Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:14

Ik eet zelf geen vlees maar ben het niet eens met de opmerking dat je uitsluitend een dierliefhebber kunt zijn als je geen vlees eet. Het hangt er ook van af welk vlees je eet. En als échte dierliefhebber zou je jezelf inderdaad misschien achter de oren moeten krabben of een dier houden (eender welk dier) zoals wij dat doen (in huis, op een pensionstal, alleen oid) wel zo diervriendelijk is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:17

Haha ik vind vegan's of vegetatiers juist hele extreme liefdevolle dierenmensen.
Zijn doen wat ik niet kan, kappen met vleeseten.
Nu eet ik 3 keer per week vlees van de biologische slager waar ik mag controleren hoe de dieren leven.
Maar het blijft gek dat we levendige disuccies houden over een paard die voldoende buitenlucht moet enz.
En vervolgens het prima vinden dat dieren die helemaal geen keus hebben en hun korte leven lang opgehokt worden, vetgemest en afgemaakt voor ons goedkope lapje vlees, daar mag je niets van zeggen.
Nou, ik durf het ruiterlijk toe te geven. Ik kan het niet.
Maar snap echt wel dat ik krom redeneer met mijn gevoel voor dierenliefde.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:24

Ik weet niet of ik extreem ben... maar ik ben gek op m'n dieren en doe m'n best voor het welzijn.

Ik word iig voot gek verklaard dat ik m'n dwerghamster in een kooi van 80x35cm heb. Dat ik m'n gerbils liet inslapen ('dat is zo duur'). Dat ik geen konijnen nam tot m'n ouders eindelijk ook vonden dat de standaard konijnenkooien te klein zijn.
Heb op een koude winterdag ook regelmatig 4u naast m'n verzorgpaard gezeten op de paddock, omdat je erbij moest zijn als ze daarin stonden. Ze kregen 2x per dag voer, in de winter stond ik ze 3x per dag water te geven als het bevroor. Als ik op vakantie was naar de opvang, want iemand anders dan m'n gezin of de opvang vertrouwde ik ze niet toe :')

Ik ben gek op m'n beesten, alle beesten en ga zo ver als ik kan voor ze. Ik pas me ook aan ze aan.

Ik ben geen vegetariër, maar probeer zo veel mogelijk biologisch of scharrel vlees en eieren te kopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:38

Rivendell <3 wat lief! Nu wil ik ook een huiskip!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:59

Een vriend van me kwam altijd te laat op school omdat hij onderweg alle regenwormen die over de weg kropen terug in het gras ging zetten omdat ze anders overreden zouden worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:01

Sees schreef:
Ik eet zelf geen vlees maar ben het niet eens met de opmerking dat je uitsluitend een dierliefhebber kunt zijn als je geen vlees eet. Het hangt er ook van af welk vlees je eet. En als échte dierliefhebber zou je jezelf inderdaad misschien achter de oren moeten krabben of een dier houden (eender welk dier) zoals wij dat doen (in huis, op een pensionstal, alleen oid) wel zo diervriendelijk is.

Maar onze huisdieren (ook paarden) zijn geen wilde dieren.Ze zouden in het wild zonder menselijke verzorging meestal niet kunnen overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:08

Anjali: Jawel, daarin maak je een grote fout. In tegenstelling tot andere dieren hebben paarden zich qua gestel en gedrag nauwelijks aangepast. Je kunt ze gewoon los laten en als er voldoende eten is (dus daarmee bedoel ik dat je ze niet in stedelijk gebied moet loslaten, maar waar er natuur is dat voldoende eten voorziet) overleven ze perfect. De veulens die geboren worden kennen de mens niet en als de kudde die nog mensen kennen er niet mee in contact komen kijken ze het niet af en heb je gewoon weer wilde paarden. Veel mensen zeggen dat ze het niet meer kunnen maar ze kunnen het maar al te goed.

