Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:42

No_No schreef:
Van wie hebben ze dan de melding gehad dat je kat daar liep? In de buurt van woningen? Lijkt mij sterk dat een asiel zomaar rond rijdt op een landelijke plek en jouw kat ziet lopen en besluit het te vangen..

Ik denk dat je kat bij iemand om het huis/stal/ land heeft "gezworven" en dat het na melding gevangen is.

Klopt dat heeft iemand uit de buurt gedaan maar wat ik begreep hebben ze meerdere katten gevangen

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:42

Hoe het verhaal ook is, dit is een van de risico's die je neemt als je je kat buiten laat. En dan zul je zulke ongemakken toch op de koop moeten toenemen. Als je dat echt wilt uitsluiten moet je ze binnen houden.

onpaardJarig

Berichten: 2982
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:42

Aangifte doen bij de politie en je verhaal uitleggen. Beetje rare manier van handelen. Klinkt als oplichting.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:44

Djilna schreef:
Heb je gevraagd waarom ze hem hebben gevangen? Voor zover ik weet gaan asiels niet zomaar achter wilde katten aan..
Vind het een vaag verhaal!

Vanwege dat mensen verderop hem gingen voeren en zeiden dat ie van niemand was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:46

Kat is gechipt, dat heeft TS nu al heel vaak gemeld

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:46

Britta31 schreef:
Weet je wel zeker dat het een asiel is.Dadelijk is de kat "ontvoerd"voor losgeld.

Ja klonk wel als een asiel

No_No schreef:
Is de kat geholpen trouwens ts? Als het een krolse poes is of een volle kater willen ze ook wel sneller het erf verlaten.

Ja is geholpen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:48

MariekeB schreef:
Kat is gechipt, dat heeft TS nu al heel vaak gemeld


Maar ook geregistreerd? Aan alleen een chip heb je niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:49

Dorine92 schreef:
Djilna schreef:
Heb je gevraagd waarom ze hem hebben gevangen? Voor zover ik weet gaan asiels niet zomaar achter wilde katten aan..
Vind het een vaag verhaal!

Vanwege dat mensen verderop hem gingen voeren en zeiden dat ie van niemand was



aha dus ze hebben hem zelf niet eens gevoerd in eerste instantie! Terwijl je zegt dat dat wel gebeurt is en je kat hierdoor weggelopen is van huis.....En daarbij, als hier het asiel of dierenambulance hoort dat er een kat bij iemand komt aanlopen en ze zeggen dat die van niemand is, dan komen ze hem ook halen....heel het verhaal is dus niet zo vreemd als je doet lijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:50

Ik snap nooit zo dat mensen waarvan hun dier verdwenen is en dan ineens weer terecht is ergens niet per direkt bij dat adres voor de deur staan om hun dier terug te halen...nee eerst weken lang heen en weer mailen en geneuzel..
Kat is jouw eigendom, gechipt en staat dus op jouw naam. Neem iemand mee en ga je beest terug halen..

soloro

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:51

Koia schreef:
Ik snap nooit zo dat mensen waarvan hun dier verdwenen is en dan ineens weer terecht is ergens niet per direkt bij dat adres voor de deur staan om hun dier terug te halen...nee eerst weken lang heen en weer mailen en geneuzel..
Kat is jouw eigendom, gechipt en staat dus op jouw naam. Neem iemand mee en ga je beest terug halen..


Daarnaast is de kat na 2 weken eigendom van het asiel :) Dus kat halen, betalen en zorgen dat de chip op jouw adres staat.

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:52

Jildau schreef:
MariekeB schreef:
Kat is gechipt, dat heeft TS nu al heel vaak gemeld


Maar ook geregistreerd? Aan alleen een chip heb je niks.

TS is uiteindelijk toch gebeld? Registratie lijkt me dus in orde.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:53

TS ben je er uberhaupt al heen gereden en in gesprek gegaan met het dierenasiel?
De telefoon ophangen en hier een topic openen getuigt van weinig betrokkenheid om eerlijk te zijn. Wil je het dier terug? Onderneem dan actie.

Overigens vind ik je verhaal zeer vaag en niet echt consistent.

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:55

Goof schreef:
TS ben je er uberhaupt al heen gereden en in gesprek gegaan met het dierenasiel?
De telefoon ophangen en hier een topic openen getuigt van weinig betrokkenheid om eerlijk te zijn. Wil je het dier terug? Onderneem dan actie.

