Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sees schreef:Ik eet zelf geen vlees maar ben het niet eens met de opmerking dat je uitsluitend een dierliefhebber kunt zijn als je geen vlees eet. Het hangt er ook van af welk vlees je eet. En als échte dierliefhebber zou je jezelf inderdaad misschien achter de oren moeten krabben of een dier houden (eender welk dier) zoals wij dat doen (in huis, op een pensionstal, alleen oid) wel zo diervriendelijk is.
Selka schreef:Rivendellwat lief! Nu wil ik ook een huiskip!
anjali schreef:Sees schreef:Ik eet zelf geen vlees maar ben het niet eens met de opmerking dat je uitsluitend een dierliefhebber kunt zijn als je geen vlees eet. Het hangt er ook van af welk vlees je eet. En als échte dierliefhebber zou je jezelf inderdaad misschien achter de oren moeten krabben of een dier houden (eender welk dier) zoals wij dat doen (in huis, op een pensionstal, alleen oid) wel zo diervriendelijk is.
Maar onze huisdieren (ook paarden) zijn geen wilde dieren.Ze zouden in het wild zonder menselijke verzorging meestal niet kunnen overleven.
Selka schreef:BarbaLala schreef:Inderdaad wat Eileen33 zegt.
Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.
Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.
Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.