Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BeFunny schreef:Ik zou het niet doen.
2 reuen van dit ras. Het zijn felle terriers en twee reuen van dit ras is gewoon niet aan te raden.
De amstaff is benoemd als het ras waar de vooroordelen op gebaseerd zijn en daar ben ik het mee eens.
Maar 2 reuen van een fel ras is vragen om moeilijkheden. Dat moet je niet willen.
O ik zie nu de foto's dat andere hondje is geen Engelse staf. Een minder dominant ras kan het natuurlijk wel anders maken.
Little_Gift schreef:Lol, al die typische stereotiepe gedachten hier weer zeg! En dat zijn dan altijd de eerste om te reageren hé, niet normaal!
Hier altijd een roedel gehad bestaande uit 4 reuen, van diverse leeftijden en rassen. Als ze weten dat JIJ baas bent en er niet getolereerd wordt dat er gevochten wordt, is dat geen enkel probleem.
Dat bewijs jij maar lekker weer TS! Super dat je het toch gedaan hebt!
tamaramt schreef:Wat fijn dat het goed gaat samen! Had ff gemist dat je ze al een tijdje samen in huis had. Zag dat de fb niet gecastreerd was. Weet ff de leeftijden niet meer maar bedenk dat ze rond de 1,5/2,5 jaar weer wat gaan puberen. In die tijd hebben wij daarom toen ook onze andere reu gecastreerd. In begin sliepen ze altijd samen en tegen elkaar aan en altijd spelen. Wel paar kleine opstootjes en paar keer elkaar in de haren gevlogen maar altijd goed op kunnen lossen. Sinds de puber/dominantietijd kunnen ze minder van elkaar hebben. Ze slapen ver uit elkaar ieder op eigen plekje en liggen nooit meer bij elkaar in de buurt.
Een hond is duidelijk wat dominanter en de ander onderdaniger. Ze zijn nog steeds vriendjes maar niet zoals in de jongere jaren (zijn nu 8 en 9 jaar)
maxie schreef:BeFunny schreef:Ik zou het niet doen.
2 reuen van dit ras. Het zijn felle terriers en twee reuen van dit ras is gewoon niet aan te raden.
De amstaff is benoemd als het ras waar de vooroordelen op gebaseerd zijn en daar ben ik het mee eens.
Maar 2 reuen van een fel ras is vragen om moeilijkheden. Dat moet je niet willen.
O ik zie nu de foto's dat andere hondje is geen Engelse staf. Een minder dominant ras kan het natuurlijk wel anders maken.
Het leuke is de bulldog is dominanter als de stafford.
Het is 1 groot vooroordeel dat engelse staffords dominant zijn. Fel zijn ze wel maar alleen als het nodig is.
Kwa karakter, doe mij maar 10 engelse staffords ipv 1 franse bulldog. Zijn echt kleine hondjes met grootheidswaanzin en daarbij ook nog stront eigenwijs... terwijl de stafford meer een pleaser is met een klein hartje.
Maar de combi is zo wel heel erg leuk.
BarbaLala schreef:Little_Gift schreef:Lol, al die typische stereotiepe gedachten hier weer zeg! En dat zijn dan altijd de eerste om te reageren hé, niet normaal!
Hier altijd een roedel gehad bestaande uit 4 reuen, van diverse leeftijden en rassen. Als ze weten dat JIJ baas bent en er niet getolereerd wordt dat er gevochten wordt, is dat geen enkel probleem.
Dat bewijs jij maar lekker weer TS! Super dat je het toch gedaan hebt!
Stereotype heeft dit niets mee te maken. Mensen kennen de risico's en als een vechthond een ander in de haren vliegt zijn de gevolgen meestal niet zonder kleerscheuren. Dat heet niet stereotype denken, dat heet verantwoordelijkheid nemen.
Het scheelt inderdaad een boel als je zelf een goede roedelleider bent, maar lang niet iedereen heeft dat in zich. Sterker nog; het meerendeel van de mensen met honden heeft geen idee hoe een roedelleider te moeten zijn. Des te beter dat er hier zo voor excessen gewaarschuwd wordt, dat kan je alleen maar toejuichen.
Jouw reactie raakt daarom dus kant noch wal.