Overigens vind ik je verhaal zeer vaag en niet echt consistent.

Dit. Ga dat beestje halen en voer een goed gesprek met het asiel. :)

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:57

Om even te reageren op het feit dat een bandje gevaarlijk is.. Je hebt gewoon bandjes die los klikken als er druk op komt, die heeft onze kat ook om. Hij gaat heel makkelijk los, soms raken ze er daardoor een kwijt, maar die dingen kosten 3 euro dus als die er een keer een verliest is het ook geen drama.

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:57

Wat is er vaag aan het verhaal? We schrijven niet allemaal perfect Nederlands. Ik begrijp het prima. Ook het ophangen en niet meteen in de auto stappen snap ik wel. Ik kan me voorstellen dat je zo verbaasd bent... en er direct naartoe rijden moet maar kunnen, als je geen auto hebt, of kleine kinderen, of aan het werk bent, of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 10-01-18 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:58

Jij laat je kat buiten lopen.. je eigen verantwoordelijkheid. Kat dus halen en betalen ;)
Wees blij dat zij hem gevangen hebben en niet iemand die kwaad in de zin heeft.
Ik snap niet dat je m nog niet opgehaald hebt als ik eerlijk ben.....

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:58

Dani199764 schreef:
Om even te reageren op het feit dat een bandje gevaarlijk is.. Je hebt gewoon bandjes die los klikken als er druk op komt, die heeft onze kat ook om. Hij gaat heel makkelijk los, soms raken ze er daardoor een kwijt, maar die dingen kosten 3 euro dus als die er een keer een verliest is het ook geen drama.

Ook veilige bandjes kunnen onveilig zijn. Zelf een keer meegemaakt en mijn buurvrouw ook. Mijn kat krijgt nooit meer een bandje om.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:59

Lianne schreef:
En hoe weet TS zo zeker dat ze het dier van huis hebben weggelokt door hem telkens te voeren vraag ik me af...

Dat is me door hen zelf haarfijn uitgelegd aan de telefoon.
En of de kat nou door de dierenambulance of door het asiel is gevangen weet ik eigenlijk niet precies. Ik had nachtdienst gehad dus ik lag vanochtend nog op bed toen ze belden dus was niet zo scherp

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:01

Mondy schreef:
Jij laat je kat buiten lopen.. je eigen verantwoordelijkheid. Kat dus halen en betalen ;)
Wees blij dat zij hem gevangen hebben en niet iemand die kwaad in de zin heeft.
Ik snap niet dat je m nog niet opgehaald hebt als ik eerlijk ben.....


Heb je ook maar in aanzet een poging gedaan om het verhaal te lezen voordat je dit schreef? Dat het gaat over een boerderijkat die buiten muizen moet vangen?!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 10-01-18 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 15:01

Mondy schreef:
Jij laat je kat buiten lopen.. je eigen verantwoordelijkheid. Kat dus halen en betalen ;)
Wees blij dat zij hem gevangen hebben en niet iemand die kwaad in de zin heeft.
Ik snap niet dat je m nog niet opgehaald hebt als ik eerlijk ben.....

Het is een muizenvanger in een landelijk gebied. Die lopen buiten. Voordat zij hem gingen voeren kwam ie altijd keurig thuis

Jildau schreef:
MariekeB schreef:
Kat is gechipt, dat heeft TS nu al heel vaak gemeld


Maar ook geregistreerd? Aan alleen een chip heb je niks.

Hoe denk je dat ze aan mijn nummer kwamen? Poes kan niet praten hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:03

TS: je moet je schamen! Je laat zélf je kat loslopen, je grijpt zélf niet in als het dier minder thuiskomt en zit nu allerlei beschuldigingen de wereld in te slingeren.

Dat asiel heeft een reden gehad. Of dat nou gemeldde overlast of een vangactie voor zwerfkatten is doet er niet toen. Jouw kat zat ertussen. Als jouw kat niet rondliep had hij er nooit bij gezeten. Nu schuif je jouw verantwoording af op een asiel en wil je niet betalen om je eigen loslopende kat terug te krijgen.
Dit zijn gewoon de gevolgen die je kunt hebben als je je kat niet op eigen terrein houdt. Neem je verantwoording, betaal en neem maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik zou eeuwig dankbaar zijn als er hier zo'n adequaat werkende opvang/asiel/instelling zat!

