Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shenavallie schreef:Es_ther schreef:Dat betekent dat je nooit een avondje kan plannen zonder hond?
Of dat je etentje een snackbar wordt, want hond?
Een keer een avond alleen worden ze vast niet anders.
Ik ga ervan uit dat je niet dagelijks uiteten gaat? Voor dat ene avondje kun je toch oppas regelen?
[***] schreef:joyce_eddy schreef:Wij hanteren maximaal 4 uur achtereen.. maar dit komt weinig voor we kunnen vaak goed regelen omdat vriend en ik onregelmatig werken.
Wel dagelijks even alleen maar dan een uurtje of soms 2 A 3 her verschilt
Wel hebben we ontzettend langzaam
En zorgvuldig opgebouwd.
Onze hond is nu 10 maandjes oud
Exact hetzelfde als bij onze hond. Die net 11 maanden is.
En absoluut niet in een bench. Gewoon lekker los door het hele huis, behalve de bovenverdieping.
Daarbij wandelen we gemiddeld 2,5 tot 3 uur per dag.
madeliefw schreef:Of ik nou thuis ben of niet onze jonge hond slaapt het meeste van de tijd of ligt rustig op z'n knuffels te kauwen. Als wij er wel zijn krijgt ze veel aandacht en ze wordt goed uitgelaten en met haar gespeeld en jachttraining gedaan. Ligt er zo aan wat voor hond je hebt. Snap ook niet, maar dat is een hele andere discussie, waarom er zoveel honden worden aangeschaft die niet alleen kunnen zijn, slopen, blaffen etc.
__Nathalie__ schreef:Toch kan het in de hond zitten. Onze hond heeft nooit gesloopt of gejankt of geblaft. Maar ze had wel veel stress van het alleen zijn. Je kunt het denk ik wel depressief noemen.
Ook wij knuffelen en spelen veel. Ze krijgt voldoende beweging en uitdaging.
Het leer proces van alleen zijn is dus wel goed gegaan maar ze bouwt gewoon teveel spanning op als we er niet zijn.
Onze hond loopt overigens ook los in huis
Ilsey schreef:__Nathalie__ schreef:Toch kan het in de hond zitten. Onze hond heeft nooit gesloopt of gejankt of geblaft. Maar ze had wel veel stress van het alleen zijn. Je kunt het denk ik wel depressief noemen.
Ook wij knuffelen en spelen veel. Ze krijgt voldoende beweging en uitdaging.
Het leer proces van alleen zijn is dus wel goed gegaan maar ze bouwt gewoon teveel spanning op als we er niet zijn.
Onze hond loopt overigens ook los in huis
Elke hond is anders hé. Er zijn zeker en vast honden die minder uren aan kunnen tov andere honden.
Nagini schreef:Jemig, wat dramatisch hier joh.
Mijn hond (nu 4 maanden) zit van 8 tot half 4 alleen elke werkdag. In de tuin en garage met vanalles en nog wat om te spelen.
Soms ben ik wel thuis (als ik een dag geen werk heb) en drie keer raden wat ie doet? Juist, slapen.
Als we weg zijn laat ik overal voer gestrooid achter zodat ie lekker bezig is met brokjes zoeken of de muren likken waar ik pindakaas op gesmeerd heb. Hij heeft een bungeebottle in de tuin die vind hij ook erg leuk. Hij heeft stokken, stenen, gras, beschutting, een klein zwembadje voor als het warm is en een palmboolm waar hij graag aan de bladeren hangt.
Dan is het ook nog een stafford, met veeel energie en vooral een echte mens-mens hond.. maar het is een geweldig blij ei.
We gaan met hem lopen 20 minuten voordat we naar het werk gaan, en als ik thuis kom is het direct spelen, gehoorzaamheid oefenen, truukjes, spelletjes of puzzels.. Dan volgt er nog een avond wandeling naar een nieuw gebied en gaan we regelmatig naar het honden park.
Nou, mogen de mensen weer een oordeel hebben over ''mensen die fulltime werken zouden geen hond moeten hebben want die doen er niets mee''.