Honden dan weer niet (allemaal) Een groot deel is hun jachtinstinct verloren. Maar katten kunnen het dan wel weer perfect, wat wij ook zien door de grote populatie zwerfkatten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:22

Rare dingen die ik doe voor onze kat:
Ik leg de schil van mijn banaan altijd op de bank als ik de banaan op heb, want mijn kat vind het heerlijk om de schil uit te likken (het liefst wil ze de hele banaan, maar die krijgt ze niet ivm verstoppingen enzo). Zelfde geldt voor kwark/yoghurt bakjes uitlikken en stukjes olijf en tomaat die op de grond vallen tijdens het koken :o

Verder het alom bekende niet naar de wc gaan of opstaan als de kat op schoot slaapt/lekker ligt en mijn benen niet bewegen in bed als ze in mijn knieholte ligt. Wachten met stofzuigen als ze rustig ligt te genieten van ze zon op de vloer van de woonkamer, en het beddengoed pas afhalen als ze van het bed af gaat. :+

Daar komt bij dat ik zeeeer zelden tot geen vlees eet. Maar dat doe ik niet zozeer voor mijn eigen dieren, maar omdat ik me er meestal niet prettig bij voel om dieren eten.

Voor mijn pony ben ik ook een muts. Als ik op stal aan kom en hij ligt lekker in zijn stal in het stro te slapen, laat ik hem liggen en ga ik na een poosje kijken/knuffelen en spullen opruimen/klaarzetten weer naar huis. Als ik merk dat hij zich niet goed voelt, bijvoorbeeld nu hij zijn tandjes aan het wisselen is, dan komt hij er vanaf met een korte wandeling en wat grazen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:57

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:10

anjali schreef:
Een vriend van me kwam altijd te laat op school omdat hij onderweg alle regenwormen die over de weg kropen terug in het gras ging zetten omdat ze anders overreden zouden worden.

Ha! Dat deed ik ook altijd :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:11

anjali schreef:
Sees schreef:

Maar onze huisdieren (ook paarden) zijn geen wilde dieren.Ze zouden in het wild zonder menselijke verzorging meestal niet kunnen overleven.

Als ik mijn paard op de Veluwe uit zou zetten, houdt ie het een best poosje uit denk ik :j. En daarbij, is de kwaliteit van leven niet veel belangrijker dan de lengte?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:24

Mensen verklaren me altijd voor gek als ik zeg dat ik kook voor mijn hond en dat ze bij mij in bed slaapt (Franse Bulldog). Ik vertrouw gewoon al die troep niet wat in aangekochte hondenvoeding zit, dus hier krijgt ze altijd gehakt/kip/kippenhartjes met een klein beetje pasta/aardappelen/rijst en wat groentjes. Soms gebeurt het wel eens dat we geen tijd hebben om te kopen en krijgt ze een doosje natvoer, maar daar trekt mevrouw haar neus voor op :))

‘S morgens vind ik ook niks leukers om langzaam wakker te worden met dat neusje tegen mij aan <3 Ze ligt ook altijd stevig tegen me aan gedrukt omdat het echt een koukleum is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:29

Ik heb een kinderstoel gekocht, zodat de hond bij ons aan tafel kan zitten als we gaan eten :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:32

Oh, ik heb nog iets raars. Mijn collega's vinden het hilarisch, mijn partner vindt het gelukkig wel schattig, maar ik doe altijd het raam open als er een vliegje of ander insect op zit zodat hij naar buiten kan. :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:51

Oeps, ik ben het slechtste baasje van bokt denk ik! Mojo mag niet op bed slapen of überhaupt naar boven, ze moet naar de bijkeuken als wij weg zijn, ze mag niet op het aanrecht, krijgt geen onbeperkt eten, ze mag niet naar buiten tot de kattenren klaar is, de kattenren wordt maar 4,5 bij 1,5 en als ze in de weg ligt, stuur ik haar gewoon weg, slapen of niet :D

Zwaar verwaarloosd zoals je ziet!
Afbeelding

En nu even zonder gekheid, ik houd heel veel van Mojo, maar ik vind consequent zijn en regelmaat ook heel erg belangrijk voor een beest :) tevens wil ik niet dat haar iets gebeurt en dat ze anderen lastigvalt en ik denk dat, dat je ook een goed en liefdevol baasje maakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:10

Frummels schreef:
Oh, ik heb nog iets raars. Mijn collega's vinden het hilarisch, mijn partner vindt het gelukkig wel schattig, maar ik doe altijd het raam open als er een vliegje of ander insect op zit zodat hij naar buiten kan. :o

Dat doe ik ook altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:20

Ik geloof niet dat ik een extreem liefdevol dierenmens ben hoor, maar gewoon een domme idioot zit er wel in eigenlijk...

