Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:De waarde van geld is mij bekend dames.![]()
20 euro is werkelijk geen wereldbedrag voor medicatie
Ik ken de aandoening als geen ander, er is prima mee te leven.
Ik zou inderdaad ook aanraden bij de dierenarts je budget aan te geven en eea aan te passen qua bloedtesten. Die laatste na het voorschrijven van de medicatie zou je kunnen skippen, je merkt vrij vlot of de dosering en de medicatie het gewenste effect hebben of dat er nog iets aan schort. Helaas zijn veel dierenartsen echte geldkloppers en koning in het voorwenden van zogenaamde noodzakelijkheden/
onzin die veel geld kost.
Mocht dat allemaal geen optie zijn kan je een fundraiser opzetten of hulp inroepen van een asiel of stichting oid in de buurt bijvoorbeeld.
CharleyT schreef:BarbaLala schreef:De waarde van geld is mij bekend dames.![]()
20 euro is werkelijk geen wereldbedrag voor medicatie
Ik zou inderdaad ook aanraden bij de dierenarts je budget aan te geven en eea aan te passen qua bloedtesten. Die laatste na het voorschrijven van de medicatie zou je kunnen skippen, je merkt vrij vlot of de dosering en de medicatie het gewenste effect hebben of dat er nog iets aan schort. Helaas zijn veel dierenartsen echte geldkloppers en koning in het voorwenden van zogenaamde noodzakelijkheden/
Mocht dat allemaal geen optie zijn kan je een fundraiser opzetten of hulp inroepen van een asiel of stichting oid in de buurt bijvoorbeeld.
20 euro is geen wereldbedrag voor medicatie ? Het is maar net welk budget je te beschikking hebt lijkt mij. Voor de een een fooi, voor de ander paar dagen eten in huis. En dat jij vindt dat er prima met de aandoening te leven valt is fijn maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn. Beetje inleven?
JoyCiej007 schreef:Kat in doos/hok stoppen, al je rekeningen/gemaakte kosten uitprinten/kopieeren, kat afleveren bij de eigenaar.
Of naar asiel brengen op kosten van de eigenaar.
Probleem opgelost.
justkid schreef:Ik lees al even mee maar ik vind het echt lastig om hier wat over te zeggen. Mijn verstand zegt ook, of kat afleveren bij eigenaar of laten inslapen. Maar ik snap het helemaal dat je toch nog alles gaat proberen als je dat koppie ziet. En dan ben ik eigenlijk ook wel blij dat de beslissing die kant op is gevallen.
Die "haat-pb" onvoorstelbaar wat laag en nutteloos, degene moet zich echt heel erg gaan schamen
Ik hoop dat je dat zo van je af kan laten glijden TS echt, sommige mensen....
The_Cat schreef:Wat laag weer hoe sommige mensen beneden alle pijl reageren. Succes Eline! Moedig van je dat je de kat verder verzorgt, maar probeer toch mss nogmaals je familie lid aan te spreken. Mss lukt het wel
Kinke schreef:Kuggur schreef:Ik zou sowieso niet gaan bedelen om m'n hobbies te bekostigen.
Ik ook niet.
BarbaLala schreef:De waarde van geld is mij bekend dames.![]()
20 euro is werkelijk geen wereldbedrag voor medicatie.
kking schreef:Nare situatie.
Ik heb ook een oude kat met schildklierproblemen. Sinds sept aan de medicijnen.
Vorige week keek ik hem aan en dacht toch niet helemaal fit hop weer naar de da toe.
Bloedonderzoekje schildklier was goed...kon later nog wel een onderzoek naar nierfalen doen...heb ik gedaan geen nierfalen. DA gebeld voor de opdracht zei vroeg me bij te houden wat de kat nog eet en als ik merkte dat hij niet meer at dat ik naar de DA moest voor dwangvoeding.
Vandaag overleg gehad met andere DA uit de praktijk en gezegd dat dwangvoeding me een stap te ver is voor een kat die bijna 16 is.![]()
Deze DA begreep me daarin. Ik hou hem goed in de gaten.
tamary schreef:BarbaLala schreef:Ik snap dat mensen geen duizenden euro's meer in een heel oud (en krakkemikkig) dier gaan pompen, maar dit gaan om relatief kleine bedragen voor een aandoening die prima onder controle te houden is. Dan hoor je niet aan inslapen te denken. Dat is mijn hele punt.
Kwaliteit van leven van de kat hoort belangrijke overweging te zijn en die is bij chronische ziekten altijd lastig om goed te bepalen. De medische wetenschap kan zat qua medicijnen, maar hoe het dier er zich werkelijk bij voelt is veel lastiger vast te stellen. Zeker bij oudere dieren die toch al meer slapen, etc. dan jonge.
En voor wie hier die 20 (+speciaal voer en consulten DA) niet veel vindt. Hier is 20 euro weekbudget eten en ik vermoed bij TS ook zoiets. Bedragen en dus wat veel geld is, is op bijstandsniveau een stuk anders dan bij een modaal inkomen. Elke maand net zoveel aan de bij jouw gedumpte kat kwijt zijn als aan de boodschappen betekent dan ook niet sparen en geen ruimte kunnen maken voor DA kosten van de dieren waarvan je wel eigenaar bent. TS heeft haar inkomen goed gebudgetteerd om de dieren die zij gekozen heeft verantwoordelijk te kunnen houden. Daar past dan misschien net een extra gezonde kat bij als er voor voer betaald wordt, maar daarna moeten er keuzes gemaakt worden die een negatieve impact kunnen hebben op de verzorging van haar eigen dieren.
Het "fenomeen" bijstandtrekker moet zich financieel verantwoorden voor alles dat meer nodig is/uitgegeven wordt dan het minimale aan kleding, huisvesting en voedsel (zijnde water en brood) is mij ook bekend. Ipv dat er gevraagd wordt hoe je zulke dingen lukt, wordt je er voor aan de schandpaal genageld.
Cowgirl schreef:ElineS trek het je niet aan. Je doet alles wat je kan en hoeft hoeft hier je echt te verantwoorden over je situatie...echt niet.![]()
Ik denk eerlijk dat het je siert wat je doet ondanks je situatie.
Iemand met het hart op de goede plek.
Frummels schreef:Cowgirl schreef:ElineS trek het je niet aan. Je doet alles wat je kan en hoeft hoeft hier je echt te verantwoorden over je situatie...echt niet.![]()
Ik denk eerlijk dat het je siert wat je doet ondanks je situatie.
Iemand met het hart op de goede plek.
Precies dit! Trek je er alsjeblieft niks van aan meis
Granoek schreef:Heb nog niet gereageerd maar wel gevolgd, langs de ene kant toch blij dat alles 'in orde' lijkt![]()
En als ik dan toch aan het reageren ben, hier zei iemand iets over 'geen enkele zichzelf respecterende DA zou ingaan op zo'n voorstel' maar dat is niet helemaal waar.
Ik zit met mijn hond met chronische oorontstekingen elke 2 weken bij de DA en moet maar zelden het bezoek betalen. Veel vaker rekent hij enkel de medicijnen aan.
Ze zijn er wel hoor, en ik knijp in mijn handjes met deze DA.