Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 02:34

Maartje1990 schreef:
Kan bij ons toch echt geen vlooien zijn. Want ik ontvlooi m elke maand met comfortis (van de dierenarts) en daarmee vallen de vlooien binnen 4 uur dood van je hond af. Ik ben daar echt super allert op.

Is het daar wel even door weggeweest?
Deze gaf ik nl ook aan mijn hond in het begin, en toen was het idd even weg, na een aantal keren hielp dat nl niet meer, en toen overgestapt op de 3 maandelijkse pil.
En bij onze hond zag je ook nooit vlooien ook geen poepjes van de vlooien, maar 1 steekje is voldoende voor hem om helemaal te vergaan van de jeuk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 02:57

Zover ik weet heeft hij bij ons geen vlooien gehad. Ik ga binnenkort wel weer wisselen van product en in de zomermaanden krijgt hij een seresto band ook tegen teken.

Al begreep ik van de dierenartsassisente dat wisselen van product niet nodig is omdat er tegen de goede middelen (nog) geen resistentie is.

Geef je toevallig bravecto?

Maartje1990

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:12

Ik ontvlooi overigens preventief. Heb met de kat 1x vlooien gehad en ben dr compleet panisch voor. Heb me ook echt verdiept in welke producten goed werken.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:04

Ja klopt bravecto.

Volgens onze dierenarts kun je met katten ontvlooien wat je wilt, maar blijft er toch altijd wel een paar vlooien aanwezig.
Met die comfortis was net telkens de laatste week toch weer raak met de jeuk, en geen vlo te bekennen....

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:40

Ook ik moest op zoek naar naar brok zonder kip en lam.
Heb wolfsblut jack rabbit (duur)geprobeerd die vo d de kleinste niet lekker.
Wolfsblut black bird(herder bleef toch nog bijten op poten)
En tot nu toe heel tevreden over welby eend alle honden vinden het lekker en de herder doet het er goed op.

xkuslaurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:40

jarco en yami en dan de sensitive varianten niet duur maar zeer goede kwaliteit (krokanten brok)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:24

xkuslaurie schreef:
jarco en yami en dan de sensitive varianten niet duur maar zeer goede kwaliteit (krokanten brok)

Maar dan toch weer met dierlijk vet of kippenvet terwijl ze dan bv hert als hoofdbron gebruiken zo jammer

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:46

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:47

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 21:51

Wij zijn ondertussen al lang voorzien, dit is ook een wat ouder topic. Wij voeren purizon met lam en erwt

xkuslaurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:29

lukka63 schreef:
xkuslaurie schreef:

Maar dan toch weer met dierlijk vet of kippenvet terwijl ze dan bv hert als hoofdbron gebruiken zo jammer

zitten inderdaad dierlijke vette in maar geen kippenvet. honden die met dit soort dingen binnenkomen zetten we vaak op een van deze 2 brokken met in 99% van de gevallen een positief resultaat

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:34

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:37

Heb jaren dlg gevoerd de geperste brok herder heeft paar keer oorontsteking gehad en kluiven op poten,dierenarts dacht aan een voedselallergie.
Eerst RC anallergenic voor 6 weken dat was echt niks slecht in vacht lusteloos.
Ze ziet er nu gelukkig weer goed uit met de Welby brok.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:35

Ook al heb je al iets gevonden, voor anderen kan dit ook nuttige info zijn....
Wij zijn van de Dog lovers Gold met vis overgestapt naar Belcando Ocean grainfree, omdat Marley op en af zachte ontlasting had en ook de huid tussen zijn tenen wat roze is en de binnenkant van zijn oren (alleen de oren niet de gehoorgang) wat vuil lijkt af te geven. Allemaal tekenen dat er sprake kan zijn van voedsel intolerantie. Sinds hij deze brok krijgt is in elk geval zijn ontlasting een stuk beter, dus nu afwachten of ook de andere symptomen verdwijnen. Belcando Ocean is dus ook een brok zonder andere dierlijke eiwitten dan die van vis en schaaldieren dus kan bruikbaar zijn in dit soort gevallen.
In de Doglovers met vis zit toch nog kippenvet, en de brokjes zijn zo klein, vandaar dat wij toch zijn overgestapt.