Hoe reageert jouw hond op vuurwerk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Hoe reageert jouw hond op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:58

Wij hebben 3 honden en alle 3 interesseert het ze helemaal niets.

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:06

Spirit, een Labrador Retriever vindt het vuurwerk helemaal fantastisch. Van af pups af aan heb ik hem laten wennen aan verschillende geluiden. Als pup was hij namelijk bang voor alles! Met oud en nieuw is het mijn eigen broertje die hier het meeste vuurwerk afsteekt☺️ Ieder jaar steken we een aantal dagen voor oud en nieuw samen wat vuurwerk af. Ik houd Spirit vast aan de riem en hij steekt wat knallers en een paar pijlen af. Spirit geniet er van! Toch ben ik met oud en nieuw heel voorzichtig en is het even een plasje in de tuin en een klein blokje om. Ik heb eens gehad dat ik een rondje met hem lopen was en op afstand jongens vuurwerk zag afsteken. Vriendelijk gevraagd of ze even willen wachten tot we gepasseerd zijn gooien ze rotjes en van die gekleurde tollen in onze richting. Ik begrijp er de lol niet van maar het gebeurd helaas vaker. Spirit is niet bang voor het vuurwerk maar wil er juist graag achteraan. Vorig jaar is hij rond middennacht even de oprit op geweest en dat vindt hij prachtig. Verder kijkt hij lekker uit het raam.

Zelf heb ik het meer te doen met mijn konijnen, rond middennacht zijn ze soms echt wat in paniek.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:21

Hoe is het bij jullie gegaan?

Hier best oke. Het was vrij rustige oud en nieuw.
We zijn overdag lekker gaan wandelen in Lauwersoog langs zee. Nog op visite geweest bij mijn vader waar het ook rustig was.
Boco heeft de hele avond naast mij gelegen te trillen en af en toe te hijgen. Maar vergelijke met andere jaren was hij best rustig.

Derlie van ruim 7 maanden heeft zich keurig gedragen. Hij was de hele dag al actief geweest. In de avond was een paar keer diep in slaap gevallen. Weer wakker geworden wat lekkers gekregen wat knagen of even spelen en weer slapen. Zelf nog 2 keer naar buiten geweest om te plassen. Omdat hij na het spelen veelste veel gedronken had. Om 23.50 een gevulde kong gegeven was hij lekker mee bezig hij heeft vrij weinig van het geknal aangetrokken. Rond 0.30 is hij in slaap gevallen :) Terwijl het nog echt niet rustig was.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:21

Nou mijn hond vond het dikke prima.
Twee dingen vond ze wat spannend en ging onder de tafel staan. Verder pootjes op de vensterbank en nssr buiten kijken :')

En ze is carbid proof. Stoere puppy.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:24

Gisteravond terwijl wij vuurwerk stonden te kijken rende er een hond keihard over straat. Helaas zagen we hem pas toen hij voorbij rende en waren te laat om nog een poging te doen hem te pakken. Blinde paniek, arm beest.

Onze hond heeft dit jaar voor het eerst meegemaakt. Heel eng vond ze het niet maar op het toppunt vond ze het wel even heel spannend en is ze onder de tafel gekropen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:27

De hond van m'n goede vriendin en tevens achterbuurvrouw is sowieso getraumatiseerd maar ook heel bang voor vuurwerk al weken geleden als er in de verte maar een knal kwam was hij gelijk onrustig na geruststelling word het wel wat beter maar zij is na kerst (woensdagochtend) dan ook naar Vlieland gegaan en komt vandaag ergens terug.. Daar is ook wel vuurwerk maar natuurlijk niet vergelijkbaar met hier in de stad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:29

Nou, met onze Friese Stabij ging het eigenlijk altijd wel goed, hij was niet bang en wilde graag voor het raam kijken. Deze keer was het ineens een drama. Hij had hele grote pupillen, zocht continu steun bij iedereen, ging op de bank liggen (mag/doet ie thuis niet) en hij heeft zelfs binnen gepoept toen wij buiten waren. Echt heel zielig :(:) Maar ja, omdat het voorheen best goed ging natuurlijk geen maatregelen getroffen oid. Wel thuis op voorhand vuurwerktraining op youtube aangezet maar daar reageerde hij totaal niet op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 14:31

Ik snap eigenlijk niet dat je je hond mee neemt naar carbid schieten :o Zelfs als ze het niet eng vinden lijkt me het lawaai niet fijn voor de hond. Hier blijven ze lekker thuis.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:39

Cayenne schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je je hond mee neemt naar carbid schieten :o Zelfs als ze het niet eng vinden lijkt me het lawaai niet fijn voor de hond. Hier blijven ze lekker thuis.

Voor de ervaring ;) drie knallen bekeken en torn naar huis gegaan
Ze vond het super gezellig en erg intressant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:01

Kabayo schreef:
Cayenne schreef:

Voor de ervaring ;) drie knallen bekeken en torn naar huis gegaan
Ze vond het super gezellig en erg intressant

Toch ben ik het wel met Cayenne eens.. Tuurlijk ze staat er rustig bij maar het kan aan mij liggen maar ik zie een hond die zich hartstikke dood schrikt.. Dat zou ik m'n dier niet aan doen. Ook niet voor 3 knallen. Maar ieder z'n eigen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:03

_O-
Zich dood schrikken :+ neu . Dat deed ze echt niet hoor!

Ieder zijn eigen inderdaad ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:50

Mahdu vond het net na 12u toen het geweld losbarstte niet leuk maar kwam bij mij op schoot liggen en toen ik een arm om hem heen legde ontspande hij wat.
Verder reageerde hij amper, keek hooguit even op bij een harde knal.
Ik had alle gordijnen dicht, waar geen gordijnen zaten de ramen dichtgeplakt, radio en tv aan op standje oorverdovend en overal lampen aan om de knallen en flitsen wat uit te bannen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:10

BarbaLala schreef:
Ik woon in een wijk met enkel vrijstaande woningen en aan de rand van het bos waardoor het hier een stuk rustiger is dan in menig andere straat. Het enige wat je hier hebt zijn hangjongeren die dan in het bos gaan afsteken. Word ik minder blij van en die stuur ik dan ook weg als ik het merk.
Mijn honden hebben er weinig problemen mee gelukkig, en de opvangers die hier zijn spiegelen aan hen dus dat scheelt een hoop.
Ik neem wel altijd voorzorgsmaatregelen bij allemaal, als in dat ik ze niet meer los laat lopen als er eenmaal geknald gaat worden, en zorg dat ze riemen dragen waar ze niet uit kunnen ontsnappen, mocht er toch onverwacht paniek ontstaan.
Er ontsnappen zoveel dieren, ik wil dat niet op mn geweten hebben. Zeker niet omdat het te voorkomen is.

Willen ze al niemand tot last zijn en ergens achteraf afsteken stuur je ze weg :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:39

Hier een hond die heel bang is voor vuurwerk. Wilde al 3 dagen niet meer ‘s avonds naar buiten om te plassen en rond 12u zat ie te trillen, hijgen, piepen en staart tussen de poten.

Het geluid boeit hem niet. Kan hier nu een CD opzetten met vuurwerkgeluid op volume hoog en daar reageert ie helemaal niet op. Hij reageert voornamelijk op de kruitlucht. Vraag me af hoe dat kan. Ook als er geen knallen zijn maar wel kruidiger steekt ie z’n neus in de wind en begint ie te piepen met z’n staart tussen z’n pootjes.