sunshine schreef:Ik heb er wel gemengde gevoelens over.
Kijk ik weet natuurlijk niks van je oma, je zegt dat ze geestelijk ook achteruit gaat en het soms niet meer volgt.
Weet zij nog goed hoe ze voor een kat moet zorgen? Als jullie het al overwegen, kies dan aub niet voor een langharige kat die echt gekamd moet worden.
Van de vorige kat is al gebleken dat ze dat niet kan, en het dier zelfs onder narcose moet om geen hinder te hebben van de haren, dat vind ik eigenlijk al niet echt kunnen ( sorry ).
Kies je er toch voor, zullen jullie als familie er voor moeten zorgen dat de kat meerdere keren per week gekamd gaat worden.
Even een aanvulling, je spreekt over de hulp dat die het ook wel mee in de gaten houdt.
In die zin klopt dat, ik werk zelf in de thuiszorg en dan observeer je altijd de situatie, maar wij zorgen niet voor de huisdieren.
Ze gaat ‘achteruit’ ja, geestelijk. Ze is altijd 100% goed geweest maar is nu wat vergeetachtig. De kat verzorgen is ze nog nooit vergeten. Alle belangrijke dingen onthoudt ze. Het is niet dat ze al heel veel vergeet. Maar we merken dat ze wat vergeetachtig wordt, en je weet nooit hoe snel dat gaat, daarom de twijfels. Op dit moment kan ze nog prima voor een kat zorgen. En daarbij is er inderdaad nog de hulp die 2 a 3x per dag komen en wijzelf.
Er komt ook zeker geen langharige kat meer (wat ik dus al vaker heb gezegd in dit topic). En dat die kat onder narcose moest voor het scheren was niet omdat het al zo erg was, maar meer om het gewoon bij te houden zodat het goed bleef. Dit moest onder narcose omdat ze moeilijk te hanteren was en we het zelf niet goed konden doen, dan werd ze leip. Dus jouw reactie is niet helemaal waar.
En ja, haar hulp kijkt wel ook naar de kat en daar zijn wij blij mee. Die mensen werken voor ‘het huis’ zelf en oma zit in een aanleunwoning daar aan vast. Ze komen 2 a 3x per dag langs en kijken sowieso 1x per dag ook naar de kat en vullen soms wat voer of water bij, gewoon om mee te helpen.
Maar goed, dat is allemaal een beetje off-topic eerlijk gezegd.