Mijn Franse Bulletje (en ze is klein van nog geen 9 kilo) , slaapt bij mij op/in bed. Madam heeft haar eigen 1 persoonskant, met daarop een vetbed en eigen deken, maar verdomd als het niet waar is; Als ik wakker wordt, ben ik veel te vaak bijna uit bed gevallen, omdat Madam mij steeds verder laat opschuiven, door tegen mij aan te kruipen.

Ben daar toch mee bezig in mijn slaap, want wil haar niet pletten ofzo, dus het komt er op neer dat het kleine ding gewoon doodleuk een 2 persoonsbed inpikt op haar dooie akkertje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:51

Ik lees hier een aantal erg herkenbare dingen :D
Mijn hond wordt ook te veel verwend, als madam naar buiten wil dan heeft ze daar haar butler voor, ook wanneer het eigenlijk niet uit komt, en als ze op schoot ligt dan stel ik mijn wc bezoek wel even uit :))
Ik heb ook altijd de vervelende gewoonte om alles te willen redden, en dus veel geld uit te geven aan piep-apparaten ipv mollenklemmen en vitragegordijnen ipv insecticides in de moestuin.. en ook hier wordt er gestopt voor elke pad die op de weg zit, en ik heb me aangemeld als vrijwilliger om te helpen met de paddentrek in ons dorp.
Maar daarnaast eet ik ook al meer dan 20 jaar vegetarisch, voornamelijk veganistisch, waarmee ik volgens internet al ruim 330 dierenlevens heb gered tot nu toe, zonder de kalfjes en kuikens mee te rekenen. Dat is volgens mij toch het meest liefdevolle en vooral meest waardevolle gebaar dat je kan maken :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:54

Ik zet altijd slakken aan de kant als ze makkelijk vertrapt kunnen worden en ik red spinnen en soms zelfs fruitvliegjes en zilvervisjes. :+

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:51

Geweldige verhalen van lotgenoten zo te lezen. :')

Wat ik altijd zeg is dat je dierenvrienden hebt en dierenliefhebbers.
Een dierenliefhebber heeft graag dieren om zich heen, maar net zo graag op zijn bord of aan zijn voeten, vaak vinden die mensen het belangrijk dat hun dier goed verzorgd wordt.. een dierenvriend is meer iemand die goed voor de dieren in de wereld om hem heen wil zijn en die heeft meer moeite met al het leed er omheen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:51

Oja nog iets.. de honden krijgen in ons nieuwe huis de bijkeuken plus een afgezet stuk buiten om te spelen. Nu is er een aparte ruimte in de bijkeuken en ik heb vandaag besloten die te voorzien van vloerverwarming zodat ze altijd lekkere warme pootjes hebben als ze daar gaan slapen op hun bedden :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:16

tjonge, wat een onzin SparklingApp. Ik vind het ook belangrijk dat alle dieren goed verzorgd worden.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:58

Natuurlijk is niks zo zwart wit en een ander mag het onzin vinden, misschien had ik er even een ;) bij moeten zetten om te laten weten dat ik het meer als woordgrapje bedoelde.
Ik heb pas moeite met mensen als ze in beide categorieën niet vallen. _O- ;)

En nu weer verder on topic, want alle verhalen zijn wel super leuk!
Haha Selka, vloerverwarming voor de honden is ook wel vergaand ja! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:14

Selka schreef:
BarbaLala schreef:
Inderdaad wat Eileen33 zegt.

Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.

Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan :)
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.

Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.

Ik vind dat dus juist geweldig, jij geeft je dieren wat ze nodig hebben en slaat er niet in door. Door je vleesetende dieren dus alleen maar groente te geven.

Mijn honden zijn ook verwent hoor :+ wij gaan er ook netjes met ze elke 2 uur uit in de nacht is het om de 4 a 5 uur := De meeste mensen verklaren ons voor gek maar het komt prima uit voor ons met werk etc :j

Ze krijgen goed vers vlees en van de honden kost het meer als ons eigen eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:40

Je dier teveel lekkers geven waardoor hij veel overgewicht heeft vind ik totaal geen dierenliefde. >;)