Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:50

Als je hond tandsteen heeft is het misschien zijn adem die niet fris ruikt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:50

Ik zou toch de hond thuis laten. En zelf ook thuis blijven. Wat een gezeur, ik kan wel iets leukers verzinnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:51

Sclimpre schreef:
Als je hond tandsteen heeft is het misschien zijn adem die niet fris ruikt.

Nee, ze is er gevoelig voor maar heeft het al maanden niet meer. We laten haar geregeld checken.
Maar los daarvan is er volgens mij geen enkele hond die lekker uit zijn/haar giecheltje ruikt :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:10

Pffttt, prettige kerstdagen...

Ik was mijn hond zelden of nooit (alleen als ie in rotte vis of iets anders vreselijks stinkends heeft gelegen, dan komt er shampoo aan te pas) afspoelen nog wel eens in de zomer (nu niet overigens).

Zolang je een hond niet met shampoo wast sloop je ook zijn natuurlijke antiklit en waterdicht van zijn huid en haren niet, zal hij dus ook een beter zelfreinigend vermogen hebben (diegenen met hond snappen hem wel, hond rent door modderpoel, is 's avonds gewoon spontaan weer schoon) bovendien zal een vacht die niet te vaak ontvet is minder pluizen en klitten.

Natte hond, tja, die ruikt, is dat stinken? Het ruikt naar hond ja, honden met onstoken oren, of huidproblemen ja, die stinken wel eens uur in de wind (of huidplooien met ellende erin) of bekken met rottende onderdelen, maar verder?

Mijn vader heeft pech, die krijgt mij met ongewassen hond of ik kom gewoon niet. En ik heb echt takkehondje, want die vind hem echt niet aardig. (moet zeggen geen een van de honden die we ooit gehad hebben luisterde naar hem, maar deze moet ik echt in de smiezen houden, alleen heeft hij dat niet door).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:37

Ik heb het precies omgekeerd.....ik ga naar mijn vader en moet mijn honden wel meenemen want anders inderdaad veel te lang alleen maar....alles in het huis van mijn vader stinkt naar sigaren!!! En ik laat mijn jas altijd al in de auto en mijn kleding gaat gelijk in de was en ik onder de douche als ik thuis kom maar mijn honden stinken nog een dag of wat naar de sigaren, echt goor!

Ik gebruik idd zwitsal doekjes om de ergste lucht eraf te krijgen, ik ga ze niet wassen ervoor, dat gaat me te ver maar blegh, fijn is anders!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:37

Sjolvir schreef:
Zolang je een hond niet met shampoo wast sloop je ook zijn natuurlijke antiklit en waterdicht van zijn huid en haren niet, zal hij dus ook een beter zelfreinigend vermogen hebben (diegenen met hond snappen hem wel, hond rent door modderpoel, is 's avonds gewoon spontaan weer schoon) bovendien zal een vacht die niet te vaak ontvet is minder pluizen en klitten.

Dat vind ik inderdaad altijd zo bijzonder. JR gaat zwart mee de auto in en springt er gewoon weer wit thuis uit. Erg handig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 16:40

Daffodil, die stinksigarettenlucht is andersom ook een dingetje ja, maar ik durf daar dan weer niets van te zeggen. Ik heb chronische bronchitis met hyperreactieve longen, dus moet naderhand ook alles flink luchten.
Maar ik deal er gewoon mee. Het is even lastig, maar het is maar voor eventjes.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:26

Vind voor jullie beiden wel wat te zeggen. Je kan inderdaad je hond niet zo lang alleen laten en het is erg vreemd dat je ouders naar elkaar wijzen voor dit ‘probleem’.

