kijkt is een goede en kan nog uitgebreider. Iemand die goed om kan gaan met clickertraining kan daar uitleg over geven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:56

Een stroomband doet geen pijn, dat is nou net de hele clou erachter!
Dus alvorens iets af te branden, zouden jullie beter wat beter geïnformeerd raken!
En nee ik verkoop ze niet, gebruik ze ook niet maar weet wél hoe ze werken en wat ze nou net niet doen, én nét daarom bleef ik idd aan de gang, ik wou wéten waarom ze afgebrand werden omdat ik al vermoedde dat het uit totale onkunde en gebrek aan kennis was!
You all made my point dus, thanx lol !

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:02

Little_Gift schreef:
Een stroomband doet geen pijn, dat is nou net de hele clou erachter!
Dus alvorens iets af te branden, zouden jullie beter wat beter geïnformeerd raken!
En nee ik verkoop ze niet, gebruik ze ook niet maar weet wél hoe ze werken en wat ze nou net niet doen, én nét daarom bleef ik idd aan de gang, ik wou wéten waarom ze afgebrand werden omdat ik al vermoedde dat het uit totale onkunde en gebrek aan kennis was!
You all made my point dus, thanx lol !

Ik weet uitstekend hoe ze werken. En juist daarom ben ik erop tegen. ;)
Het is niet mijn manier van een vriend iets bijbrengen/afleren, zeg maar.

En ik ben heel blij dat TS dat wel inziet.
Clickeren kan inderdaad wel een goed hulpmiddel zijn. En die hond vooral flink uitputten, lange wandelingen waarbij tussendoor steeds zijn aandacht word gevraagd om hem scherp te houden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:24

Wat een argument dat het TS nu niks te zeggen heeft over de shockband omdat het haar hond niet is... :’) Moest ik een vriendin hebben en zij een hond en zij wilt een shockband gebruiken zal ik daar sowieso iets van zeggen want het is gewoon 100% tegen mijn principes. Sterker nog ik denk dat als iemand zo met zijn dieren omgaat het voor mij gewoon niet meer moet..
Als vriendlief hond wilt mishandelen moet TS het er dan ook maar mee eens zijn aangezien het ‘zijn hond’ is?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:26

Uiteindelijk is het natuurlijk de baas van de hond die bepaalt maar daar mag TS best een oordeel over hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:29

Joh, ook een stroomband is geen oplossing. Wel een bestrijding en daarom kan ik er ook niet achter staan.
Ik vind het juist heel fijn dat TS geen stroomband wil gebruiken. Maar uiteindelijk is de beslissing natuurlijk voor de eigenaar en dat is niet de TS.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:34

Enige dat hierin helpt is oefenen oefenen en nog eens oefenen. Hond aan de lijn en geeft hij teveel interesse in konijnen of vogels corrigeren en of afleiden. Net zo lang tot hij het doorheeft, kan even duren maar bijna elke hond kun je afleren dit te doen. Zelfs een russel met een hoge jachtdrift kunnen afleren achter kippen en konijnen te gaan. Op een gegeven moment kon ze zelfs los in de tuin en de kipjes ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:49

Cayenne schreef:
Joh, ook een stroomband is geen oplossing. Wel een bestrijding en daarom kan ik er ook niet achter staan.
Ik vind het juist heel fijn dat TS geen stroomband wil gebruiken. Maar uiteindelijk is de beslissing natuurlijk voor de eigenaar en dat is niet de TS.

Oh ik kan me ook heel goed vinden in het gevoel van TS, ik heb ook nooit heil gezien in een stroomband. :n Maar ik vraag me af in hoeverre TS hier iets over te beslissen heeft daar het niet haar hond is.
Wat wél de oplossing is weet ik ook niet. -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:57

Maartje1990 schreef:
sabine1979 schreef:

Je blijft aan de gang!!

Maar het is toch zijn hond en niet jouw hond?!

Dit is dus precies wat ik bedoel

Dus als jouw vrouw een paard koopt, die niet luistert. En ze besluit daar een Pessoa bit in te doen om hem wel eens even te leren wat luisteren is. Dan heb jij daar niets over te zeggen/ geef jij niet je mening?
Stierenpoep!

TS, ik vind het goed van je nadenkt over de consequenties voor de hond van zo'n halsband en dat jij er niet achter staat.
Natuurlijk is de keuze aan je partner maar je mag prima je mening geven.

Hopelijk vinden jullie samen een oplossing.

Ik zou voorlopig bij hem afspreken en met hem overleggen of hij op cursus wil met de hond om dit gedrag af te leren. Puur voor jullie toekomst samen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:00

TS: Ik heb heel veel respect voor je omdat jij niet naar die stroomhalsband grijpt en zelfs zo tegen bent.

En ook het feit dat je je dieren voorop stelt, zelfs voor je eigen geluk (al zullen zij dat ook zijn natuurlijk). +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:35

MarliesV schreef:
Dus als jouw vrouw een paard koopt, die niet luistert. En ze besluit daar een Pessoa bit in te doen om hem wel eens even te leren wat luisteren is. Dan heb jij daar niets over te zeggen/ geef jij niet je mening?
Stierenpoep!

.

Nou... als mijn vrouw een paard komt, dan is het ook mijn paard :Y)

Maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn kers verse partner mij ging vertellen hoe ok met mijn dieren om moet gaan zeker niet als ik juist oplossing aan t zoeken ben voor haar

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:37

Aan de andere kant: als mijn kerstverse partner (of ieder ander persoon) bij mij op bezoek is en diegene behandelt zijn huisdier op een zodanige manier dat ik mij daar vervelend of ongemakkelijk door voel dan wil ik dit wel aangeven.