Faniek schreef:In ieder geval geen konijnen verkoop in dierenwinkels. Als je ziet hoe de opvangen uitpuilen en dat is het hele jaar door, wij zitten standaard vol en dan hebben we ook standaard gemiddeld 20 - 30 konijnen op de wachtlijst staan, ook komt 80% uit winkels. Ik weet niet hoe dit met overige dieren/knagers zit, maar naar mijn idee is dit wel een stuk minder, wat ik ook begrijp van collega's die zowel konijnen als andere knagers opvangen. Konijnen is echt wel een groot probleem merk ik, is echt nummer 3 huisdier van Nederland, maar ik denk wel nummer 1 afgedankt huisdier.
Verder vind ik dieren niet in een winkel thuis horen voor de verkoop en koop ik niet in winkels waar dieren verkocht worden, dan koop ik nog liever online.
Ik vind het excuus wat vaak gegeven wordt dat ze anders geen spullen verkopen zo krom altijd. Een goede speciaalzaak heeft de verkoop van dieren niet nodig.
Bij cavia's is dit net zo. Ik loop stage bij een opvang waar we nu voor het eerst in lange tijd niet overvol zitten, maar gewoon vol. Er zijn periodes dat het helemaal vol staat met stapels extra kooien, maar de meeste cavia's worden wel snel weer geadopteerd.
Ik ben daarintegen niet tegen het fokken en verkopen van dieren. Zo lang het maar goed gebeurd, ook de verkoop. Er blijven toch altijd mensen met de voorkeur voor een bepaald soort konijn of knaagdier, of een jonkie. Daar is ook niets mis mee.