Maar stinkende honden.. bah.. bij ons in het complex wonen meerdere honden en twee buren hebben beiden 2 labradors. De ene ruik je totaal niet maar bij dat andere stel ga ik letterlijk over mijn nek. We gebruiken allemaal 1 lift en nadat ze al een tijdje in de lift zijn geweest sta ik nog steeds mijn neus dicht te knijpen. Het blijft onwijs hangen in de lift en de grote hal. En ben opgegroeid met honden, heb katten en heel bekend met de paardengeur. Maar voor de geur van deze specifieke honden ben ik heel gevoelig. (En die arme beesten zijn zich van geen kwaad bewust en kijken altijd zo vrolijk)

Denk dat ik in jou geval zou zeggen dat ik hem heb gewassen. Als ik een dergelijk ‘verzoek’ zou hebben zal ik graag willen denken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:39

Het gevaar is natuurlijk dat je het zelf niet meer ruikt, omdat je er aan gewend bent.
Zelfde met paardengeur, ik ruik het niet, laat het mijn vriend testen ;)
Mijn hond, een Beagle, ruikt niet snel, maar als iemand zonder hond in mijn auto stapt, ruikt die echt wel dat daar wel eens een hond in zit.
Maar mijn (schoon)familie & vrienden weten, ik kom met hond, of ik kom niet :D
Dus, beetje spray er overheen en gezellig dineren :+

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:22

Wij hebben voor in de vrachtwagen spray van HG voor hondengeurtjes. Mijn vriend zweert erbij. Misschien dat aan je ouders geven voor nadat jullie weer weg zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 18:24

Lootje1991 schreef:
Wij hebben voor in de vrachtwagen spray van HG voor hondengeurtjes. Mijn vriend zweert erbij. Misschien dat aan je ouders geven voor nadat jullie weer weg zijn?

Ik wist niet dat HG ook sprays voor honden heeft. Morgen even kijken! :)

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:29

Koop voor je moeder een set van Lampe Berger..... heerlijke anti-allergene luchtjes die vieze luchtjes verdrijven.
Ruikt niet chemisch zoals geurkaarsen......
Zodra mijn hond nat geregend is..... Lampe Berger aan en huis ruikt lekker en zodra hond droog is ruik je niets meer.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:31

daffodil schreef:
Ik heb het precies omgekeerd.....ik ga naar mijn vader en moet mijn honden wel meenemen want anders inderdaad veel te lang alleen maar....alles in het huis van mijn vader stinkt naar sigaren!!! En ik laat mijn jas altijd al in de auto en mijn kleding gaat gelijk in de was en ik onder de douche als ik thuis kom maar mijn honden stinken nog een dag of wat naar de sigaren, echt goor!

Dus jij moet je honden wassen na het feest ipv voor het feest, ieder huisje heeft zijn kruisje :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:33

Cayenne schreef:
_Dracarys schreef:
Ik zou de brokken leggen weglaten dan :o Voegt in mijn ogen niks toe

Ze heeft snel wat last van tandsteen en de dierenarts heeft deze brokken aangeraden ivm de voedingsstoffen? Hij noemde dit een van de betere soorten brok.

Juist brokken zorgen voor tandsteen, onze hond had er eerst ook heel erg last van. Elke 2 maanden haalde ik het weg. Sinds ze volledig KVV krijgt zag ik het steeds minder worden Ze krijgt hier enkel KVV en gedroogde snacks. Ook die ''snoepjes'' waar troep in zit weglaten. Enkel nog 100% vlees staafjes oid geven en je hebt er geen last meer van.
Hier krijgt ze als snacks gedroogde konijnenoren, paardenlong, paardenluchtpijp, lamspens sticks, gedroogde vis. Alles 100%. Zelf droog ik ook het e.e.a

Vaak raden dierenartsen hun brokjes aan voor winst. Weet zeker dat als je het weglaat dat het niet meer terugkomt. Gedroogde bullepees en pensstaafjes helpt ook goed tegen tandsteen omdat ze daar lekker op kauwen :j Echt waar probeer het maar eens :j

Edit: In KVV zitten trouwens meer dan genoeg voedingsstoffen zolang je maar op de juiste manier geeft.
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 22-12-17 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:34

Ze hebben doekjes bij de big bazaar, soort van babydoekjes voor honden. Haal een keer over haar geen en ze ruikt heerlijk voor een paar uurtjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:42