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:04

Dorien66 schreef:
Dani199764 schreef:
Om even te reageren op het feit dat een bandje gevaarlijk is.. Je hebt gewoon bandjes die los klikken als er druk op komt, die heeft onze kat ook om. Hij gaat heel makkelijk los, soms raken ze er daardoor een kwijt, maar die dingen kosten 3 euro dus als die er een keer een verliest is het ook geen drama.

Ook veilige bandjes kunnen onveilig zijn. Zelf een keer meegemaakt en mijn buurvrouw ook. Mijn kat krijgt nooit meer een bandje om.


Ja je moet wel goed testen of die echt makkelijk los schiet. De eerste die wij hadden stond ook "veiligheidsklip" op maar daar moest ik toch echt te hard aan trekken. Die we nu hebben zijn altijd van het zelfde merk en gaan bijna iets te makkelijk los, maar liever dat dan dat mensen mijn kat denken mee te kunnen nemen. Al blijft deze kat gelukkig netjes in de tuin, maar toch doen we hem voor de zekerheid om..

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 15:04

Lianne schreef:
Dorine92 schreef:
Vanwege dat mensen verderop hem gingen voeren en zeiden dat ie van niemand was



aha dus ze hebben hem zelf niet eens gevoerd in eerste instantie! Terwijl je zegt dat dat wel gebeurt is en je kat hierdoor weggelopen is van huis.....En daarbij, als hier het asiel of dierenambulance hoort dat er een kat bij iemand komt aanlopen en ze zeggen dat die van niemand is, dan komen ze hem ook halen....heel het verhaal is dus niet zo vreemd als je doet lijken.

Aan de telefoon zeiden ze dat ze in samenwerking met die mensen hebben gevoerd. Wie nou precies begonnen is met voeren weet ik eigenlijk ook niet eens zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:05

Dorien66 schreef:
Wat is er vaag aan het verhaal? We schrijven niet allemaal perfect Nederlands. Ik begrijp het prima. Ook het ophangen en niet meteen in de auto stappen snap ik wel. Ik kan me voorstellen dat je zo verbaasd bent... en er direct naartoe rijden moet maar kunnen, als je geen auto hebt, of kleine kinderen, of aan het werk bent, of wat dan ook.



Het vage aan het verhaal is dat het dier dus al een maand ergens zit zonder dat jij het weet, je zegt dat het dier gechipt is dus waarom duurt het een maand voordat er contact met je gezocht is?

Vervolgens zeg je dat het asiel jou kat weggelokt heeft van huis met voer, en even later zeg je dat buurtbewoners je kat gevoerd hebben, daarna het asiel gebeld hebben en gezegd hebben dat die kat van niemand is.

Met andere woorden klopt er totaal niks van je verhaal. heeft niks met goed nederlands schrijven te maken.

Daarbij: je gooit de telefoon op de haak en doet verder niks om je kat terug te krijgen?

Als ik hier een aanloper heb en niemand weet van wie die kat is, dan ga ik: of naar de dierenarts om chip uit te lezen, of ik bel dierenambulance om het dier op te halen. Er is in mijn ogen dus helemaal niks fout gedaan door het asiel bij jou. of was het een poezenorganisatie die alleen dieren bij opvanggezinnen plaatst? want dat is mij ook niet duidelijk. En ja als je dier dan in het asiel terecht komt hierdoor moet e betalen. maar jij hebt wel je kat terug. De mensen die jou kat in eerste instantie gevoerd hebben zijn hier fout. Of dat jou kat nu weg is gebleven doordat die mensen hem zijn gaan voeren, of dat die mensen hem zijn gaan voeren omdat de kat alleen bij hun bleef rondhangen en niet meer weg ging weet je ook niet. Dus als je een beetje van je kat houdt, ga je hem gewoon halen, betaal je en zorg je dat alles goed geregistreerd staat en hij een losklikbandje om krijgt, of je bouwt een kattenren aan huis zodat je hem niet meer verliest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:06

Cowboy55 schreef:
Mondy schreef:
Jij laat je kat buiten lopen.. je eigen verantwoordelijkheid. Kat dus halen en betalen ;)
Wees blij dat zij hem gevangen hebben en niet iemand die kwaad in de zin heeft.
Ik snap niet dat je m nog niet opgehaald hebt als ik eerlijk ben.....


Heb je ook maar in aanzet een poging gedaan om het verhaal te lezen voordat je dit schreef? Dat het gaat over een boerderijkat die buiten muizen moet vangen?!

Tjah ook dan blijf je die risico nemen.