Het is natuurlik belachelijk dat er geklaagd word over de hond, maar pets place heeft hondenparfum die echt zo lekker ruikt.. ik vond het altijd grote onzin maar toen ik mijn honden op ging halen nadat ze uit logeren geweest waren (bij een fokster van witte herders) tilde ik mijn chi op en had meteen zoiets wat ruikt ie lekker.. was dus die parfum.. ik weet het merk niet precies meer maar ze hebben de for him en de for her variant, de for him ruikt echt heel lekker en blijf je ook lang ruiken. Tot nu toe ben ik hem alleen bij de pets place tegen gekomen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:51

jean peau vlak voor je naar binnen gaat stevig opspuiten, ruikt lekker, houdt even aan, en als het een paar uur laten wat minder sterk is, kun je ofwel even opnieuw spuiten of zeggen 'maar hoezo stinken? ze ruikt hetzelfde als toen ze binnen kwam, of vervliegt jullie parfum ook zo snel? Volgens mij stinkt het alleen tussen jullie oren ' :p

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:56

Als jij de hond rook toen hij kwam doet hij dat nu mogelijk nog maar wrs ruik jij het niet meer.

IK zou even wassen. Heb je in ieder geval je best gedaan!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:23

dees_daan schreef:
Het is natuurlik belachelijk dat er geklaagd word over de hond,

Het is natuurlijk helemáál niet belachelijk dat er geklaagd wordt over de hond.

Honden kunnen echt zó stinken! Ook al vinden de meeste baasjes dat hun eigen hond niet stinkt (zijn er heilig van overtuigt want ze ruiken het zelf niet meer), veel honden stinken gewoon. Iemand zei hier "ja ze ruiken, maar of dat stinken is..." Ja, honden stinken. De een meer dan de ander. Soms letterlijk om te kokhalzen zo vies.

Ik hou van honden, er zijn er een paar in mijn omgeving die echt zó lief en gaaf zijn! Maar ze zijn verboden in mijn huis en in mijn auto. Bah.

Afijn, als iedereen die doet alsof die mensen zich aanstellen nou even ophoud met een daadwerkelijk probleem te bagatelliseren. Ik zou er zelf niet moeilijk over doen: wil je daar graag naartoe? Breng dan gewoon de hond even naar een salon waar ze het schijnbaar beter voor elkaar krijgen dan thuis om de hond daadwerkelijk fris te laten ruiken (logisch, daar zijn ze voor). Struikel je over het feit dat je hond schijnbaar overlast veroorzaakt en wil je geen moeite doen? Ook prima natuurlijk (ik zou zelf ook enigszins beledigd zijn denk ik :D ), en blijf dan lekker thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:32

GamblersCup schreef:
dees_daan schreef:
Het is natuurlik belachelijk dat er geklaagd word over de hond,

Honden kunnen echt zó stinken! Ook al vinden de meeste baasjes dat hun eigen hond niet stinkt (zijn er heilig van overtuigt want ze ruiken het zelf niet meer), veel honden stinken gewoon. Iemand zei hier "ja ze ruiken, maar of dat stinken is..." Ja, honden stinken. De een meer dan de ander. Soms letterlijk om te kokhalzen zo vies.

Ik hou van honden, er zijn er een paar in mijn omgeving die echt zó lief en gaaf zijn! Maar ze zijn verboden in mijn huis en in mijn auto. Bah.

Afijn, als iedereen die doet alsof die mensen zich aanstellen nou even ophoud met een daadwerkelijk probleem te bagatelliseren. Ik zou er zelf niet moeilijk over doen: wil je daar graag naartoe? Breng dan gewoon de hond even naar een salon waar ze het schijnbaar beter voor elkaar krijgen dan thuis om de hond daadwerkelijk fris te laten ruiken (logisch, daar zijn ze voor). Struikel je over het feit dat je hond schijnbaar overlast veroorzaakt en wil je geen moeite doen? Ook prima natuurlijk (ik zou zelf ook enigszins beledigd zijn denk ik :D ), en blijf dan lekker thuis.

Ik vind het wel belachelijk dat je gaat klagen over de geur van de hond als deze mee komt op visite.. zó erg kan een hondengeurtje toch niet zijn? Tenzij ze in de stront of rotte vis gelegen hebben maar dan kom je sowieso niet onder het wassen uit.
Ik heb eenmaal een hond geroken waarvan ik zei of die hond eruit of ik ga weg, maar die hond had flinke klitten én ging regelmatig in haar eigen urine liggen, die hond stonk gewoon zo erg dat ik daar niet mee in ruimte wilde zijn omdat ademhalen gewoon niet prettig was.. Is de eigenaresse uiteraard ook op aangesproken maar als een hond netjes verzorgd word en geen goedkope troep te eten krijgt waardoor ze stinkscheten laat dan vind ik het zwaar overdreven om daar over te gaan klagen.

TS: dit is de parfum die ik bedoelde, is dus bedoeld voor reuen maar het ruikt gewoon lekker, ik heb alleen deze geroken maar volgens de fokster ruikt ie lekkerder dan de tevenvariant.
https://petsplace.nl/pps-versele-laga-o ... 03956.html

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:40

Als je anderen eens serieus nam... want een "hondengeurtje" kan wel degelijk heel erg zijn. Tot kokhalzen aan toe zo smerig, als de hond weg is en je moet een week lang elke dag luchten om die stank eruit te krijgen... en dat is vaker dan de meeste hondeneigenaren willen aannemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:44

GamblersCup schreef:
Als je anderen eens serieus nam... want een "hondengeurtje" kan wel degelijk heel erg zijn. Tot kokhalzen aan toe zo smerig, als de hond weg is en je moet een week lang elke dag luchten om die stank eruit te krijgen... en dat is vaker dan de meeste hondeneigenaren willen aannemen.

Als ik anderen eens serieus nam? Kom op zeg. TS heeft meerdere mensen gevraagd, als die mensen zeggen dat de hond niet ruikt dan is het echt niet zo erg dat je een week moet luchten.
Ik mag het zwaar overdreven vinden, dat jij dat niet vind is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:46

Ik zat toevallig vorige week in de tram en even verderop zat een stel met twee Husky's. De honden zagen er heel schoon uit, maar al bij het instappen rook ik een lichte hondenwalm. Niet lekker, maar ja. Als de honden gaapten of diep uitademen veranderde de lucht in de toch al benauwde tram echter meteen zo'n hele zware vochtige hondenhijg, zo'n hele zware en vochtige lucht waardoor je zelf eigenlijk niet meer wilt ademen tot de lucht weer opgelost is.
Daar kan de hond niets aan doen en de honden zelf stonken ook niet (ja, je rook wel hond maar meer ook niet) en ze hadden ook geen stinkadem, maar dat gehijg alleen kan ook al erg onprettig zijn, zeker als je zelf niets met honden hebt.
Dus misschien is het probleem niet eens de lucht van de vacht, maar van het gehijg?

Wat ik me ook afvraag: doe je je hond een plezier als die de hele avond onder de kerstboom ligt (bij wijze van spreken) of vindt hij in de auto liggen en een paar keer uitgelaten worden niet rustiger?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:53

Heel eerlijk laat ze de hik krijgen. Een hond ruikt naar hond punt. Je gaat toch niet allerlei noodgrepen doen daarvoor. Kan je je hond niet thuislaten en anders geef je je ouders een lekkere spray voor in huis als jullie weer weg zijn. Of zo een ding in de stopcontact toe ff zeg wat een gezeur

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:54

GamblersCup schreef:

Mijn hond was net gewassen en ik heb er voor binnenkomst nog spray overheen gedaan en zwitsaldoekjes gebruikt. Ik werd zelf half high van de Zwitsallucht.
Echt, schoner kon gewoon niet. En ja, ik weet dat je vaak je eigen hond niet ruikt, maar schoner kon echt niet :')